2023 08 23

Kaip įveikti kylančių statybinių medžiagų kainų iššūkį? Patyręs statybų vadovas pasidalijo įžvalgomis

Pastaruoju metu Lietuvos statybos pramonė susiduria su įvairiais iššūkiais. Patyręs statybos darbų vadovas Ernestas (vardas pakeistas), išgyvenęs įvairius rinkos svyravimus, teigia, kad statybinių medžiagų kainos vis dar sparčiai auga ir kiekviena įmonė imasi skirtingų veiksmų, jog tai bent kiek suvaldytų. Ernestas 15min atskleidė kainų kilimo veiksnius ir strategijas, kurių imtasi šiems iššūkiams įveikti.
Statybos Kalvarijų g. 55
Statybos / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Nenormalus kainų šuolis

Ernestas, kurio tikrasis vardas ir pavardė redakcijai yra žinomas, teigia, kad statybinių medžiagų kainos visada svyravo, tačiau per pastaruosius keletą metų smarkiai ir ilgai augusios kainos privertė Lietuvos statybų pramonę susirūpinti.

Padidėjusi paklausa, karas, epidemijos ir ekonominių veiksnių sąveika lėmė, kad medžiagų kainos išaugo kaip niekada anksčiau.

„Namai, kuriuos galėdavau parduoti už, tarkime, 120 tūkst. eurų, dabar kainuoja bent 150 tūkst. eurų – skirtumas didelis, tai nėra normalu“, – pasidalijo Ernestas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Statybinės medžiagos
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Statybinės medžiagos

Paklausus Ernesto, kuris veiksnys buvo pagrindinis kainų kilimo atžvilgiu, jis vieno dalyko įvardinti negalėjo, tačiau atskleidė, kad vienas iš pirmųjų veiksnių, lėmusių statybinių medžiagų kainų šuolį, buvo pasaulinių tiekimo grandinių sutrikimai.

„Dėl COVID-19 pandemijos protrūkio buvo uždarytos gamyklos, sutriko transportavimas ir trūko darbo jėgos, todėl buvo sukeltas grandininis poveikis, turėjęs įtakos žaliavų ir komponentų prieinamumui. Dėl vėluojančios gamybos ir tiekimo kainos kilo“, – teigė statybos vadovas.

Padidėjusi paklausa ir jos pasekmės

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų