Baldų gamintojai Šiaurės šalių rinkas užkariauja lietuvišku dizainu

Vasario pradžioje Stokholme vyko 70-oji baldų ir dizaino paroda „Stockholm Furniture Fair“. Šis renginys kartu su Kelno ir Milano baldų parodomis laikomas vienu svarbiausiu baldų rinkos renginiu Europoje. Jau antrus metus iš eilės parodoje dalyvauja ir ergonomiškų baldų gamyba bei interjero sprendimais užsiimanti įmonių grupė – „Ergolain“.
BASTION_foto_A. Sukarevicius_3
„Bastion“ (dizainas – Inesos Malafej, Arūno Sukarevičiaus (dizaino studija „etc.etc“)

Stokholmo parodos išskirtinumas – itin ryški orientacija į Skandinavijos šalių gamintojus ir rinkas. Pasak „Ergolain“ plėtros vadovės Vilmos Bružienės, Skandinavijos rinka lietuvių baldų gamintojus itin domina, tačiau į ją patekti nėra taip lengva: „Skandinavai labai pasitiki vietinėmis kompanijoms, jų kokybės ir dizaino reikalavimai yra itin aukšti, todėl įsitvirtinti šioje rinkoje nėra paprasta, – sako V. Bružienė. – Sulaukti sėkmės itin konkurencingoje rinkoje galima dėmesį skiriant autoriniam dizainui, kokybei ir koja kojon žengiant su aktualiomis biuro tendencijomis“.

Parodoje „Ergolain“ be sėkmingų jau anksčiau sukurtų standartinių biuro baldų serijų pristatė ir tris naujienas. Pasak V. Bružienės, šiuolaikiniuose biuruose ieškoma balanso tarp uždarų ir atvirų erdvių, o gamintojai siūlo baldus, kurie būtų mobilūs, pritaikomi skirtingoms darbinėms situacijoms. Tad ypač aktuali pastarųjų metų tendencija – pusiau atviros darbo zonos su akustinėmis pertvaromis, akustiniais baldais ir pokalbių „būdelėmis“.

„Bastion“ (dizainas – Inesos Malafej, Arūno Sukarevičiaus (dizaino studija „etc.etc“)
„Bastion“ (dizainas – Inesos Malafej, Arūno Sukarevičiaus (dizaino studija „etc.etc“)

Šiemet „Stockholm Furniture Fair“ parodoje „Ergolain“ su populiariomis baldų kolekcijomis eksponavo jau pernai didžiulio dėmesio sulaukusį architekto Ryčio Mikulionio funkcionalų akustinį minkštasuolį „Boxy“ ir tris šių metų naujienas: architekto Viačeslavo Malenko reguliuojamo aukščio stalų sistemą – su akustine pertvara – „Endy“, Inesos Malafej ir Arūno Sukarevičiaus sukurta baldų seriją „Bastion“ ir „Ergolain“ akustinę būdelę privatiems pokalbiams.

Darbo stalo dizaino idėją įkvėpė Andy Warholas

Architektas Viačeslavas Malenko, vienas iš architektūros studijos „A2SM Architects“ įkūrėjų sako, kad sukurti darbo stalą „Endy“ jį paskatino noras suteikti darbo vietai daugiau spalvų, individualumo ir teigiamų emocijų, o tuo pačiu išspręsti tas darbo stalų problemas, su kuriomis jis pats susiduria projektuodamas biurų interjerus.

Pasak Viačeslavo, nors stalas – vienas pagrindinių biuro baldų, darbo vietos dažniausiai atrodo beveidės ir monotoniškos: „Atkreipkite dėmesį, kad net ir šiuolaikiniuose, naujausias tendencijas atspindinčiuose biuruose akcentuojamos poilsio zonos, pasitarimų kambariai priimamieji, tuo tarpu darbo vietos atrodo pakankamai nuobodžiai, tarsi be emocijų, todėl nusprendžiau panaudoti įvairesnes spalvas“. Stalo dizaino idėją architektui pasufleravo garsaus JAV menininko Andy Warholo 1979 metais vienetinei kolekcijai pop art stiliumi ištapytas automobilis. „Andy Warholas ryškiomis spalvomis dekoravęs serijinės gamybos automobilį pavertė jį visą pasaulį sužavėjusiu meno kūriniu, – sako architektas. – Šio stalo dizaino koncepcija panaši – kiekviena „Endy“ stalo dalis, jo akustinė pertvara gali būti nudažyta skirtinga spalva, turėti savitą spalvinę kombinaciją ar raštą, o spalvinis derinys suteiks darbo vietai individualumo ir išskirtinumo“, – sako V. Malenko.

„Endy“ (dizainas – Viačeslavo Malenko („A2SM Architects“), gamintojas – „Ergolain“)
„Endy“ (dizainas – Viačeslavo Malenko („A2SM Architects“), gamintojas – „Ergolain“)

Pasak architekto, projektuojant darbo vietas dideliu iššūkiu išlieka elektros instaliacijų, laidų maitinimo šaltinių blokų funkcionalus ir estetiškas išdėstymas darbo vietose. „Šiame balde siekėme kuo kokybiškiau išspręsti visas laidų, kabelių išvedžiojimo, paslėpimo, elektros maitinimo šaltinių išdėstymo problemas – „Endy“ visi elektros maitinimo blokai, laidai paslėpti specialioje dėžėje, kuri atlieka ir stalo kojos funkciją. Architektas atkreipia dėmesį, kad „Endy“ – taip vadinamo „bench“ tipo darbo stalų sistema, kuri neapkrauna erdvės, leidžia efektyviau, tvariau naudoti medžiagas, labiau optimizuoti baldo gamybos procesą. V. Malenko pabrėžė, kad šis reguliuojamo aukščio stalas išsiskiria ir stalviršių dydžių, modifikacijų pasirinkimu, kas padeda surasti individualizuotus interjero sprendimus pagal kiekvieno užsakovo poreikius.

Baldų serija „Bastion“ – ir susikaupimui, ir atsipalaidavimui

Po itin sėkmingos minkštų baldų serijos „BAY“, kuri stovi ir NATO būstinėje Briuselyje, „Ergolain“ tęsia produktyvų bendradarbiavimą su duetu – Inesa Malafej ir Arūnu Sukarevičiumi iš dizaino studijos „etc.etc“. Stokholme buvo pristatytas naujausias dizainerių darbas – baldų serija „Bastion“. Pasak Arūno Sukarevičiaus, viena ryškiausių pastarųjų metų biuro tendencijų – jaukios, neįpareigojančios aplinkos, kuri padėtų užtikrinti didesnį darbuotojų produktyvumą ir kūrybiškumą. „Šiuolaikiniame biure vis labiau trinamos ribos tarp darbo ir poilsio, privačių ir viešų erdvių, o minkštų baldų funkcija – kurti tokią aplinką, kurioje darbuotojas jaustų emocinį komfortą“, – sako dizaineris. „Bastion“ kolekciją sudaro keli skirtingi trivietės ir dvivietės sofos modeliai bei kavos staliukas. A. Sukarevičius pasakojo, kad dizaino idėją ir pavadinimą pasufleravo charakteringas konstrukcinis minkštų baldų rėmas, kuris gali būti medinis arba metalinis. „Šis rėmas juosia visą baldą tarsi bastionas, „saugo“ jame sėdinti žmogų, – sako Arūnas. – Visi minkšti šios serijos baldai gali turėti aukštą atkaltę, todėl jame sėdintis žmogus gali atsiriboti nuo aplinkos, pailsėti ir atsipalaiduoti, arba priešingai – atlikti susikaupimo reikalaujančias užduotis“. Sofų ir fotelių stilistinis išskirtinumas – ir didelės minkštos pagalvės, kurios taip pat kontrastuoja su elegantišku tiesiu baldo rėmu.

„Bastion“ (dizainas – Inesos Malafej, Arūno Sukarevičiaus (dizaino studija „etc.etc“)
„Bastion“ (dizainas – Inesos Malafej, Arūno Sukarevičiaus (dizaino studija „etc.etc“)

Susidomėjimas akustiniu baldu „Boxy“ tik didėja

Architekto Ryčio Mikulionio sukurto akustinio minkšto baldo „Boxy“ populiarumas – taip pat neatsitiktinis. Akustinio baldo viešosioms erdvėms dizaino idėją architektas ilgai brandino, tačiau jos įgyvendinimui vis pritrūkdavo laiko. „Postūmį davė produkto dizainą Vilniaus dailės akademijoje tuo metu studijavusi Agnė Gylytė, – pasakoja Rytis. – Kai Agnė į mūsų biurą atėjo atlikti praktikos, pateikiau jai savo pirminę dizaino idėją, kurią vėliau kartu tobulinome iki rezultato, kurį jau buvo galima pristatyti gamintojui“.

„Boxy“ (dizainas – Ryčio Mikulionio (architektūros studija „Plazma“) ir Agnės Gylytės)
„Boxy“ (dizainas – Ryčio Mikulionio (architektūros studija „Plazma“) ir Agnės Gylytės)

„Tai monumentalaus tūrio patogus ir funkcionalus akustinis baldas, kurio vizualinį lengvumo efektą išgavome tūrį „pakabinę“ ant plono metalinio rėmo, – sako Rytis. – Žvelgiant iš toliau apima jausmas, kad žmogus sėdi balde, kuris tarsi sklando ore, todėl „Boxy“ privalumai geriausiai atsiskleidžia nemažose biuro ar viešosiose erdvėse“. Pasak R. Mikulionio, „Boxy“ turi minkšto ir korpusinio baldo bruožų, o populiarumą nulėmė ir kiti svarbūs akcentai: baldo gamybos nevaržo sudėtinga technologija, yra galimybė rinktis skirtingas baldo korpuso spalvas, faktūras, daug dėmesio skirta natūraliems lino ir vilnos baldų audiniams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis