Biurų pastatas greta judrios sostinės sankryžos – liftai, generuojantys elektrą, ir būsima japoniško parko kaimynystė

Greta judrių sostinės Ukmergės, Geležinio vilko ir Lvovo gatvių nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „MG Valda“ pastatė pirmąjį iš dviejų suplanuotų verslo komplekso „Park Town“ pastatų, taip pat greta jo Vilniaus miesto savivaldybė jau planuoja japonišką sodą. 15min apsilankius pastate, jo statytojai pasakojo, kad verslo centro darbuotojai nenaudoja tradicinių praėjimo kortelių, o jo liftai važiuodami žemyn generuoja elektrą.
Biurų pastato „Park Town“ patalpos
Biurų pastato „Park Town“ patalpos / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Verslo kompleksą „Park Town“ projektavo Remigijus Bimba iš „Architektūros kūrybinės grupės“. Architektas pasirinko nestandartinį stogą – lenktą, lyg paties gatvių susikirtimo perlaužtą liniją.

„R.Bimba biurų kompleksą „Park Town“ projektavo taip, kad jo stogo kontūras derėtų prie Šeškinės kalvų, o kuo daugiau fasado langų būtų atgręžta į būsimo Vilniaus japoniškojo sodo pusę“, – pasakojo „MG Valdos“ Turto valdymo skyriaus vadovas Linas Savickas ir pridūrė, kad bendrųjų erdvių interjere dominuoja augaliją simbolizuojančios detalės ir spalvos.

Taikyti aukšti reikalavimai

Pirmasis 7,2 tūkst. kv. m ploto pastatas projektuotas ir jam suteiktas tarptautinio tvarumo sertifikato „BREEAM“ „New Construction Excellent“ tarpinis įvertinimas. Ekspertai aukštais balais įvertino pastato palankumą čia dirbsiančių darbuotojų sveikatai ir gerovei.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Biurų pastato „Park Town“ patalpos
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Biurų pastato „Park Town“ patalpos

Pastate sumontuoti fasadai su saulės moduliais, įrengta patalpų drėkinimo sistema, individualūs darbo vietos apšviestumo valdymo elektriniai roletai. Taip pat patalpų būvio ir langų pozicijos jutikliai, pakeliamos grindys, individualus kiekvienos patalpos mikroklimato valdymas.

„Šiluma pirmame pastate gaunama aerotermijos būdu, antrajame pastate šiluma bus gaunama geoterminiu būdu. Be to, besileidžiantys liftai generuoja elektros energiją“, – teigė L.Savickas.

Be to, visame pastate naudojamos ne kortelės, o telefone įdiegta programa, kuria patenkama į bendrąsias patalpas ir biurus.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Trans.eu Baltic“ biuras
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Trans.eu Baltic“ biuras

Visi pastato nuomininkai galėjo laisvai įsirenginėti savus biurus, rinktis medžiagas ir jų koloritą, baldus, tačiau vis dėlto dėl aukštų reikalavimų, kuriuos vertina „BREEAM“ sertifikuotojai, teko paisyti statytojų nurodymų.

„Mes kaip vystytojas duodame pasireikšti įrengiant biurą, bet su tam tikromis sąlygomis, nes pastatas turi atitikti sertifikatų reikalavimus. Nuomininkas gali pasirinkti spalvas ir panašiai, tačiau mes turime susiderinti ir daugiau dirbti, kad nuomininkas jaustųsi laisvai ir galėtų rinktis“, – paaiškino L.Savickas.

Kiek bandymas atitikti „BREEM“ sertifikato reikalavimus kelia investicijas, jis atskleisti nenorėjo, tačiau sakė, kad tikrai daro įtaką.

Biurų komplekso „Park Town“ vizualizacija
Biurų komplekso „Park Town“ vizualizacija

Turės terasas ir japonišką sodą

Pirmo pastato statybos baigtos šių metų vasarį, o antrojo, 14,8 tūkst. kv. m ploto, verslo centras turėtų iškilti 2019 trečią ketvirtį. Investicijos į biurų kompleksą turėtų siekti 40 mln. eurų.

Pirmajame pastate įrengta apie 160 automobilių stovėjimo vietų (per abu bus 430), dar apie 150 vietų dviračiams (per abu pastatus bus 250).

Biurų kompleksas turės ir dvi žaliąsias terasas (abiejuose pastatuose). Pirmajame pastate terasa įrengiama paskutiniame aukšte, antrajame pastate – pirmame aukšte, o šalia verslo komplekso įsikurs japoniškas sodas, kuris bus įrengtas 5 hektarų ploto nenaudojamoje teritorijoje.

Biurų komplekso „Park Town“ vizualizacija
Biurų komplekso „Park Town“ vizualizacija

Įmonės gali išsinuomoti biuro vietą

Pirmajame pastate išnuomotas visas plotas. Čia įsikūrė darbo vietų nuomos kompanijos „Regus“, IT paslaugų kompanija „Alna“, bendrovė „Trans Eu Baltic“, „Fortevento“, „Tieto Lietuva“ ir „Inventi“.

Biurų pastate įsikūrusios darbo vietų nuomos kompanijos „Regus“ vadovė Baltijos šalims Jekaterina Kosmačeva 15min pasakojo, kad tai nėra įprasta bendradarbystės (angl. co-working) erdvė, kur iš esmės dominuoja atviro plano erdvės. Čia kompanijos nedidelį biuro plotą gali išsinuomoti jiems reikalingam laikui – kelioms valandoms ar metams.

„Čia yra lankstaus verslo centro kombinacija, kur pradžioje yra atvira erdvė, bet kartu turi privačius biurus, kur gali užsidaryti duris ir susikoncentruoti į savo verslą. Mus renkasi ne tik IT įmonės. Taip, tokių dauguma, tačiau nuomojasi patalpas ir kosmetikos, logistikos, žmogiškųjų išteklių įmonės, teisininkai, kalbos mokyklos. Įvairovė labai didelė“, – sakė pašnekovė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Regus“ vadovė Baltijos šalims Jekaterina Kosmačeva
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Regus“ vadovė Baltijos šalims Jekaterina Kosmačeva

Biuro pradžioje įrengta virtuvėlė ir atviro plano darbo erdvės, telefoninių pokalbių kambariukai. Nors tai tarptautinė kompanija, turinti griežtus interjero dizaino reikalavimus, tačiau patalpos pritaikytos lietuvio skoniui.

„Interjerui turime globalius standartus, kurie sukurti Paryžiuje, bet šiek tiek teko adaptuoti biurą prie vietos skonio. Vis dėlto Ispanija skiriasi nuo Lietuvos ir negali padaryti to paties. Lietuvių skonis panašus į Skandinavų, labiau mėgsta natūralias spalvas“, – aiškino J.Kosmačeva.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Regus“ biuras
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Regus“ biuras

Šiuo metu „Regus“ Lietuvoje iš viso turi beveik 300 darbo vietų, tačiau artimiausią pusmetį šį skaičių planuoja padvigubinti.

„Per ateinantį pusmetį planuojame jį padvigubinti iki 600 ir vietoje dviejų vietų įsikurti keturiose. Kur kelsimės, dar negaliu atskleisti, nes dar nieko nesame pasirašę“, – kalbėjo J.Kosmačeva.

Pasirinkimas yra, bet sunku išsirinkti

Kitos biurų pastate įsikūrusios informacinių technologijų bendrovės „Fortevento“ vadovas Aurelijus Šaltenis sakė, kad, žiūrint iš nuomininko perspektyvos, biurų pastatai pasikeitė „kaip diena ir naktis“.

„Pavyzdžiui, susitikimų kambarys, kuriame dabar sėdime, neturi natūralios ventiliacijos, yra viduryje pastato, tačiau kiek čia žmonių bebūtų sėdėję, niekada nepritrūkome oro, kas visada atsitikdavo kituose biuruose, kuriuose yra tekę dirbti“, – teigė pašnekovas.

Šiuo metu naujose patalpose įrengta 18 darbo vietų, tačiau dar kelios laisvos. Ar planuoja plėstis, įmonės vadovas neatskleidžia.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Fortevento“ vadovas Aurelijus Šaltenis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Fortevento“ vadovas Aurelijus Šaltenis

Paklausus, ar nuomininkui yra iš ko rinktis, mat oficiali statistika skelbia, kad biurų pastatuose vietos ne tiek ir daug, A.Šaltenis tikino, kad tikrai taip.

„Tas biuras, iš kurio mes išsikėlėme prieš metus, dar vis laisvas. Tai reiškia, kad paklausa nėra tokia beribė, kad bet ką griebtų“, – mano jis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Trans.eu Baltic“ vykdomasis direktorius Viktor Adamaitis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Trans.eu Baltic“ vykdomasis direktorius Viktor Adamaitis

Logistikos paslaugų bendrovė „Trans.eu Baltic“ įsikūrė 230 kv. metrų plote ir įsirengė 27 darbo darbo vietas. Įmonės vykdomasis direktorius Viktoras Adamaitis pasakojo, kad Lietuvoje kompanija pradėjo savo veiklą nuo dviejų žmonių ir dirbo palėpėje.

„Iš pradžių dirbo keli žmonės, po to palėpėje pradėjo trūkti oro, reikia pačiam sniegą kasti, nepatogu. Nors ir smagu, kaip namuose, bet žmonės ateina ir stebisi. Vėliau persikėlėme į Žvėryną, kur buvo geresnės sąlygos, bet vėlgi: trūko oro, naujoviškumo“, – teigė V.Adamaitis.

Jis antrino A.Šalteniui, kad nuomininkas turi iš ko rinktis patalpas, ir pridūrė, kad nors biurų daug, tačiau išsirinkti tinkamas erdves sunku.

„Mes rinkomės biurą labai ilgai. Vietų yra, bet surasti to, ko nori, kaip ir perkant butą ar mašiną, pilna pasiūlymų, bet to, ko reikia, sunku. Arba kaina, arba sąlygos neatitinka“, – apibendrino V.Adamaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis