2018-ais NT plėtotojai pasiūlė rekordinį skaičių naujų butų

Praėjusių metų rezultatai sostinės pirminėje būsto rinkoje rodo rinkos stabilumą bei nuosaikų jos augimą, sako nekilnojamojo turto plėtros bendrovės „Eika“ plėtros direktorius Martynas Žibūda. Įmonės skaičiavimu, 2017 metais naujų butų pardavimai susitraukė dešimtadaliu, o 2018 metais vėl fiksuotas 6 proc. augimas. Be to, pernai nekilnojamojo turto plėtotojai pasiūlė rekordinį skaičių naujų butų.
Prabangių būstų projektas sostinėje „Pranciškonų parkas“
Prabangių būstų projektas sostinėje „Pranciškonų parkas“ / Bendrovės nuotr.

„Eikos“ duomenimis, 2018 metais pirminėje Vilniaus būsto rinkoje parduoti 3986 butai – tai beveik 6 proc. daugiau nei 2017 metais, kuomet buvo parduota 3775 nauji butai, bet 5 proc. mažiau nei rekordiniais 2016 metais, kai buvo parduota 4177 butai.

​​​​​Didžiausią sandorių dalį sudarė vidutinės klasės pardavimai – 46 proc. sandorių, nedaug atsiliko ekonominė klasė – 43 proc. sandorių, o 11 proc. pardavimų teko prabangaus būsto segmentui.

„Ekonominės ir vidutinės klasės būsto buvo nupirkta beveik identiškai vienodai, o bendrą pardavimų augimą didžiąja dalimi lėmė ypač aktyvūs prestižinio būsto pirkėjai, kurie brangiausių butų 2018 m. nupirko 72 proc. daugiau nei 2017-ais“, – pranešime cituojamas M.Žibūda.

Martynas Žibūda
Martynas Žibūda

Teigiama, kad per metus labiausiai išaugo prabangaus būsto pirkėjų skaičius – 72 proc.: 445 butai 2018 metais lyginant su 249 butais 2017 metais. Tam didžiausios įtakos turėjo išaugusi naujų prestižinių projektų pasiūla, kurios 2017 metais dar nebuvo. Vidutinės ir ekonominės klasės pardavimai per metus beveik nekito: 1705 lyginant su 1694 ekonominės bei 1836 lyginant su 1822 vidutinės klasės pardavimais 2018 m. ir 2017 m.

„Tiek pat kiek pardavimai – 6 proc. – didėjo ir plėtotojų aktyvumas, kurie rinkai pasiūlė daugiausia būsto nuo 2008 m. Tai lėmė 13 proc. išaugusį neparduoto būsto sandėlį iki rekordinio 4630 butų kiekio. Kita vertus, pastatytų butų kiekis netgi mažėjo, tai rodo gerą rinkos likvidumą“, – aiškina M.Žibūda.

„Eikos“ duomenimis, 20 proc. neparduotų butų sandėlio sudaro baigti statyti butai, apie 12 proc. – baigiami statyti ir 68 proc. – statomi.

Didžiausias neparduotų butų augimas užfiksuotas prabangiame segmente, kur laisvų butų per metus padaugėjo 138 proc., vidutinėje – 29 proc., o ekonominėje klasėje tendencijos buvo priešingos – pasiūla mažėjo 19 proc.

2018 m. užfiksuotas rekordinis NT plėtotojų aktyvumas – rinkai buvo pasiūlyta apie 4520 naujų butų, t.y. 6 proc. daugiau nei 2017 m., kai buvo pradėta 4260 butų statyba bei pardavimai. Tai didžiausia pasiūla užfiksuota nuo 2008 metų.

Per 2018 m. atskiruose segmentuose naujų butų kaina Vilniuje augo ne daugiau nei 2 proc.: 2,3 proc. prestižinėje klasėje, 1,1 proc. – vidutinėje ir 0,2 proc. – ekonominėje. Kainų lygis šiuo metu siekia 1388 eurus už kv. m ekonominėje, 1991 euras už kv. m – vidutinėje bei 3138 eurai už kv. m – prestižinėje klasėje.

Dėl minėtų kainų pokyčių bei padidėjusios prestižinio būsto dalies pasiūloje, bendra vidutinė naujo būsto kaina Vilniuje kilo beveik 11 proc.: nuo 1774 eurų už kv. m praėjusių iki 1965 eurų už kv. m šių metų pradžioje.

„Eikos“ pirkėjo tyrimas parodė, kad daugiau nei pusę prestižinių butų įsigijo investuotojai, keturiais iš penkių atvejų tam naudoję nuosavas, o ne skolintas lėšas. Brangesnio būsto populiarumas lėmė, kad prestižinio būsto vidutinė kaina per metus paaugo 2,3 proc., vidutinės – 1,1 proc., tuo tarpu ekonominės klasės kaina praktiškai nekito – 0,2 proc.

„Visi šie rodikliai indikuoja, kad išaugęs plėtotojų aktyvumas bei kokybiniai pokyčiai pasiūloje lėmė didesnius nei 2017 m. pardavimus, o panašių tendencijų galima tikėtis ir šiais metais: vystytojai atidžiai seks paklausą, o klientai turės puikias pasirinkimo galimybes“, – aiškina M.Žibūda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų