Dailininkas ir „Gyvos grafikos“ vadovas Tadas Šimkus 15min pasakojo, kad projektas restorane įgyvendintas 2016 metais, tačiau susidomėjimo jis sulaukė tik dabar. Apie jį parašė „Bored Panda“, taip pat užsienio portalai.
„Kažkokia feisbuko grupė atrado ir tada kiti pasigavo, ir išėjo ažiotažas“, – aiškino jis
Pasak T.Šimkaus, Kaune esantis restoranas „Galeria Urbana“ nusprendė atnaujinti patalpas ir menininkų paprašė pagalbos. Dėl kažkokios priežasties nebuvo galima keisti nuobodžių tualeto plytelių, todėl menininkai ilgai suko galvą, ką čia būtų galima padaryti. Iš pradžių norėta piešti, bet galiausiai koncepciją padiktavo pati vieta.
„Restorano architektūra įdomi, virš jo yra Architektų sąjunga, viskas susiję su architektūra, todėl norėjosi ir čia panašaus sprendimo. Tos plytelės, tie kvadratai priminė daugiabučius. Tiesiog iš senų idėjų prisitaikėm čia ir pasidarėm lipdukus, šiuo atveju buvo lipdukai padaryti ir priderinti prie esamų plytelių“, – sakė jis.
Nuotraukos plytelėse, kurias galima išvysti restorano tualete, yra darytos Kaune, Vilijampolėje, ten pat, kur ir T.Šimkus užaugo. Be to, nuotraukos beveik neredaguotos ir kaip pats sako, yra autentiškos.
„Lietuvoje dažnai susiduriame su viešosios erdvės aplaidumu. Turime tokį fenomeną, kad nuosavame bute gali nerasti nė dulkės, viskas švaru, tvarkinga ir modernu, bet tik išėjus į laiptinę, į kiemą, į viešą erdvę susiduri su įvairiomis apleistomis bei ignoruojamomis erdvėmis. Siekiant didesnio balanso supažindiname vidų su išore.
Dažnai žmonės sako, kad jiems nelabai patinka tie sovietiniai daugiabučiai, bet iš tikrųjų tai yra realybė ir kodėl tai realybei į akis nepažiūrėjus bei su tuo nesusitaikius. Nėra jie tokie baisūs“, – įsitikinęs „Gyvos grafikos“ vadovas.
Pati idėja T.Šimkui taip patiko, kad vėliau, asmeninės parodos metu, jis jau pristatinėjo ne lipdukus, o plyteles, ant kurių buvo atspausdinti šie vaizdai. Būtent pastarosios sudomino ir užsieniečius, kurie po užsienio spaudos dėmesio pradėjo domėtis, kur jų galima būtų įsigyti ir kiek kainuotų.
„Gavome daugiau užklausų iš užsieniečių ir bandysime šį produktą sukurti. Neįsivaizduoju, ar tai tiktų Lietuvos rinkai. Tai gali būti Šilainių daugiabučiai, gali būti lietuvių liaudies raštų interpretacija – minčių galima prisigalvoti. Kol kas norime susitvarkyti su tuo, ką turime, ir išnaudoti dėmesį netikėtą“, – 15min teigė jis.