Verslo centro ir gyvenamųjų namų kompleksą pastatė projektą plėtojusi nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Eika“. Jiems talkino ir pastatus projektavo „SP architektų grupė“. Anot architekto Sauliaus Pamerneckio, kuriant pastatą siekta suderinti dvi pagrindines – biurų pastato ir gyvenamąją – funkcijas bei išryškinti Žalgirio ir Linkmenų gatvių sankryžą. Tam pasirinkta santūri ir aiški tūrinė-erdvinė kompozicija, be didelių stiklo plokštumų, siekiant pastato energinio efektyvumo.
„Pastato koncepcijai diktuoja urbanistinė struktūra – Žalgirio ir Linkmenų gatvių sankryža. Norėta tūrine ir erdvine kompozicija ją paryškinti. Taip pat siekta – nenaudoti daug stiklo. Tai buvo savotišku iššūkiu, kuris, matyt, padarė įtakos pastato išraiškai. Dar vienas iššūkis – šis pastatas nėra atskiras, o komplekso dalis, o tai išspręsti sunku. Tačiau, manau, kad lengvas paskirčių maišymas įneša pulso į miesto gyvenimą“, – per biuro pristatymą žurnalistams kalbėjo S.Pamerneckis.
Anot jo, taisyklinga pastato forma sukuria daugiau naudingo ploto, darbo vietų ir sumažina atstumą nuo langų iki tamsių zonų. Darbo vietos išdėstytos arčiau langų, o bendrosios patalpos, kurioms nebūtina dienos šviesa, įrengtos pastato viduryje.
„Pasirinktas paprastas ritmas. Pasirodė, kad ir po ilgo laiko jis atrodys pakankamai solidžiai, turės vertę. Įmantrumai, kurie šiandien madingi, jie greitai pasikeičia. Santūri tamsiai pilka pastato spalva nevargina kontrastu, taip pat natūraliai dera su žaliomis miesto erdvėmis. Dinamikos pastatui suteikia auksinio atspalvio intarpai“, – teigė S.Pamerneckis.
Interjerą padiktavo darbuotojai
Pastato interjerą kūrė „Incanto Solutions“ agentūros dizainerių komanda. Viena jų, interjero dizainerė Sigita Daumantaitė sakė, kad prieš kuriant interjerą užsakovai padiktavo tik tikslinę auditoriją, nuomininkus, į kuriuos orientuotas biurų pastatas. Vėliau specialistėms buvo palikta visiška laisvė kurti.
„Pirmiausia užsakovai nurodė tikslinę auditoriją. Čia planuotos IT ir tos įmonės, kuriose žmonės daug dirba su kompiuteriais. Tai žmonės, kurie turi savo kompiuterį, savo pasaulį ir jiems niekas neįdomu. Pirma mintis – gravitacija, nesvarumas, tačiau erdvės neribojamos ir atviros“, – pasakojo ji.
Dabar labai madinga palikti šiek tiek tikrumo, natūralumo ir neišbaigtumo, – sakė S.Daumantaitė.
S.Daumantaitės teigimu, pagrindiniai centro akcentai – atkartojama išorės detalių geltona spalva, naudojami industrinis ir „undone“ – nebaigtų statybų stiliai. Kai kurios bendrųjų erdvių vietos atrodo tarsi nepabaigtos įrengti ar pažeistos statybų metu, pavyzdžiui, palikti netinkuoti betoniniai paviršiai, atviros siūlės ar negrabiai nuglaistytos, dažais nutaškytos sienos.
„Dabar labai madinga palikti šiek tiek tikrumo, natūralumo ir neišbaigtumo. Tai duoda daug šarmo ir aplinka tampa unikalesne“, – apie sprendimą palikti betonines sienas ir lubas kalbėjo S.Daumantaitė.
Užėjus į vestibiulį lankytojus pirmiausia pasitinka ne administratorė, o iš vienos pusės pailgas stalas, prie kurio galima surengti trumpą susitikimą, pasirašyti sutartį arba trumpam atsikvėpti. Iš kitos – nedideli „susitikimų“ arba poilsio „kubai“.
Pastato vestibiulį puošia interjero autorių suprojektuotas šviestuvas iš kabančių bei šviečiančių metalinių kubų ir tinklas su specialiu apšvietimu iš apačios. Skirtingų meninių akcentų sukurta kiekviename verslo centro aukšte. Taip pat vieną vestibiulio sieną puošia didžiulis įvairių geltonos spalvos atspalvių grafičio piešinys, kurį sukūrė menininkų komanda „Spray Way“.
Visų patalpų išplanavimai projektuoti individualiai, pagal nuomininkų darbo specifiką ir jų poreikius. Kiekviena įmonė turi unikalų biuro interjerą.
Konferencijų salės ir terasa – bendra
Dalis verslo centro patalpų nuomininkų buvo įtikinti nerengti atskirų susitikimų ar pasitarimų kambarių savo biuruose, bet naudotis tam pritaikytomis bendrosiomis erdvėmis vestibiulyje ir konferencijų centrų pirmajame verslo centro aukšte. Paskaičiuota, kad jeigu įmonė atsisako 25 kv. m ploto pasitarimų kabineto, tai gali padėti sutaupyti apie 5 tūkst. eurų nuompinigių per metus.
Konferencijų centrą sudaro keturios salės – Urban, Green, Idea ir Brain. Salių pavadinimai parinkti neatsitiktinai, o pagal vidaus interjerą ir salių paskirtį. Didžioji salė Urban talpina iki 80 žmonių ir yra skirta mokymams bei konferencijoms. Green salė, talpinanti iki 50 žmonių, turi neįprastą dirbtinės vejos dangą, kuri sukuria itin jaukią atmosferą. Brain ir Idea salės yra skirtos mažiems susitikimams iki 6–8 žmonių. Brain salė yra skirta daugiau vadovų susitikimams, o Idea salė skirta kūrybiniams susitikimams.
Verslo centre įrengtos dvi terasos – maždaug 170 ir 120 kv. m dydžio. Viena jų priklausys tik šeštojo aukšto nuomininkui. Ne darbo metu čia įvairius renginius planuoja rengti verslo centre įsikūręs restoranas „Čiop Čiop Event Studio“.
Įdomu tai, kad į antrą terasą ant pastato stogo, į kurią galima patekti iš 6 aukšto, galima bus užeiti bet kam – biuruose dirbantiems žmonėms ir praeiviams, norintiems pasigrožėti atsiveriančia panorama.
Tęsia plėtrą
Lapkričio pabaigoje baigtame statyti verslo centre „135“ įsikūrė beveik visi nuomininkai. Šiuo metu išnuomota 75 proc. patalpų.
Projektą plėtojanti nekilnojamojo turto plėtros įmonė „Eika“ teigia, kad biurų pastate patalpas išsinuomojo informacinių technologijų bendrovė „Devbridge Group“, tarptautinė rinkodaros įmonė „Studio moderna“, kulinarijos studija „Čiop Čiop“, baldų salonai „Bo Concept“ ir „Vilmers“, technologinių sprendimų įmonė „Acme Grupė“ ir kitos. Planuojama, kad iš viso verslo centre dirbs kelios dešimtys Lietuvos ir užsienio kapitalo įmonių bei iki 900 žmonių.
Verslo centrą „135“ nekilnojamojo turto bendrovė „Eika“ stato nuo praėjusių metų liepos. Iš viso į kompleksą bendrovė investavo apie 16,8 mln. eurų. Neseniai įmonė greta pradėjo paskutinį komplekso statybų etapą – už 2,8 mln. eurų statomas paskutinis daugiabučio korpusas.