Techninė daugiabučio namo atnaujinimo įgyvendinimo priežiūra gali būti įsigyjama dviem būdais. Dažniausiai šios paslaugos perkamos per Centrinės perkančiosios organizacijos elektroninį (CPO) katalogą.
Įsigyjama dviem būdais
Modernizuojant daugiabutį techninės priežiūros įsigijimu turi pasirūpinti namo valdytojas. Pavyzdžiui, bendrijos pirmininkas. Tai taip pat gali padaryti savivaldybės paskirtas administratorius – įmonė, administruojanti namo atnaujinimą.
„Techninė daugiabučio namo atnaujinimo įgyvendinimo priežiūra gali būti įsigyjama dviem būdais, – sako Būsto energijos taupymo agentūros (BETA) Projektų įgyvendinimo kokybės priežiūros skyriaus vedėjas Edvardas Petrauskas – Dažniausiai šios paslaugos perkamos per Centrinės perkančiosios organizacijos elektroninį (CPO) katalogą. O jeigu nepavyksta jų įsigyti tokiu būdu – skelbiant viešojo pirkimo konkursą.“
BETA specialistas pabrėžia, jog vykdant pirkimus labai svarbu laikytis nustatytų taisyklių ir skaidrumo: „Jei pirkimus vykdo perkančioji organizacija, viešieji pirkimai turi būti vykdomi griežtai laikantis Viešųjų pirkimų įstatyme numatytų būdų. Jei pirkimus vykdo ne perkančioji organizacija – pagal aplinkos ministro patvirtintą tvarką.“
Taip pat skaitykite: Ar tiesa, kad modernizacija išpučia langų kainas?
Kaip suformuoti užsakymą?
Elektroniniame CPO kataloge, skelbiant konkursą techninės priežiūros paslaugoms įsigyti, reikia suformuoti užsakymą.
Ši procedūra nėra sudėtinga, tačiau reikalauja atidumo, pastebi BETA specialistė. „Iš pradžių CPO elektroniniame kataloge išsirenkama paslaugų kategorija atsižvelgiant į projekto vertę, po to – išrenkama perkama paslauga, atsižvelgiant į paslaugų specifikaciją. Taip pat nurodomas statybos objekto priežiūros tipas, atnaujinto varžymosi trukmė – ne mažiau kaip dvi pilnos darbo dienos, kontaktiniai asmenys ir atsiskaitymo už paslaugas terminas – ne mažiau kaip 60 kalendorinių dienų. Kataloge taip pat reikia nurodyti ir daugiabučio duomenis bei pateikti techninio projekto elektroninę kopija arba investicijų plano elektroninę versiją“, – pasakoja E. Petrauskas
Pašnekovė pastebi, jog techninis projektas turi būti įkeltas suarchyvuotas (.zip) vienoje archyvinėje byloje. Šios bylos pavadinimas turi būti toks pat, kaip ir užsakymo numeris, o dydis neviršyti 130 MB.
Sutarčiai – BETA patvirtinimas
Svarbu nepamiršti, kad lyginamos tiekėjų pateiktos galutinės kainos, o su mažiausią kainą pateikusiu ir tokiu būdu laimėjusiu tiekėju, privaloma sudaryti pagrindinę sutartį.
Kai užsakymas pateikiamas, laukiama, kol bus pateikti pasiūlymai iš paslaugos tiekėjų. Tai taip pat vyksta CPO kataloge. „Pateikti pasiūlymai techninei objekto priežiūrai vertinami pagal mažiausios kainos kriterijų. Svarbu nepamiršti, kad lyginamos tiekėjų pateiktos galutinės kainos, o su mažiausią kainą pateikusiu ir tokiu būdu laimėjusiu tiekėju, privaloma sudaryti pagrindinę sutartį“, – sako BETA specialistas.
Įgyvendinus pirkimus per CPO katalogą, po sutarties pasirašymo, ją reikia pateikti BETA specialistams. Įsigijus techninę priežiūrą kitais būdais, sutartis pateikiama BETA prieš pasirašant. „Jei paslaugos perkamos ne per CPO elektroninį katalogą, o kitais būdais, prieš sutarties pasirašymą, BETA turi įvertinti tiekėjo pateiktus dokumentus ir jiems pritarti. Tik po to, kai BETA patvirtina pasiūlymą, daugiabučio namo valdytojas arba savivaldybės paskirtas administratorius gali pasirašyti sutartį su laimėjusiuoju rangovu“, – detalizuoja E.Petrauskas.