Konkursas skelbiamas antrą kartą – pirmą kartą jį laimėjo statybų bendrovė „Mitnija“, tačiau 25 mln. eurų (be PVM) vertės sutartis šių metų kovą buvo nutraukta, laiku negavus valstybės finansavimo. Naujo konkurso vertės oro uostai neatskleidžia, tačiau skelbta, jog ji galėtų būti didesnė nei pirmojo konkurso.
Šiaurinėje oro uosto dalyje pastačius 14,4 tūkst. kv. metrų terminalą, bendras Vilniaus oro uosto keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas dvigubai – nuo 1,2 tūkst. keleivių per valandą iki 2,4 tūkst., pranešė oro uostai.
„Oro uostas yra netradicinė, ypatingos saugos ir atidumo reikalaujanti vieta, tad atitinkamos sąlygos numatomos statybų rangovui, statybų metu bus būtina užtikrinti dabartinio terminalo ir infrastruktūros nenutraukiamą veiklą bei atitinkamą keleivių komfortą, – teigė Lietuvos oro uostų Projektų valdymo skyriaus vadovas Arnas Dūmanas.
Naujojo terminalo statybų rangovą planuojama išsirinkti iki 2022 metų vidurio ir iškart pradėti darbus. Jis keleivius galėtų priimti 2024 metų antroje pusėje.
Pasak Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento direktoriaus Dainiaus Čiuplio, naujojo terminalo statybos yra vienas iš oro uosto rekonstrukcijos etapų, kuris yra būtinas, siekiant aptarnauti augančius keleivių srautus ir didinti oro uosto pajėgumus.
„Naujasis terminalas praplės su tiesiogine veikla susijusias oro uosto operacines ir technologines galimybes, leis padidinti neaviacinių paslaugų asortimentą. Tolimesnėje perspektyvoje, galėsime lengvai inicijuoti kokybinius pokyčius ir diegti naujus patobulinimus dabartiniame terminale“, – sakė D.Čiuplys.
Kartu su naujojo terminalo statyba vyks ir priešais oro uostą esančių transporto prieigų pertvarka: bus atnaujinti inžineriniai tinklai, keičiama danga, įrengtos stoginės ir kuriama nauja, pralaidesnė transporto schema.
Terminalas įsiterps tarp dabartinio ir VIP terminalo su konferencijų centru. Pastatas bus dviejų aukštų, pirmajame veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona. Bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai.
Pastato rytinėje dalyje projektuojamos bagažo patikros ir rūšiavimo, inžinerinių sistemų patalpos. Antrame aukšte ketinama įkurti saugumo patikros zoną ir išvykimo bei atvykimo vartus Šengeno šalių keleiviams.
Iki pandemijos Vilniaus oro uostas buvo pritaikytas aptarnauti 3,5 mln. keleivių, tačiau 2019 metais jų sulaukta apie 5 mln. Pastačius naująjį terminalą, jo pajėgumai padidėtų iki 7 mln. keleivių.
Dėl pandemijos pernai keliautojų skaičius Vilniaus oro uoste sumenko 74 proc. iki 1,3 mln.