Numatoma, kad pakartotiniam tarybos vertinimui kitų metų sausį projektas bus teikiamas detalizuojant ir plačiau pristatant transporto judėjimą būsimo kvartalo viduje ir sąsajas su išore, akcentuojant dėmesį pėstiesiems ir dviratininkams.
Antrojo „Akropolio“ statybas sostinėje planuojanti „Akropolis Group“ grupė teigia, jog vykdydama buvusios pramoninės teritorijos konversijos projektą yra pasiruošusi atsižvelgti į architektų rekomendacijas ir pateikti geriausius įmanomus teritorijos atgaivinimo ir integravimo į aplinkinius rajonus sprendinius. „Akropolis Group“ direktorius Manfredas Dargužis sako, kad atvira diskusija ir įsiklausymas į savo srities specialistų nuomonę leis pasiekti geriausių rezultatų.
„Iš esmės atnaujindami buvusios gamyklos „Velga“ pramoninės teritorijos konversijos projektą siekiame maksimalios dermės su pasirinkta sostinės plėtros kryptimi. Projektuojant daugiafunkcinį kultūros, pramogų, verslo ir prekybos kvartalą „Akropolis Vingis“ sau išsikėlėme esminį uždavinį – kad jis taptų atviras miestui, jungtų skirtingas funkcijas ir kad jame būtų kuo daugiau įvairovės. Palyginti su ankstesnėmis vizijomis, dabar komplekso architektūriniai tūriai yra suskaidyti, skirtingos funkcijos išdėstytos miesto kvartalo principu, – teigia M. Dargužis. – Ruošiant projektinius pasiūlymus ypatingą dėmesį skirsime efektyvių transporto sprendinių paieškai, kurie užtikrintų sklandų viešojo transporto, automobilių, pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimą. Džiugu, kad tarybos nariai projektą įvertino teigiamai“.
Pavyzdys, kuriuo rėmėsi projekto autoriai, siekdami kompleksą integruoti į miesto audinį - Vittorio Emanuele pasažas, esantis Milano senamiestyje. Projektuojant naujos kartos, daugiafunkcinį kvartalą „Akropolis Vingis“ remtasi integralumu su miestu, tad vidinių gatvių planavimo principai yra panašūs į senojo miesto prekybines gatves: plotis, gyvybingumas ir prekyba bei paslaugos abipus gatvių. Pirmuose kvartalo aukštuose numatyti prekybiniai plotai, kituose – biurai ir co-living, viešosios erdvės.
Architektų išvados ir rekomendacijos
Su architektūra susijusius sprendimus priimančios valstybės bei savivaldybių institucijos remiasi regioninių architektūros tarybų išvadomis,. Atsižvelgdama į antrojo Vilniaus „Akropolio“ projekto dydį ir kompleksiškumą, VRAT pasitelkė nepriklausomą ekspertą projekto urbanistinei analizei atlikti.
Peržiūrėjusi priešprojektinius „Akropolis Vingis“ siūlymus, VRAT pažymėjo, jog didelio daugiafunkcinio komplekso skaidymas į kvartalus yra novatoriškas ir dera prie Naujamiesčio struktūros, daugiafunkcinė komplekso paskirtis teigiamai veiks teritorijos gyvybingumą, sprendiniai atitinka Vilniaus miesto bendrajame plane ir sklypo detaliajame plane numatytus užstatymo reglamentus, o parengtus projektinius pasiūlymus siūloma pateikti regioninės architektūros tarybos vertinimui.
Iki svarstymo sausį taryba tikisi gauti transporto sprendinių analizę ir skaičiavimus, aiškiau apibrėžtą integralumą su Vingio parku, tiek tūriniais-erdviniais, tiek funkciniais sprendimais. Taip pat – aiškiau
apibrėžtus pėsčiųjų ir dviratininkų patekimus prie Neries pakrantės, pagrindimą dėl projektuojamo kvartalo integralumo su miesto centrų struktūra.
Architektai taip pat rekomenduoja suteikti daugiau įvairovės bendram komplekso siluetui, išgryninti kvartalų struktūrą – lauko gatvelių, viešų erdvių ir vidinių kvartalo praėjimų, įvertinti prekių ir krovinių pristatymo galimybes į įvairias planuojamo kvartalo vietas, atlikti projektinių sprendinių poveikio aplinkai analizę ankstyvoje projektavimo stadijoje bei aiškesniam kvartalo suvokimui numatyti maketą ar 3D modelį be smulkių aplinkos elementų.
Naujoji „Akropolis Vingis“ projekto koncepcija rengta atsižvelgiant į Vilniaus miesto savivaldybės vadovų ir specialistų, atsakingų už sostinės plėtrą, patarimus ir pastabas, išsakytas ankstesniam projektui, taip pat įvertintos naujojo Vilniaus miesto bendrojo plano nuostatos.
„Po ilgo projektavimo bei diskusijų etapo dabartinis rezultatas džiugina, autoriams pavyko susitvarkyti su urbanistinės struktūros masteliu. Siūloma urbanistinė struktūra ir mastelis yra pagrindinis pristatyto projekto pasiekimas. Labai teisingas yra komplekso funkcinis mišrumas“, - projekto pristatyme kalbėjo Vilniaus miesto savivaldybės vyriausias architektas Mindaugas Pakalnis.
Miesto vyr. architektas atkreipė dėmesį, kad dabartiniame projekte patekimas sprendžiamas žemės ar požeminiame lygyje, pakeičiant nepageidaujamą įvaizdį ir sukuriant didesnį patrauklumą: „Priešingai nei ankstesniame variante, ateinant nuo Gerosios Vilties gatvės pusės, objektas bus kviečiantis ir traukiantis. Toks transporto sprendimas taip pat yra vienas iš esminių pokyčių“.
Pagal teisinį reglamentavimą, daugiafunkcinio kvartalo projektinius pasiūlymus pristačius VRAT, toliau bus vykdoma projekto viešinimo procedūra. Baigus projekto viešinimo procedūras, kitais metais Vilniaus Vilkpėdės rajone numatoma pradėti komplekso „Akropolis Vingis“ statybas.
Kvartaliniu principu planuojamas „Akropolis Vingis“ – nauja kryptis prekybos centrams
Naujajame pastatų kvartale planuojama įrengti 2500 sėdimų vietų koncertų salę, konferencijų centrą, kino salių kompleksą, duris atvers prekybos, restoranų ir kavinių erdvė, biurų ir nuomojamo būsto (co-living) erdvės. Įgyvendinant „Velgos“ konversijos projektą, didelis dėmesys bus skiriamas efektyviai viešajai infrastruktūrai sukurti – tam numatoma 10 mln. eurų viršijančios investicijos.
Projekto įgyvendinimas leis 14 hektarų buvusią pramoninę teritoriją visapusiškai pritaikyti vilniečių ir miesto svečių poreikiams: daugiafunkcinė numatytų erdvių paskirtis – prekyba, pramogos, kultūra, biurai, gyvenamosios erdvės – lems tai, kad kvartalas bus gyvybingas ir lankomas skirtingu paros metu bei užtikrins optimalų pėsčiųjų bei transporto srautų pasiskirstymą.
„Akropolis Group“ lėšomis planuojama rekonstruoti sankryža tarp Geležinio Vilko, Gerosios Vilties ir M.K.Čiurlionio gatvių, Gerosios vilties gatvės pradžioje bus įrengtas žiedas, po Geležinio Vilko gatve bus požeminė pėsčiųjų ir dviratininkų perėja ir vienas iš įvažiavimų į komplekso automobilių stovėjimo aikštelę. Po šių infrastruktūros pakeitimų Geležinio vilko, Gerosios vilties ir M.K.Čiurlionio gatvių sankryža taps nereguliuojama, išaugs jos pralaidumas. Projekto įgyvendinimo metu taip pat bus rekonstruojama Eigulių gatvės dalis, sutvarkyta dalis M.K.Čiurlionio gatvės prieigų, įrengti 2,5 km naujų dviračių bei pėsčiųjų takų. Tuo pačiu metu bus įgyvendinti sprendiniai, skirti sklandesniam eismui Geležinio Vilko ir kitose aplinkinėse gatvėse, didinantys pėsčiųjų ir vairuotojų saugumą bei patogumą.