Ekspertai teigiamai įvertino Klaipėdos rytinės dalies (tarp Pajūrio g., Kelio A13, Liepų g. ir Danės upės) kūrybinių dirbtuvių užsakovų, organizatorių ir koncepcijų autorių darbą, siekiant pradėti spręsti didžiulės miesto teritorijos kokybiškos integracijos į miesto urbanistines struktūras problemą. Tačiau RAT iš esmės nepritarė savivaldybės pasirinktam keliui – neturint priimtinos urbanistinės-erdvinės teritorijos plėtros koncepcijos, imtis susisiekimo infrastruktūros vystymo specialiojo plano rengimo.
„Kūrybinių dirbtuvių paruošta medžiaga negali pakeisti aprobuotos urbanistinės teritorijos vystymo koncepcijos. Manome, jog inžinerinės infrastruktūros projektavimas be visumos išvystymo idėjos atves į chaotišką plėtrą, kuri iš esmės jau prasidėjo kai kuriuose teritorijos sklypuose. Suvaldyti šį negatyvų procesą, dar ir įvertinus tebesitęsiančius nevaldomus žemės sklypų performavimo procesus, gali tik atsakingai paruošta, besiremianti naujausiu situacijos vertinimu, apsvarstyta ir patvirtinta urbanistinė-erdvinė koncepcija“, – teigia Klaipėdos RAT pirmininkas Edmundas Andrijauskas.
Pasak jo, joje turi būti numatyti užstatymo morfotipai, centrų (pocentrių) vietos, rekreacinės zonos, vizualiniai, transporto, pėsčiųjų ryšiai ir t.t. Tik tokio plano pagrindu bus galima įvertinti planuojamą gyventojų skaičių, gatvių trasų vietas, jų kategorijas, inžinerinės infrastruktūros koridorius, etc. Peršokti šį planavimo etapą, eskpertų nuomone, yra nepriimtina.
RAT rekomenduoja skelbti konkursą urbanistinės plėtros koncepcijai sukurti, o išrinktą priimtiniausią sprendimą integruoti į ketinamą pradėti ruošti Specialųjį planą ir ruošiamą Bendrąjį planą. Ekspertai taip pat siūlo numatyti orinės aukštosios įtampos linijos iškėlimą etapais dėl geresnės būsimų gyvenimo aplinkos kokybės ir racionalaus miesto žemės naudojimo, o savivaldybei rekomenduoja inicijuoti ir organizuoti žemės sklypų perskirstymo procesą.
RAT išvadą galite skaityti čia.