Nenaudojamas vietas išnuomoja kitiems
Barking.city vadovas K.Koivas Lietuvoje nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) konferencijoje „Core conference“ pasakojo, kad idėja sukurti tokią platformą kilo pastebėjus, jog Taline yra šimtai, jei ne tūkstančiai, automobilių stovėjimo vietų, kurios yra uždarose erdvėse uždarytos vartais, ir daugelis tų vietų yra tuščios.
„Greta jų, miesto siūlomose vietose, turi mokėti iki 5 eurų per valandą. Apklausėme savininkus, ar jie norėtų išnuomoti tas vietas, kol patys nenaudoja, ir sulaukėme pozityvių atsakymų. Todėl sukūrėme platformą, aplikaciją, kuria naudojantis vairuotojai gali atidaryti vartus ir patekti į teritoriją, o už tai mokestis mokamas turto savininkui“, – teigė verslininkas.
Naudojantis programėle vairuotojai gali atsidaryti vartus ar kitus atitvarus.
„Savininkams taip kuriama pridėtinė vertė iš turimo turto, o vairuotojai turi galimybę saugoti savo automobilį išskirtinėse parkavimo vietose“, – konferencijoje kalbėjo K.Koivas.
Aikštelių savininkai „Barking“ moka 1 proc. nuo savo apyvartos.
Per metus „Barking“ sistemoje, vien Taline, buvo registruota daugiau nei 600 automobilių stovėjimo vietų. Šiuo metu „Barking“ komanda išsiplėtusi iki 50 darbuotojų, sistema yra pasiekusi daugiau nei 10 skirtingų rinkų ir 4 mln. klientų visame pasaulyje.
Beje, komanda žengė dar toliau ir bando įsilieti į automobilių plovyklų rinką. Verslininkai iš Estijos pasiūlė plovykloms programėlę, kuria naudojantis nereikėtų išlipti iš automobilio, kad būtų galima užsisakyti plovimo programą.
„Pavyzdžiui, Taline, norėdamas nusiplauti automobilį, turi užeiti į parduotuvę, įsigyti programą, įvesti kodą į terminalą ir tik tuomet galima užeiti į plovyklą. Mes siūlome, kad plovimo programą būtų galima pasirinkti programėlėje, kuri sujungta su plovykla, ir plovimą galima pradėti iškart“, – konferencijoje pasakojo K.Koivas.
Lietuviai taip pat pasiūlė sprendimą
Beje, panaši automobilių stovėjimo vietų dalijimosi iniciatyva yra gimusi ir Lietuvoje. Komanda „Prepark“, kuri su savo idėja užėmė pirmą vietą prieš kelias savaites vykusiame „Proptech“ hakatone, sukūrė sistemą, kuri leistų geriau išnaudoti ne visą parą užimtas automobilių stovėjimo aikštelės.
„Daugelis miestų mažina automobilių stovėjimo vietų kiekį. Vidutinis vairuotojas, įvairių šaltinių skaičiavimais, per gyvenimą praleidžia 108 dienas važinėdamas ratais ir ieškodamas draugiškos vietos palikti automobilį“, – konferencijoje pasakojo viena iš „Prepark“ komandos narių Justina Juršytė.
Komanda nusitaikė į teritorijas, kuriose greta yra verslo centrai ir gyvenamieji namai – vienu ir kitu atveju, dienos arba nakties metu, tose vietose automobilių stovėjimo vietos būna tuščios.
„Mūsų skaičiavimais, vien Vilniuje šią idėją būtų galima pritaikyti 160 vietų. Automobilių stovėjimo vietos greta verslo centrų ir parduotuvių išnaudoja tik 30 proc. pajėgumų. Manome, kad tai galėtume padidinti 2,5 karto“, – tikino J.Juršytė.