20-oji baldų paroda pritraukė daugiau dizainerių ir naujų lankytojų

Kovo 20-23 dienomis vykusi 20-oji paroda “Baldai” užėmė panašų plotą ir sulaukė panašaus dalyvių bei lankytojų skaičiaus kaip ir pernai, tačiau pritraukė daugiau, nei iki šiol, dizainerių bei studijuojančių kūrybines specialybes, taip pat sudomino naują specialistų segmentą - architektus ir dekoratorius.
Jubiliejinė 20-oji paroda „Baldai“
Jubiliejinė 20-oji paroda „Baldai“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Parodos „Baldai“ projekto vadovės Lilijanos Dirsienės teigimu, šiemet pasikeitė ir lankytojų motyvacija – tarp lankymosi priežasčių dažniau minimas nebe baldų įsigijimas, o naujienų ir idėjų paieška.  Pasak L. Dirsienės, šių metų parodos plotas viršijo 8,9 tūkst. kv m., dalyvių skaičius – 218, per keturias dienas parodoje apsilankė 21 tūkst. lankytojų. „Daugiausia lankytojų sulaukėme šeštadienį – prie kasų vinguriavo net lankytojų eilės. Šiemet buvo daugiau jaunų šeimų, studentų“, -  pastebi L. Dirsienė.

Pasak Lietuvos dizaino forumo vadovo ir žurnalo „Centras“ redaktoriaus Vytauto Gurevičiaus, šių metų paroda buvo kur kas labiau struktūruota, todėl vartotojui turėjo būti patogiau susigaudyti tarp produktų.

Iš to, kaip publika reagavo į mūsų organizuotą Lietuviško dizaino ekspoziciją, galima drąsiai spręsti, kad Lietuvos vartotojams tampa vis labiau priimtini vietinių dizainerių kūriniai, o  baldų kainos ir kokybės santykis vis labiau atitinka jų lūkesčius

„Parodoje dalyvavo tik tos įmonės, kurioms aktuali Lietuvos rinka, nes tarptautines rinkas mūsų baldininkai gali pasiekti tikslingai dalyvaudami kitų šalių parodose. Iš to, kaip publika reagavo į mūsų organizuotą Lietuviško dizaino ekspoziciją, galima drąsiai spręsti, kad Lietuvos vartotojams tampa vis labiau priimtini vietinių dizainerių kūriniai, o  baldų kainos ir kokybės santykis vis labiau atitinka jų lūkesčius“,- sako V.Gurevičius.

Domėjosi ir profesionalų, ir studentų dizainu

Lietuvos dizaino dvidešimtmečio kelią reprezentuojančioje Dizaino galerijos ekspozicijoje dalyvavęs dizaineris ir studijos „Puzero Design“ vadovas Vytautas Puzeras pastebi, kad šių metų parodoje sulaukė daug lankytojų dėmesio: jo kuriamais baldais ir apšvietimo sistemomis, puošiančiais ne vieną visuomeninį interjerą, domėjosi ir privatūs klientai, ir profesionalai. „Atėjo ir architektai, ir individualūs klientai, kurie nori ne tik baldų į namus, bet ir patarimų. Šiemet lankytojai labai suaktyvėję - buvo galima pamatyti, kokios eilės nusidriekusios iki kasų. Žmonės tikrai labai atvirai nusiteikę, besidomintys, pavadinčiau, su naujai atvertom akim“, - sako dizaineris. Pasak jo, nemažai lankytojų nustebdavo, kad tai, ką mato ekspozicijoje, yra lietuviško dizaino ir gamybos produktas.

Savo idėjomis parodos lankytojus pavyko sudominti ir jaunųjų dizainerių ekspozicijos dalyviams. Studentų ekspozicijoje, kurią sudarė pusė šimto darbų, naktinį stalelį „Šviesulys“ pristačiusi Vilniaus dailės akademijos studentė Evelina Kudabaitė sakė, kad dėl individualios stalelio gamybos teiravosi keli lankytojai, taip pat pavyko užmegzti kontaktą su įmone, besidominčia baldų iš faneros dizaino idėjomis.

Geriausi Dizaino galerijos darbai įvertinti tradiciškai LITEXPO rengiamo konkurso prizais ir diplomais. Pirmoji vieta buvo skirta jaunam dizaineriui Arūnui Sukarevičiui už naujumą, subtilumą ir praktiškumą kuriant lentyną FOLDIN („Emko“), antroji - už dizaino tvarumą ir kompleksiškumą Nauriui Kalinauskui, sukūrusiam lentynų sistemą PLUS AIR (CONTRA DESIGN HOUSE). Trečioji vieta atiteko krėslo EGGY („Puzero Design“) autoriui Vytautui Puzerui už profesionalų gaminio dizainą.

Konkurso diplomais apdovanoti: Juozas Brundza („LTD Studio“) už gerą emocinio dizaino sprendimą - veidrodį TRIMS , Dominyka Barkauskaitė (Vilniaus dailės akademija) už originalų kavos staliuko UFO dizainą bei Kotryna Butautytė už minimalistinio šviestuvo TRAUKA dizaino emocinį poveikį (Vilniaus dailės akademija)

Įmonės pastebi rinkos atsigavimą

Baldai 2014
Baldai 2014

Šiemet nemažai parodos dalyvių lankytojams pristatė vaikiškus, kiemo baldus bei įvairius interjero dekoravimo sprendimus.

„Peliuko“ prekių ženklu pažymėtus baldus vaikams gaminančios Radviliškio įmonės „Pixolain“, parodoje dalyvavusios pirmą kartą, vadovas Arūnas Muliūnas sakė, kad įmonė sudomino ne tik galutinius vartotojus, bet ir rado potencialių partnerių užsienyje, kurie padėtų platinti produkciją vaikų darželiams.

„Aš asmeniškai parodoje dalyvauju trečią kartą ir šių metų paroda man patiko. Manau, kad investicijos atsipirko, užmegzta daug kontaktų, prekių ženklas paskleistas dar plačiau“ , - sakė prekių ženklą „Kiemo baldai“ naudojančios įmonės „Domus Ventures“ vadybininkas Vilius Balionis.

Lankytojų skaičių ir susidomėjimą teigiamai vertino ir spausdinimo ant ruloninių medžiagų ir kietųjų paviršių paslaugas pristačiusi įmonė „Rejben“. „Mes parodoje dalyvaujame gal šešti ar septinti metai ir čia siekiame pristatyti naujienas. Šiemet tai itin kokybiško spausdinimo galimybės ant įvairių didelio formato paviršių “ ,- sakė įmonės vadybininkė Rita Daraškevičienė.

Pasak minkštų baldų gamybos medžiagomis prekiaujančios švedų įmonės „Nevotex“ pardavimų vadybininko Dariaus Grinkevičiaus, gerai, kad pavyko prikviesti įmonių, kurios įprastai parodoje nedalyvauja. “Mes taip pat dalyvaujame po dviejų metų pertraukos. Mūsų dalyvavimo parodoje tikslas - priminti apie save, juolab, kad klientams galime pasiūlyti papildomą vertę – restauratorių paslaugas visoje Lietuvoje“, - sakė įmonės atstovas.

Antrus metus parodoje dalyvaujančios lietuviškus kilimus gaminančios įmonės „Fashion Colours LT“ savininkas Tomas Urbonas sako, kad šiemet parodos organizacija geresnė nei pernai, lankosi daugiau žmonių, kita vertus, atsigauna ir pati rinka. „Lietuvoje parodos menkėja tarptautiniu mastu, nes atsiranda internetas, žmonės daugiau keliauja, o mes čia orientuojamės į vietinį vartotoją. Tačiau galime pastebėti, kad stendai šiemet didesni ir  gražesni, daugiau pozityvių nuotaikų“ , - T.Urbonas.

Pagyrimų dėl patrauklaus stendo sulaukė ir vienos iš aktyviausių „Baldų“ parodos dalyvių – lietuviškos įmonės „Gintaro baldai“ atstovai. Tradiciškai daug lankytojų dėmesio pelnė ir kitų Lietuvos įmonių – „Lauksva“, „Subtila“, TCH, „Lonas ir partneriai“, „Deluxe baldai“, „Unicorn LT“, „Magrės baldų“ stendai bei pristatomos naujienos.

Vartotojai taip pat aktyviai domėjosi ir žavėjosi užsienio gamintojų baldus pristatančiais stendais: „Sandu comfort“, „Skandinaviški interjerai“, „Provence deco“, „Dvidena“  ir kitais.

Naujakuriai parodoje surado daug patinkančių baldų

Baldų paieškos tikslais parodoje lankėsi vilniečių šeima, neseniai įsigijusi erdvesnį būstą. „Nors paroda nėra didelė, yra įdomių, mums nematytų gamintojų. Pavyzdžiui, mums patiko itališko dizaino tekstilinės lovos „Subtila“, kurios gaminamos iš natūralių lietuviškų medžiagų“ , - sakė Gerda Savickienė.

„Susižavėjom „Sandu comfort“ eksponuojamais baldais – patiko tiek dizaino sprendimai, tiek baldų kokybė, labai norim nusipirkti šios firmos kėdžių. Jau net išsirinkome, kurios labiausiai tiktų“, - sako Lina, šiuo metu su vyru besikurianti naujame bute.

Baldai 2014
Baldai 2014

Kita jauna vilniečių šeima teigia, kad visiškai netikėtai ir neplanuotai nusprendė įsigyti „Gintaro baldai“ sofą. „Tiesiog atsisėdom atsipūsti ir pailsėti, o netikėtai sau labai greitai apsisprendėm nusipirkti tokią sofą, tik kitos spalvos. Sofa mums pasirodė labai patogi“, – juokiasi Aistė, pasakodama apie spontanišką pirkinį.

Naujakurių šeima, į parodą atvykusi iš Kauno, teigė, kad žavisi skandinavišku dizainu ir labai susižavėjo  bendrovės „Skandinaviški interjerai“ stende pristatoma ypač patogia, funkcionalia ir mažai vietos užimančia sofa, kuri akimirksniu gali virsti patogia lova. „Mūsų butas nedidelis, todėl ieškome minimalistinių baldų – geriausiai mūsų poreikius atitinka skandinaviškas dizainas. Dabar svarstome savo finansines galimybes įsigyti ne tik „Skandinaviškų interjerų“ stende matytą sofą, bet ir prie jos tinkantį krėslą, kilimą“, - sako Siga ir Marius, šiuo metu besikuriantys Kaune.

LITEXPO spaudos centro informacija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis