„Lietuvos oro uostų“ užsakymu architektų iš „Vilniaus architektūros studijos“ parengtuose projektiniuose pasiūlymuose rašoma, kad Vilniaus oro uoste bus rekonstruojami antras ir trečias terminalai. Taip pat projektuojamas naujas terminalas, kuris bus sujungtas galerija su esamu antru terminalu.
„Esamas terminalas T2 rekonstruojamas naikinant check-in funkciją, (perkeliant ją į T4 terminalą) salėje numatant komercinę zoną. Keleivių patekimas iš terminalo T4 į išvykimo vartus vyksta per naujas komercines zonas terminale T2. Terminalas T3 suprojektuotas, numatant jame ne Šengeno zonas su galimybe keisti jas į Šengeną“, – nurodoma dokumente.
Antro terminalo, kuris bus skirtas vykstantiems į Šengeno šalis, pirmame aukšte bus panaikintas išvykimui skirtas bagažo skirstymas ir įrengtas keleivių išvykimas.
Antrame pastato aukšte, esančioje įėjimo zonoje, numatomas darbuotojų, įgulos patekimas į terminalą per aviacinio saugumo patalpas. Šis įėjimas turėtų tarnauti ir patekimui į trečią aukštą, kuriame reikalinga įrengti konferencijų sales.
„Antrame aukšte buvusi check-in salė rekonstruojama į komercinę zoną, per kurią nukreipiami visi pagrindiniai keleivių srautai. Trečiame pastato aukšte numatomos konferencijų salės, restoranai ir Verslo klubas. Pastarasis perkeliamas į centrinėje zonoje esantį restoraną, užtikrinant patogų keleivių ir prekių patekimą į jį“, – nurodoma dokumente ir priduriama, kad keleivių išvykimo vartai paliekami esami.
Trečiame terminale numatomi papildomi išvykimo vartai autobusais, sanitariniai mazgai bei rūkomasis. Antras terminalo T3 aukštas skirtas keleiviams, išvykstantiems į ne Šengeno šalis.
„Esamoje aviacinio saugumo patikros zonoje suprojektuojama VSAT patikros zona. Už jos – komercijai skirtas plotas, per kurį praeina visi keleiviai, išvykstantys į ne Šengeno šalis. Trečiame pastato aukšte planuojamas keleivių atvykimas, išplečiant šalia atvykimo vartų esančią zoną papildomomis perdangomis perdengiant antrą aukštą. VSAT patikros zona perkeliama į dabartinio Verslo klubo patalpas. Keleivių judėjimą nuo VSAT patikros link bagažo atsiėmimo numatyti kuo tiesesnį, vengiant papildomų posūkių bei siaurų koridorių“, – rašoma dokumente.
Ketvirtojo terminalo pirmame aukšte planuojami bilietų registracijos postai, bendrosios erdvės, laiptai, eskalatorius ir tualetai. Taip pat pirmame pastato yra bagažo skirstymo patalpa bei atvykimo ir išvykimo vartai. Antrame pastato aukšte numatyta aviacinio saugumo patikra bei išvykimo vartai.
Be to, numatoma statyti ir labai svarbių asmenų (VIP) terminalą. Pirmame jo aukšte suplanuota keleivių registracija, aviacinė bei VSAT patikros bei keleivių laukimo salės, antrame – konferencijų salė, kuri pagal poreikį gali virsti keleivių laukimo sale.
Projektinių pasiūlymų viešas svarstymas su visuomene vyks rugpjūčio 9 dieną.
Anksčiau 15min skelbė, kad po rekonstrukcijos oro uostas galės aptarnauti iki 20 tūkst. keleivių. Šiuo metu oro uosto terminale per dieną laisvai aptarnaujami 9,5 tūkst. keleivių, vasaros sezono metu jų skaičius siekia ir 14–15 tūkst.
Rekonstrukcija prasidėjo kovą, kai buvo pradėtas centrinės išvykimo terminalo zonos remontas. Visi darbai turėtų būti baigti 2021 metais.
Keleivių terminalo rekonstrukcija turėtų prasidėti 2019-aisiais ir tęsis iki 2021-ųjų.
Oro uosto rekonstrukcija atsieis apie 60 mln. eurų. Iš jų 20 mln. eurų bus skirta pagal tarptautinius reikalavimus privalomajai įrangai įsigyti bei atnaujinti, o apie 12 mln. – orlaivių perono ir riedėjimo takų rekonstrukcijai.