Viena tokių – lietuvių bendrovė „Energy Advice“, kuri įkūrė įmonę Indijoje. Jie į Aziją eksportuoja elektros inžinerijos technologijų programinę įrangą. Taip pat teikia mokymų paslaugas bei atlieka elektros sistemos modeliavimo, tinklo būklės vertinimo paslaugas.
Kitas dydis, kitoks ir darbas
Pasak verslininkų, Indijos įmonių skirstomojo ir perdavimo elektros tinklai daug didesni ir sudėtingesni nei Lietuvoje.
„Indijos rinką pasirinkome dėl potencialo – šalis yra tarp sparčiausiai besivystančių pasaulio valstybių. Ekonomikos augimas lemia elektros poreikio augimą. Valstybė daug skiria lėšų bei skatina investicijas į atsinaujinančių energijos šaltinių sektorių. Indijos įmonės yra pasiruošusios investuoti į savo inžinierių kvalifikacijos kėlimą“, – teigia įmonės vadovas Vytautas Šiožinys.
Didžiausiu iššūkiu steigiant įmonę lietuviams buvo teisinis įregistravimas ir dokumentų parengimas, nes procedūros, susijusios su valdžios institucijomis, gali užtrukti labai ilgai. Dėl painios muitų sistemos ir didelių mokesčių vietiniai yra labiau linkę pirkti produktus ir paslaugas iš vietinių įmonių nei importuoti iš užsienio. Didelę įtaką daro ir kultūriniai skirtumai.
„Visų pirma, indai yra linkę išklausyti, suprasti, vengia prieštaravimų, o būtent tai kartais apsunkina bendravimą, nes nežinai, ką iš tiesų galvoja pašnekovas. Kita vertus, jie turi daugumai europiečių verslininkų panašių bruožų: orientuoti į ilgalaikę perspektyvą, o ne į trumpalaikę naudą, jiems svarbus pasitikėjimas, rekomendacijos, asmeninis kontaktas. Vis dėlto, be vietinių partnerių būtų be galo sunku pradėti plėtoti verslą Indijoje“, – sako V.Šiožinys.
Vilioja Dubajaus dangoraižiai
Dar viena bendrovė – „Axis Industries“, kuri šiais metais pradėjo dirbti Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Dubajaus centre 55 aukštų Juma Al Majid Tower dangoraižyje lietuviai įdiegė šaldymo energijos ultragarsinius skaitiklius. Šis pastatas kyla šalia aukščiausio planetoje dangoraižio Burj Khalifa, kurio aukštis sudaro 828 metrus.
„Užbaigtas projektas leidžia šiemet planuoti 2-3 panašių užsakymų įgyvendinimą Jungtinių Arabų Emyratų rinkoje“, – skaičiavo „Axis Industries“ komercijos direktorius Vaidas Jakubavičius.
Anot jo, darbas Artimuosiuose Rytuose turi savo specifiką. Šis užsakymas pasižymėjo trumpais įgyvendinimo terminais ir buvo neeilinis daugeliu prasmių.
„Pavyzdžiui, iš mūsų tikimasi operatyvaus reagavimo į iškilusius klausimus ir sekmadieniais, mat ši diena Dubajuje nėra laisvadienis“, – pasakojo V.Jakubavičius.
Lietuviai prisidės prie milijoninio projekto
Nuo kolegų lietuvių neatsilieka ir inžinerinių konsultacijų ir projektavimo bendrovė „Cowi“. Bendrovė pranešė, kad gavo užsakymą suprojektuoti dvi metro stotis, požemines automobilių stovėjimo aikšteles, tiltus, kelius ir greitkelius 1,2 mln. kv. m ploto teritorijoje.
Prie projekto prisidės 15 lietuvių, kurie dirbs prie Abdul Azizo prospekto infrastruktūros projekto Mekoje, Saudo Arabijoje. Specialistai dirbs tarptautinėje 200 žmonių komandoje, kuri rengs 1,5 mlrd. eurų vertės projektą.
„Šis projektas – didžiausio masto ir apimties, prie kurio darbuosis „Cowi Lietuva“ komanda. Jo tikslas – užtikrinti patogesnį eismą centrine pėsčiųjų alėja, kuria per valandą gali keliauti iki 100 tūkst. žmonių“, – sako bendrovės generalinis direktorius Algirdas Vaškelis.
Lietuviai atsakingi už keturių 7,5 tūkst. vietų požeminių automobilių aikštelių projektavimą: elektros, gaisro gesinimo, vandentiekio, nuotekų, vėdinimo ir vėsinimo inžinerines sistemas.
Keturiose 270 tūkst. kv. m ploto aikštelėse bus įrengta elektros tiekimo sistema su rezervinio maitinimo įrenginiais, apšvietimas, kurį sudarys apie 12 tūkst. šviestuvų, centrinio vėdinimo sistema. Bus suprojektuota apie 30 tūkst. priešgaisrinių purkštukų, numatyta įrengti apie šimtą galingų 50 kilovatų galios ventiliatorių, skirtų vienu metu ištraukti 3,5 kub. m per sekundę oro aikštelėms vėdinti.
„Cowi“ grupės specialistų iš Danijos, Indijos, Kataro, Jungtinės Karalystės ir kitų šalių komanda per 18 mėnesių turės parengti detalų projektą, kurio didelę dalį sudaro požeminiai objektai, tarp jų ir metro stotys, kurių viena dydžiu prilygs daugiau nei dešimt metro stočių Kopenhagoje, metro tuneliai, 12 tiltų, žiediniai keliai bei požeminė autobusų stotis.
Aplink kelią bus įrengta gyvenamųjų pastatų su 100 tūkst. butų, viešbučių su 28 tūkst. kambarių, rekreacinės zonos bei naujai pastatyta viena didžiausių pasaulio mečečių. Šioms būsimoms erdvėms bendrovė projektuos inžinerines sistemas ir tinklus. Projektą planuojama užbaigti 2017 metų kovą.