Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Hanner“: būsto pasiūla Vilniuje nukrito iki rekordiškai žemo lygio

„Hanner“ surinkti analitikų duomenys rodo, kad pardavimai spalio mėnesį išliko stabilūs ir siekė 452 butus, rašoma pranešime spaudai.
Būstas
Būstas / 123rf.com nuotr.

Per dešimt šių metų mėnesių viso buvo parduota 5976 butai, o tai yra 63 proc. daugiau nei tuo pačiu periodu 2020 metais ir 27 proc. daugiau nei 2019 metais.

Nuo metų pradžios tendencingai mažėjanti būsto pasiūla Vilniaus pirminėje rinkoje pasiekė seniai nematytas žemumas. Šiuo metu sostinėje butų rinkos pasiūloje yra tik 2917 butų – mažiausiai nuo 2014 metų.

Dėl to rinkos likvidumo indeksas šiuo metu yra sumažėjęs iki 6,45, tai reiškia, kad visi rinkoje šiuo metu esantys butai būtų išparduoti per 6,5 mėnesio, jeigu nebūtų naujos pasiūlos. 2021 metų pradžioje rinkoje buvo 4808 butai.



„Būsto pasiūlos mažėjimo pagrindinė priežastis yra išaugusi biurokratija Vilniaus miesto savivaldybėje, dėl ko vystytojai negauna statybos leidimų ir negali pasiūlyti rinkai daugiau būsto. Apmaudu, kad tai gali paskatinti dar didesnį kainų kilimą“, - sako „Hanner“ valdybos pirmininkas Arvydas Avulis.

Vidutinė būsto kaina Vilniuje auga nuo metų pradžios ir per dešimt šių metų mėnesių jau padidėjo 20 procentų ir pasiekė 2 500 eur/kv.m. Jei ir toliau strigs naujų projektų statybos leidimų išdavimo procesas, labai tikėtina, kad būsto kainos ir toliau augs.

„Hanner“ spalio mėnesį pardavė 45 butus, o nuo metų pradžios – 505 butus. Tai yra 28 procentais daugiau nei 2020 metais ir 12 procentų daugiau nei 2019 metais per tą patį laikotarpį. „Hanner“ šiuo metu turi didžiausią būsto pasiūlą – 509 butus penkiuose projektuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos