Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Didžiausi pokyčiai per 15 veiklos metų: baigti PLC „Panorama“ atnaujinimo darbai

Daugiau kaip dvejus metus sostinės prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“ intensyviai vykdyti atnaujinimo darbai oficialiai baigti. Pasak „Panoramos“ vadovės Birutės Kalanovaitės, šie pokyčiai buvo didžiausi per 15 prekybos centro veiklos metų ir pareikalavo beveik 15 mln. eurų dydžio investicijos, rašoma „Panoramos“ pranešime spaudai.
„Panorama“
„Panorama“ / „Panoramos“ nuotr.
Temos: 1 „Panorama“

Kartu su atnaujinimo darbų pabaiga keičiasi ir prekybos centro vizualinis identitetas. Įgyvendinant skandinavų sukurtą „miestas-mieste“ konceptą daugiau dėmesio skiriama prekybos centro ir miesto ryšiui atskleisti, taip pat erdvių funkcionalumui ir pritaikomumui prie besikeičiančių kasdienių lankytojų poreikių.

Statybų nesustabdė nei pandemijos pasekmės, nei šalies ekonominė situacija

Prekybos ir laisvalaikio centro „Panorama“ vadovė Birutė Kalanovaitė pasakoja, kad pastato atnaujinimo darbai buvo planuoti ilgą laiką, o įtakos jiems turėjo keletas priežasčių.

„Pastaraisiais metais prekybos sektorius susidūrė su globaliais iššūkiais ir pasikeitusia pirkėjų elgsena, daliai jų pereinant į apsipirkinėjimą internetu, o viešąsias erdves ir prekybos centrus atrandant per kitą paskirtį – kaip patokią alternatyvą susitikimams ar darbui. Jautėme, kad mūsų prekybos centras gali gerokai labiau atliepti besikeičiančius lankytojų poreikius, tad priėmėme sprendimą imtis ne minimalių kosmetinių pokyčių, bet pilnos pastato rekonstrukcijos.

Įtakos šiam sprendimui turėjo ir mūsų verslo interesai: tikslas pritraukti į prekybos centrą didesnį kasdienį srautą žmonių, vizija augti ir būti vienu moderniausių apsipirkimo traukos centrų ne tik Vilniuje, bet ir visame regione. Pokyčius iš dalies lėmė ir stiprėjanti konkurencinė aplinka. Kaip žinia, didieji prekybos centrai sostinėje yra labai arti vienas kito, o tai skatina ne tik sekti naujausias tendencijas bei pirmiesiems jas diegti savo veikloje, bet ir visuomet būti žingsniu priekyje“, – sako B.Kalanovaitė.

Daugiau kaip dvejus metus trukusių ir beveik 15 mln. eurų dydžio investicijų pareikalavusių statybų nesustabdė nei prekybos sektorių pasiekusios pandemijos pasekmės, nei šalyje sparčiai besikeičianti ekonominė situacija: infliacija ir kiti išorės veiksniai.

Iššūkių netrūko, tačiau galutinis rezultatas viršijo lūkesčius

Anot „Panoramos“ vadovės, prekybos centro atnaujinimo darbai įgyvendinti laiku ir neperžengiant projektui numatyto biudžeto. Kartu su profesionaliais partneriais buvo rasti geriausi sprendimai, kaip esamą pastatą renovuoti iš pagrindų ir pritaikyti dabartiniams prekybos ir lankytojų poreikiams.

„Planuodami prekybos centro atnaujinimą turėjome keletą užduočių. Visų pirma, ištaisyti pirmines pastato architektūrinių sprendimų spragas ir sukurti prekybos centre daugiau funkcinių erdvių. Prieš prasidedant statybų darbams taip pat turėjome keisti dalį architektų pasiūlyto rekonstrukcijos projekto detalių, nes tiesiog ne visos jų idėjos galėjo būti įgyvendintos su esamo pastato konstrukcijomis.

Nors perstatyti savo pastato ir negalėjome, mums tikrai pavyko rasti geriausius erdvių atnaujinimo bei išpildymo sprendimus. Džiaugiamės, kad projektą pavyko įgyvendinti sklandžiai – laiku ir neviršijus biudžeto, o galutinis rezultatas pranoko visus mūsų, akcininkų, nuomininkų ir lankytojų lūkesčius“, – sako B.Kalanovaitė.

„Panoramos“ rekonstrukcija buvo įgyvendinta aštuoniais etapais. Didžiausios investicijų dalies pareikalavo sudėtingiausi projekto statybų darbai: centrinės aikštės rekonstrukcija ir amfiteatro įrengimas, maisto alėjos transformavimas ir išplėtimas, įėjimų atnaujinimas, terasų įrengimas ir visiškai naujas bei didesnis pagrindinio įėjimo į prekybos centrą atvėrimas.

Nemažų kaštų pareikalavo ir pastato antro aukšto pokyčiai – suformuotos erdvės darbui ir poilsiui, atliepiančios skirtingų lankytojų segmentų poreikius, ištiesinti ir paaukštinti parduotuvių fasadai. Atnaujintame pastate dėmesys skirtas ir naujų, modernių reklamos stendų spendimams: antro aukšto lubose įmontuotas didelės raiškos LED ekranas, panašus įrengtas ir virš informacinio centro bei šalia Narbuto g. įėjimo.

Pasak B.Kalanovaitės, pastatas atitinka aukščiausius aplinkosauginius bei atsakingo valdymo standartus. Kiek anksčiau „Panoramai“ buvo suteiktas tarptautinis „BREEAM“ tvarumo sertifikatas ir vertinimo skalėje sulauktas „Very good“ įvertinimas. Artimiausio resertifikavimo metu tikimasi pasiekti aukščiausią „Excellent“ įvertinimą. Prekybos centre įdiegta ir pažangesnė, dar labiau energiją taupanti „DALI“ apšvietimo valdymo sistema, atnaujinama kompiuterinė valdymo sistema „BMS“, kuri leis valdyti pastato sistemas dar išmaniau.

Naujas konceptas „miestas-mieste“

Kartu su atnaujinimo darbų pabaiga keičiasi ir „Panoramos“ vizualinis identitetas. Įgyvendinant skandinavų sukurtą „miestas-mieste“ konceptą daugiau dėmesio skiriama prekybos centro ir miesto ryšiui atskleisti, taip pat erdvių funkcionalumui ir pritaikomumui prie kasdienių lankytojų poreikių.

„Mūsų prekybos centras yra neatsiejama Vilniaus dalis. Savo buvimu kuriame pridėtinę vertę miestui: pritraukiame užsienio kapitalą, kuriame darbo vietas, buriame vietos bendruomenes. Kaip ir pats miestas, nestovime vietoje, nuolat judame į priekį ir tobulėjame, todėl pasirinkdami švedų architektų komandos sukurtą koncepciją „miestas-mieste“ siekėme dar labiau sustiprinti ir pabrėžti savo prekybos centro, į jį užsukančių lankytojų bei dirbančių žmonių ir miesto ryšį“, – pasakoja B.Kalanovaitė.

Ji priduria, kad dabar „Panorama“ pirkėjams daug patogesnė, jaukesnė ir artimesnė: „Pasistengėme, kad visos mūsų erdvės būtų išpildytos iki smulkiausių detalių: nuo jaukios mažylių priežiūros ir poilsio erdvės ar atskiros paštomatų vietos, veikiančios visą parą, iki patogių viešojo transporto laukimo ir darbo bei susitikimų erdvių įrengimo.

Stengiamės, kad kiekvienas „Panoramos“ lankytojas čia galėtų gauti visas jam reikalingas paslaugas ir jaustis kuo patogiau bei komfortabiliau. Dėl šios priežasties prekybos centro erdvių atnaujinimui ir funkcionalumui skyrėme itin didelį dėmesį bei atidumą. Turime ir daugiau planų, kuriuos sieksime įgyvendinti ir ateityje pristatyti savo klientams.“

Portfelio pokyčiai ir mados segmento augimas

Vykdant prekybos centro atnaujinimo projektą keitėsi ir dalies „Panoramos“ parduotuvių portfelis. Buvo išplėstas mados segmento krepšelis, prekybos centre atvertos naujos, gerai žinomų tarptautinių prekės ženklų parduotuvės ir rekonstruotos bei padidintos klientų pamėgtos apsipirkimų vietos.

„Papildėme savo portfelį italų mados namų „Max Mara Group“ drabužių prekės ženklais „Marella“ ir „Weekend Max Mara“, atidarėme rankinių ir aksesuarų butiką „Coccinelle“, namų ir kūno kvapų butiką „La Civilisation“ bei kitas naujas parduotuves, kurių jau seniai laukė mūsų nuolatiniai klientai. Taip pat išplėtėme prekybos centro lankytojų jau pamėgtas parduotuves, kaip „Massimo Dutti“. Sustiprinome ir ekonominių prekės ženklų pasirinkimą: prekybos centre duris atvėrė „Sinsay“, atnaujintos ir išplėstos „New Yorker“, „Kidzone“, „Deichmann“ parduotuvės.

Siekiame išlaikyti sveiką pasiūlos balansą, atsižvelgiant į lankytojų lūkesčius. Kaip ir nuo pat pradžių, toliau stengiamės maksimaliai klasterizuoti parduotuves pagal segmentus. Mados segmento parduotuvių rezultatai pernai buvo labai geri, tai įrodo, kad padarėme teisingus portfelio keitimo sprendimus“, – pokyčius vardija B.Kalanovaitė.

Prekybos centro vadovė taip pat pabrėžia, kad svarbus veiksnys tam tikriems portfelio pokyčiams buvo ir noras taupyti klientų laiką bei suteikti jiems visas reikalingas paslaugas po vienu prekybos centro stogu: „Esame didelis prekybos centras, todėl pasiūlos spektras privalo apimti plačią paslaugų ir parduotuvių įvairovę, kad klientas galėtų visus savo reikalus susitvarkyti pas mus.“

Lankytojų srautas didėjo

B.Kalanovaitė džiaugiasi, kad atnaujinimo darbai iš esmės nesutrikdė jų ir nuomininkų veiklos – vykstant intensyvioms statyboms prekybos centras nebuvo uždarytas, o lankytojams galimus nepatogumus siekta sumažinti erdves atnaujinant atskirais etapais, ne visas iš karto. Pažymima, kad pokyčių laikotarpiu prekybos centre lankytojų srautas ne mažėjo, kaip buvo tikimasi, bet priešingai – nuosekliai didėjo. 2023 m., lyginant su ankstesniais metais, lankytojų srautas „Panoramoje“ augo 13 proc.

„Praėję metai mums apskritai buvo vieni sėkmingiausių visomis prasmėmis: ir po pandemijos supurtymų iš dalies atsistatančiu lankytojų srautu, ir finansiniais rezultatais. Apyvartų prasme 2023 m. buvo geriausi per visą mūsų gyvavimo istoriją. Be to, po tuputį pradedame plėtros procesus ir prie „Panoramos“ esančių sklypų vystymui“, – sėkme ir ateities planais dalijasi prekybos centro generalinė direktorė B.Kalanovaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs