15min kalbintas Andrius pasakoja, kad jam teko „Facebook'e“ ieškoti būsto nuomai, o dabar socialiniame tinkle jis kambarį išnuomoja.
„Prieš kelis mėnesius įdėjau ant savo sienos skelbimą ir draugai pasiūlė butą. Kadangi man jo dabar nebereikia, pasirinkau tą patį „Facebook'ą“ ir jo grupes, kurios turi daug lankytojų, todėl sklaida didelė. Ir, žinoma, tai visiškai nieko nekainuoja“, – pasakojo vaikinas.
Socialiniame tinkle „Facebook“ tikrai gausu būsto nuomai skirtų grupių. Pavyzdžiui, grupėje „Butų nuoma Vilniuje be tarpininkų“ yra daugiau nei 28 tūkst., grupėse „Butų nuoma Vilniuje“ ir „Butų nuoma Klaipėda“ – po 14 tūkst. socialinių tinklų vartotojų.
Anot pašnekovo, „Facebook'e“ žmogų galima patikrinti dar prieš susitariant susitikti apžiūrėti būsto.
„Kur dirba, ką veikia, mokosi ar dirba, ką skelbia. Esmė – patikrinti žmogaus patikimumą, nes turime trijų kambarių butą ir kitiems reikės gyventi su juo“, – aiškina Andrius.
Jis tvirtina skelbimo į specializuotą portalą dėti net neplanuojantis, nes socialiniame tinkle viskas vyksta greičiau.
Tik socialiniai tinklai
Kitas pašnekovas Vilius teigia nė nemėginęs buto nuomai ieškoti tradiciniais būdais: tiesiog parašė kelis sakinius vienoje socialinio tinklo grupių ir laukia pasiūlymų. Per dieną jis gavo keturias žinutes.
„Praėjusiais metais išsinuomojau per interneto portalą, dabar bandau per socialinius tinklus, nes ten tikrai gana didelė grupė, daug narių ir niekas neima tarpininkavimo mokesčio. Aišku, ir patogiau nei per skelbimų portalus, kur reikia skambinėti. Parašai įrašą ir lauki“, – tikina Vilius.
Kadangi socialiniais tinklais dažniausiai naudojasi jaunimas, todėl, pašnekovo teigimu, čia mažiau skelbimų, siūlančių nuomą „su močiute“. Tiesa, ir siūlomi butai nėra geriausios kokybės.
„Facebook'e“ tikrai nerasi tvarkingų butų, nes juos nuomoja jaunimas. Dirbantys žmonės neturi laiko socialiniams tinklams, tad ieškodamas tikrai prabangaus buto, jo ten nerasi. Bet socialiniai tinklai tikrai ideali vieta jaunam žmogui susirasti sau butą“, – tikina vaikinas.
Išnaudoja specialistai
Socialinių tinklų grupėmis naudojasi ir nekilnojamojo turto brokeriai. Bendrovės „Akorus Real Estate“ brokerė Kristina Šurnaitė pasakoja dedanti skelbimus į specializuotas grupes, kuriose tai galima daryti. Yra grupių, kuriose NT brokeriai nėra pageidaujami, o jų skelbimai trinami.
„Tai yra priemonė, kuri nieko nekainuoja. Be to, šiandien interneto skelbimų portalai yra užvaldę rinką. Iš principo, jie tuo naudojasi ir sparčiai kelia kainas, kurios tikrai yra neadekvačios tiek įmonėms, tiek privačiam vartotojui. Tokias kainas mokėti truputį skaudu, nes jos visiškai neatspindi paslaugos kokybės. Todėl pradedame ieškoti įvairių kelių būti pasiekiamiems ir matomiems“, – pasakoja K.Šurnaitė.
Jos teigimu, socialiniuose tinkluose brokeriai taikosi į tikslinę grupę – jaunimą.
„Šiandien dažniausiai nuomojasi jauni žmonės, o socialiniuose tinkluose jie vyrauja. Pavyzdžiui, nuomojome vieną objektą ir skelbimą įdėjome keliose su NT susijusiose grupėse. Jį aprodėme penkiems klientams, iš kurių keturi kreipėsi iš socialinių tinklų. Atsiliepiančiųjų skaičius gana didelis“, – sako K.Šurnaitė.
NT brokerė neneigia socialinius tinklus naudojanti ir tikrindama potencialius nuomininkus. Pasak jos, svarbiausia, ar žmogus dirba ir galės sumokėti už nuomą.
„Detaliai nenagrinėjame, tačiau patikriname pirmiausia darbovietę ir ar žmogus seniai darbuojasi. Žinoma, dažniausiai tai nėra tiksli informacija, daugiau sužinai pabendravus. Be to, net ir kelios nuotraukos puikiai atspindi žmogų, pavyzdžiui, ar jis mėgsta balius ir ar ateityje nekils dėl to problemų“, – pasakoja ji.