„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

MEGRAME langų sėkmės formulė – išskirtinis požiūris į klientą ir langų kokybę

Per beveik 30 gyvavimo metų didžiausia plastikinių ir medinių langų bei durų gamintoja Lietuvoje MEGRAME pagamino daugiau nei 5 mln. vienetų langų įvairios paskirties statiniams – nuo individualių namų, administracinių statinių, poilsio centrų, mokyklų iki bažnyčių ir net Gedimino pilies.
Šarūnas Magelinskas
Šarūnas Magelinskas / UAB MEGRAME nuotr.

Įmonė reikšmingai prisidėjo prie aukštesnių gyvenimo kokybės standartų kūrimo Lietuvoje – 1992 metais pirmoji šalyje pradėjo gaminti plastikinius langus.

„Prieš beveik tris dešimtmečius naujos kartos plastikiniai langai Lietuvos gyventojų namuose buvo tikra sensacija, savotiška vakarietiško gyvenimo pradžia“, – prisimena MEGRAME vadovas Šarūnas Magelinskas.

Su įmonės vadovu kalbėjomės apie sėkmės receptus verslą pradedant nuo nulio, kokybės filosofiją, nelietuviškus verslo standartus, besikeičiančią rinką bei moderniausias gamybos technologijas, kuriomis itin didžiuojasi šiandien langų rinkoje lyderiaujanti MEGRAME.

UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai
UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai

– Kaip gimė idėja gaminti langus ir su kokiais iššūkiais susidūrėte pradžioje?

– Prieš beveik 30 metų, atėjus žiemos sezonui, langų sandarinimas vata ir lipnia juosta buvo įprasta kasdienybė kiekvienuose namuose, tapusi savotišku ritualu. Šiandien galbūt jau nedaugelis atsimena, kokie primityvūs buvo senieji mediniai langai. Būtent jų nepatvarumas, prasta šilumos ir garso izoliacija lėmė pirmųjų plastikinių langų atsiradimą Lietuvoje. Norėjome gyventi šilčiau, komfortiškiau ir, žinoma, labiau „vakarietiškai“. Mūsų verslo kryptį padiktavo akivaizdus kitokių langų poreikis rinkoje.

1992 m. įsteigėme langų gamyklą ir pirmieji Lietuvoje pradėjome gaminti plastikinius langus bei duris – taip prasidėjo „MEGRAME“ istorija. Pradėjome nuo nulio, todėl susidūrėme su daugybe rebusų, kuriuos turėjome išspręsti: ieškojome, iš kur gauti ne tik modernių gamybos technologijų bei žaliavų, bet ir šiai pramonės šakai specifinių technologinių ir verslo žinių, taip vadinamo „know-how“.

Vokietija jau buvo smarkiai pažengusi langų gamyboje, vokiški plastikiniai langai pasižymėjo tokiais kokybės kriterijais, kurie tuomet lietuviams atrodė nepasiekiami – todėl nusprendėme vadovautis vokiška praktika. Itin brangius įrengimus ir gamybos medžiagas atsivežėme iš Vokietijos. Į šią šalį stažuotis važiavo ir pirmieji mūsų inžinieriai, technologai, montuotojai.

Pirmoji MEGRAME langų gamykla buvo moderniausia Baltijos šalyse, savo įranga jau tuo metu prilygusi Vakarų Europos gamykloms. Nuo pradžių mūsų tikslas buvo aukščiausia kokybė ir ilgaamžis produktas, todėl labai daug investavome į kokybišką įrangą bei žaliavas.

UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai
UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai

Pirmą nepriklausomybės dešimtmetį Lietuvoje langų gamyboje įvyko didžiulis lūžis ir MEGRAME buvo to pradininkė. Didžiuojamės, kad mūsų gaminti modernūs kokybiški langai labai pagerino daugelio žmonių gyvenimo kokybę, iš esmės transformavo šilumos ir garso izoliacijos kriterijus, išplėtė pastatų architektūros galimybes.

– Kas lėmė tokį didelį MEGRAME langų populiarumą? Kaip jums pavyko išlaikyti tvirtas pozicijas rinkoje beveik tris dešimtmečius?

– Pačioje verslo pradžioje užsikėlėme itin aukštą kartelę. Mūsų veiklos, gal labiau net sakyčiau stabilumo, paslaptis yra labai paprasta – pagrindiniu savo tikslu visada laikėme kokybę, kuriai niekada, absoliučiai jokiais atvejais netaikėme kompromisų.

Išgyvenome pasaulinę ekonomikos krizę, stiprius rinkos svyravimus, gana aršius konkurencinės aplinkos pokyčius, bet niekada nenuleidome kokybės kartelės: nepiginome medžiagų, netaupėme technologijų ir žmogiškųjų išteklių sąskaita.

UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai
UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai

MEGRAME – tai ne tik prekės ženklas, tai maksimalus įsipareigojimas klientui. Tam, kad dešimtmečius išlaikytume gerą vardą, visų pirma mums patiems reikėjo stipriai įsipareigoti savo pačių sukurtai aukščiausios kokybės verslo filosofijai ir perkelti ją į kasdienę praktiką. Mano nuomone, mums tai puikiai pavyksta iki šiol – aukščiausia kokybė mūsų veikloje yra pagrindinis prioritetas ir man pačiam, ir visiems mūsų darbuotojams.

Galiu patikinti, kad nėra trumpesnio kelio užsitarnauti ilgametį klientų pasitikėjimą kaip tik užtikrinant nepriekaištingą produkto ar paslaugos reputaciją. Mūsų atveju paskata nenukrypti nuo pasirinkto kelio labai pasiteisino: šiandien turime didelį lojalių klientų ratą ir jau gaminame langus pirmųjų „MEGRAME“ klientų vaikams bei anūkams.

– Kas, Jūsų nuomone, svarbiausia šiuolaikiniam langų pirkėjui?

– Iš praktikos galiu pasakyti – aukščiausia kokybė ir išskirtinis dėmesys. Klientas tikisi, kad produktas ne tik patenkins jo poreikius ar efektyviai išspręs problemą. Tikrai kokybiškas produktas turi smarkiai viršyti kliento lūkesčius, suteikti jam pasitenkinimą ne tik jį įsigijus, bet ir naudojant daugelį metų.

Langai – ilgalaikė investicija, todėl ilgaamžiškumas mūsų veikloje yra kokybės sinonimas. Net ir pirmaisiais MEGRAME veiklos metais pagaminti langai iki šiol tarnauja ir atrodo nepriekaištingai. Gamindami langus ir duris visose grandyse naudojame tik išskirtinių charakteristikų medžiagas, jas renkamės ne pagal kainą, o pagal kokybę. Taip pat patys montuojame savo pagamintą produkciją.

Mūsų klientų ratas labai įvairialypis – tai ir įmonės, plėtojančios daugiabučių kvartalus, ir privatūs asmenys, statantys individualius namus ar keičiantys buto langus, rekonstruojantys dvaro sodybą, ir, galiausiai, įvairūs užsienio užsakovai iš Vakarų Europos ir Skandinavijos šalių. Visiems klientams skiriame maksimalų dėmesį, mums brangus kiekvienas jų, todėl labai džiaugiuosi, kad net ir per daugelį metų nebuvo didelių ginčų su užsakovais dėl produktų ar darbų kokybės.

UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai
UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai

– Turbūt kaip ir kiekviename versle pasitaiko ir nepatenkintų klientų? Kaip sprendžiate tokias situacijas?

– Žinoma, pasitaiko – ypač statybų sektoriuje būna įvairių nesklandumų, tačiau kliento pasitenkinimas priklauso nuo to, kaip juos išsprendi. Esminiai kriterijai, kuriais vadovaujamės – operatyvus reagavimas ir greitas problemos sprendimas.

Nuo pat MEGRAME įkūrimo siekėme klientui teikti pilną paslaugų spektrą, tai darome iki šiol. Kontroliuodami procesą nuo pradžios iki galo, galime operatyviai išspręsti bet kokią situaciją. Kalbu ne tik apie montavimą ir gamybą, bet ir apie mūsų konstruktorių siūlomus geriausius sprendimus, patarimus apie techninius, eksploatavimo, vizualinius langų niuansus, taip pat apie profesionalią langų priežiūrą garantijos metu bei operatyvų aptarnavimą garantijai pasibaigus.

Man ypatingai svarbu, kad augant bendrovei ji netaptų dideliu biurokratiniu mechanizmu, kaip dažnai pasitaiko verslo praktikoje. Siekiame būti greitu, lanksčiu, gyvu verslo organizmu. Neatitrūkstame nuo bendrovės kasdienybės, bendraujame su klientais, partneriais, darbuotojais, puikiai jaučiame ir kompanijos, ir rinkos pulsą.

– Kokius kriterijus turi atitikti šiuolaikiniai kokybiški langai? Kokios tendencijos ar naujovės vyrauja dabartinėje langų rinkoje?

– Pastarąjį dešimtmetį langų ir durų gamybos inovacijas įtakojo augančios energijos išteklių kainos bei besikeičianti architektūra – pastebime tendenciją, jog pastatuose vis labiau didėja stiklo plotai. Šiuolaikiniam vartotojui itin aktualus komfortas namuose, pasyviojo būsto idėja, todėl naujausi mūsų produktai orientuoti į efektyvų šilumos taupymą, išskirtinę garso izoliaciją ir, žinoma, ilgaamžiškumą bei estetinę vertę.

Naujausias MEGRAME produktas, kuriuo be galo didžiuojamės – tai unikalios technologijos langai, sukurti bendradarbiaujant su Vokietijos plastikinių profilių gamintoju – „MEGRAME – Gealan-Kubus“. Iškart pelnę architektų, projektuotojų, nekilnojamojo turto vystytojų pripažinimą, šiuo metu jie laikomi vienais moderniausių plastikinių langų pasaulyje. Iki šių langų atsiradimo projektuoti ištisines stiklo sistemas ir tuo pačiu pasiekti aukštą energinį efektyvumą buvo ne tik gana sudėtinga, bet ir labai brangu.

Nuo 2021 m. Lietuvoje galima statyti tik A++ klasės reikalavimus atitinkančius pastatus, o juose montuoti tik energiškai efektyvius langus. Kuriant „MEGRAME – Gealan-Kubus“ langus energinis efektyvumas buvo vienas pagrindinių kriterijų. Naujieji langai atitinka A++ energinę klasę, jų šilumos laidumo koeficientas U lygus 0,68 W/m2K. Šiuo metu tai yra absoliučiai mažiausias pasiektas koeficientas Lietuvos plastikinių langų rinkoje.

Naujausios kartos „MEGRAME Gealan-Kubus“ langai taip pat pasižymi unikaliu dizainu – jie visiškai neatrodo kaip plastikiniai. Drąsiai galiu teigti, jog šie langai sugriovė visus mitus apie plastikinius langus ir šiandien iš esmės keičia langų pirkėjų įpročius – prasidėjo nauja plastikinių langų era.

– Kokia jūsų naudojama gamybos technologija yra unikali ir būdinga tik MEGRAME langams?

– MEGRAME spalvoti plastikiniai langai gaminami su vienintele Europoje, unikalia „Acrylcolor“ paviršiaus padengimo technologija.

Itin sudėtingo proceso būdu aukštoje temperatūroje plonas akrilo sluoksnis užlydomas ant plastikinio paviršiaus. Kadangi akrilo sluoksnis – dvigubai tvirtesnis ir atsparesnis už plastiką, taip pat ypatingai lygus, juo padengti langai yra neprilygstami tiek techninėmis, tiek dizaino charakteristikomis.

Dėl itin lygaus, šviesą atspindinčio paviršiaus akrilu dengti plastikiniai langai pasižymi moderniu metalo efekto paviršiaus dizainu, kuris dažniausiai būdingas aliuminio langams. Taigi šie langai išsiskiria unikalia aliuminio langų išvaizda, tačiau tuo pat metu pasižymi aukščiausiomis šilumos ir garso izoliacijos savybėmis, kurios būdingos plastikiniams langams.

„Acrylcolor“ technologija sukurti langų profiliai yra ilgaamžiai, nekeičia savybių net pačiomis ekstremaliausiomis oro sąlygomis. Akrilas pasižymi ir didele atspindėjimo geba – saulės spinduliai praeina pro infraraudoniesiems spinduliams pralaidų akrilo sluoksnį ir atsispindi nuo plastikinio profilio paviršiaus. Veikiant saulės šviesai profilis neįkaista, todėl mažiau plečiasi ir traukiasi nuo temperatūrų skirtumo. Langas išlieka stabilus, jį daug rečiau reikia reguliuoti.

UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai
UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai

Klientai „Acrylcolor“ technologijos langus ypač vertina ir dėl atsinaujinančio langų paviršiaus fenomeno: bet kokius įbrėžimus ant lango profilio galima lengvai nupoliruoti namų sąlygomis ir paviršius vėl atrodo kaip naujas. Šiuo metu tokios ilgaamžės-atsinaujinančios paviršiaus technologijos negali pasiūlyti jokie kiti profilių langų gamintojai.

– Kokią reikšmę langų ir durų kokybei turi jų montavimas?

– Langų montavimas – neatsiejama kokybiškų langų dalis, todėl montavimą reikėtų patikėti tik specialistams. Montuojant langus turi būti naudojamos modernios statybinės ir termoizoliacinės medžiagos – tik taip galima užtikrinti ilgalaikį gaminių sandarumą ir ilgaamžiškumą.

Lango montavimo vietos turi vieną didžiausių šilumos tiltelių skaičių, todėl, jei netinkamai sumontuosite net ir pačios aukščiausios kokybės energiškai efektyvius langus, jie gali lengvai prarasti gerąsias savybes: ilgainiui langai deformuosis, suprastės šilumos ir garso izoliacija. Neprofesionalus montavimas gali sugadinti net ir labai kokybiškus ir brangius langus, tad klientas galiausiai vis tiek liks nepatenkintas.

– Pastaraisiais metais savo veiklą nutraukė nemažai langų tiekėjų. Jūsų nuomone, kodėl? Kaip MEGRAME pavyko išlaikyti stabilumą?

– Prieš 2008-ųjų metų krizę Lietuvoje buvo apie 200 langų gamintojų. Po krizės jų liko vos kelios dešimtys. Tuo metu išliko tik stipriausi, turėję tvirtą pagrindą po kojomis. MEGRAME buvo vienas tokių verslų – ir tuo labai didžiuojamės.

Po pasaulinės krizės radikaliai pasikeitė konkurencinė aplinka – prasidėjo pigių, nekokybiškų langų „invazija“. Tai stipriai iškreipė rinką ir turėjo ilgalaikių pasekmių, kurias dar galime jausti ir šiandien.

Ne paslaptis, kad į Lietuvos rinką patenka itin pigių, žemesnės kokybės standartų langų, nes jie paklausūs tik dėl savo mažos kainos – apie jų kokybę šiuo atveju net neverta kalbėti. Konkurencinei aplinkai didelės įtakos turi statybiniam sektoriui būdingas noras mažinti statybos kaštus bet kokia kaina.

Pigiais langais vadiname produkciją, kuri pagaminta iš pigiausių žaliavų, naudojant primityvią įrangą ir nesilaikant žaliavų tiekėjų rekomendacijų. Dažnai tokie langai būna nepritaikyti mūsų klimato sąlygoms, neatitinka techninių reikalavimų. Deja, vis dar nemaža dalis pirkėjų susižavi žemesne kaina ir, nepaisydami rizikos, įsigyja tokius langus. Šie pirkėjai dažnai tampa mūsų klientais vėliau, kai, nepraėjus nei porai metų, tokius „naujus“ langus tenka keisti.

Stengiamės kuo labiau edukuoti vartotoją apie kokybiškų langų reikšmę pastato ergonomiškumui. Deja, „pigiausios kainos“ fenomenas, vis dar labai gajus.

Manau, iškreipta rinka tapo pagrindine priežastimi, kodėl pastaraisiais metais daug gamintojų nutraukė savo veiklą ir liko vos keli. Langų gamybos pramonė reikalauja milijoninių investicijų, nes technologijos nuolat keičiasi, tobulėja. Reikia investuoti ne tik į jas, bet ir į kokybiškas medžiagas bei profesionalius darbuotojus – tik visos trys grandys kartu užtikrina aukščiausią produkcijos kokybę. Jei apleidžiama bent viena sfera, vartotojai tai iš karto pajunta ir išeina kitur, o verslui tenka trauktis.

– Pirmieji rinkoje atsisakėte lietuviams taip įprastų procentinių sezoninių akcijų, nors kiti langų pardavėjai kartais siūlo net 50-70 proc. siekiančias nuolaidas. Gal galite pakomentuoti tokią kainodaros strategiją ir kaip į ją reaguoja klientai?

