– Koks pagrindinis konkurso tikslas ir ar jis keitėsi per 13 metų?
– Konkursas turi du tikslus – kelti interjero kultūrą Lietuvoje ir kasmet išaiškinti geriausius architektus ir interjero dizainerius, besivaržančius biuro, visuomeninio ir privataus interjero kategorijose. Be to, kiekvienais metais konkurse paskelbiami specialių nominacijų laimėtojai. Šiemet renkame: geriausią virtuvės, miegamojo, vonios kambario ir apšvietimo projektą, inovatyviausią bei profesionaliausią interjerą, taip pat išskiriame medienos naudojimą interjere. Skatinsime lietuviško dizaino baldų ar gaminių naudojimą projektuose, įvertinsime geriausią fotografo darbą. Na ir, žinoma, mūsų portalo interjeras.lt ir 15min skaitytojai rinks „Tautos interjerą“.
– Kaip vertinate konkurso dalyvių aktyvumą? Kokia nauda autoriams iš dalyvavimo konkurse?
– Kasmet aktyvumas auga. Tai mus ir džiugina, ir šiek tiek neramina, todėl, prieš patekdami į tarptautinės komisijos vertinimo biuletenį, pateikiami darbai pereina pirminę atranką. Kadangi interjerus vertina išskirtinai užsienio architektai, išvengiame šališkumo. Tuo mes didžiuojamės ir išsiskiriame iš kitų panašaus pobūdžio konkursų. Kasmet atsiranda naujų veidų, kurie ilgainiui tampa „žvaigždėmis“. Galimybė pasigalynėti ir matyti savo darbą kolegų darbų kontekste objektyviai motyvuoja labiau nei tušti pagyrų žodžiai. Kasmetinis renginys jau tapo puikia proga priminti apie save ir pasireklamuoti būsimiems užsakovams, susitikti su savo cecho atstovais, pabendrauti su rėmėjais.
– Kaip, jūsų akimis, su laiku keičiasi konkurso dalyvių projektai?
– Būtų sunku lyginti prieš 13 metų konkurse dalyvavusius interjerus su šiandieniais. Įvyko akivaizdus technologinis šuolis apdailos medžiagų, apšvietimo, inovacijų, skirtų namams ar biurams, srityse. Mūsų gyvenimo įpročiai pasikeitė kardinaliai. Dirbame biuruose kaip namuose, valgomasis ir virtuvė atėjo į svetainę, šviesą jau galime valdyti balsu. Jaučiame viso pasaulio kultūrinę įtaką, nes informacija tapo pasiekiama spustelėjus kelis klavišus ar jutiklinį ekraną. Susimaišė stiliai, atsirado naujų tendencijų. Mano manymu, lietuviški interjerai sparčiai skandinavėja. Ko gero, tai lemia tiek mentaliteto panašumai, tiek panašios klimato sąlygos: jos daro įtaką stiliui, medžiagiškumui ir bendrai mūsų gyvenimo būdui.
– Kiekvienais metais nugalėtojams įteikiamos konkurso simboliu tapusios „Auksinės paletės“. Koks, jūsų nuomone, interjeras galėtų būti vertas „Auksinės paletės“ titulo?
– „Auksinės paletės“ tapo savotiškais interjerų „Oskarais“, kurių kasmet nusipelno 12 autorių. Tai yra dažų paletės su auksuotais viršeliais. Jau ne vieno žymaus biuro lentynose teko matyti mūsų paletes. Manau, jog šiuo prizu apdovanoti interjerai išsiskiria originalumu ir itin profesionalia atlikimo technika. Dažnai interjero kūrėjui tenka dirbti su daugybe savo srities meistrų: statybininkais, baldininkais, metalo specialistais, akmens, medžio, stiklo, keramikos kitų medžiagų tiekėjais. Interjeras – sudėtinga kompleksinė visų inžinerinių dalių: elektros, santechnikos, išmaniųjų technologijų ir apdailos, baldų, dekoro elementų, visuma. „Auksinės paletės“ nusipelno tie darbai, kur ta visuma suskamba stilingai, kokybiškai ir solidžiai.
– Kokie su konkursu susiję ateities projektai?
– Apdovanojimų ceremonija šiemet vyks Vilniuje, Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje, šalia Lietuvos valstybės atkūrimo 100-mečiui skirtos taikomosios dailės ir dizaino parodos. Konkursas vien apdovanojimais nesibaigs: geriausius darbus, atspaustus ant planšečių, ketiname eksponuoti specializuotose statybos parodose Kaune ir Vilniuje. Nuo gegužės mėnesio paroda keliaus per Lietuvą, bus eksponuojama NIC centruose Klaipėdoje, Kaune, Šiauliuose, Utenoje. Šalia parodų „Dizaino savaitės“ metu bus organizuojamos „Specialisto dienos“, per kurias architektams ir interjero dizaineriams bus pristatomos rinkos naujienos. Rudenį paroda sugrįš į Vilnių ir renginyje „Archzona“ bus paskelbtas visų miestų simpatijų nugalėtojas.
Linkime konkursui sėkmės ir dar ilgų gyvavimo metų. Ačiū už pokalbį.
Balsuoti už patikusį interjerą galite ČIA.