– „Akcijų fenomenas“ buvo dar vienas žalojantis aptartos ekonominės krizės ir išsikreipusios rinkos padarinys. Pastarąjį dešimtmetį langų reklamos tiesiog mirgėjo nuo įspūdingų nuolaidų ir akcijų. Vis dėlto, mažiausios kainos konkurencijos strategija turi lūžio tašką – kokią didžiausią nuolaidą gali pasiūlyti pirkėjui? 100 proc.? Galutiniame rezultate kentėjo klientas, pasirinkęs pigiausius langus, pirkdamas iliuziją, kad sutaupė. Po kelių metų langus reikėdavo keisti, vadinasi, kaina išaugdavo mažiausiai dvigubai.

Mes nusprendėme eiti kitu keliu. Visiškai atsisakėme procentinių akcijų, klientui siūlydami sąžiningą gamintojo kainą. Esant palankiai rinkai, kainą pamažiname, bet niekada nesislepiame už butaforinių, išpūstų akcijų.

UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai
UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai

Mūsų pačių nuostabai, klientai reagavo labai gerai – šiuo netradiciniu sprendimu mes nepraradome savo konkurencinio pranašumo. Džiaugiamės, kad mūsų klientai – intelektualūs šiuolaikiniai vartotojai, kurie vertina objektyvius parametrus renkantis langų gamintoją ir nesivaiko netikrų akcijų.

– Vis dažniau kalbama apie langų gamintojų patikimumą. Kaip vartotojui neapsigauti pasirenkant patikimą langų partnerį? Vis dėlto langai – didelių investicijų reikalaujantis pirkinys.

– Klaidingai pasirinkus langų gamybos partnerį, ypač statant energiškai efektyvų būstą, galite patirti labai didelių nuostolių. Svarbiausia taisyklė – langus įsigyti iš gamintojo, o ne perpardavėjo. Pastarųjų šiuo metu rinkoje apstu ir jie dažnai siūlo itin viliojančiai skambančias žemas kainas.

Perparduodama langus įmonė orientuojasi tik į kainą, o ne kokybę – ji nusimeta bet kokią atsakomybę dėl parduodamos produkcijos. Tuo tarpu gamintojas atsako savo vardu ir reputacija.

Kiekvienam langų pirkėjui yra išduodama Eksploatacinių savybių deklaracija, kurioje turi būti nurodytas langų gamintojas, notifikuotoji įstaiga, taip pat įgaliotasis atstovas, turintis teisę parduoti produkciją bei visos deklaruotos eksploatacinės įsigytų gaminių savybės. Eksploatacinių savybių deklaraciją gali išrašyti tik langų gamintojas, taip prisiimdamas atsakomybę už gaminių kokybę, nurodytas technines charakteristikas bei suteikiamas garantijas. Jeigu langus įsigyjate iš langų perpardavinėtojo, deklaracija jums nebus išrašyta.

UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai
UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai

Džiugu matyti tendenciją, jog vis daugiau klientų – ir vietinių, ir užsienio – renkasi Lietuvos langų gamintojus, nes nori būti ramūs dėl produkcijos kokybės, garantijų.

Langai – per daug svarbus, ilgaamžis pirkinys, kad būtų galima žongliruoti kokybės parametrais.

– Kaip dažnai tenka gaminti nestandartinius langus? Kokį įdomiausią užsakymą teko vykdyti?

– Per beveik 30 veiklos metų esame pagaminę daugiau nei penkis milijonus langų – jau artėjame ir prie šeštojo milijono.

Nuolat investuojame į langų gamybos technologijas, kad galėtume lanksčiai, greitai ir tiksliai įgyvendinti bet kokį užsakymą. Galime pasiūlyti įgyvendinti praktiškai bet kokį architektūrinį, konstruktyvinį, montavimo sprendimą, siūlome nestandartinių spalvų ir faktūrų įvairovę.

UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai
UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai

Įgyvendinome daug individualių ir visuomeninių projektų – mokyklų, darželių, ligoninių, net bažnyčių. Iš ryškiausių turbūt galėčiau paminėti Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės Valdovų rūmus, taipogi Vilniaus Gedimino pilį, kurioje ypatinga technologija naujai pagaminti langai preciziškai atkartoja istorinį paveldą, meistriškai išlaikant jų autentiškumą.

UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai
UAB MEGRAME nuotr./MEGRAME langai

Plačiau susipažinti su MEGRAME produkcija galite ČIA.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų