„Ikea“ nusprendė tausoti gamtą, tiekėjams taikys aukštesnius reikalavimus

„Demokratinio dizaino“ dienose, vykusiose Švedijos Elmhulto miestelyje, „Ikea“ paskelbė apie planus iki 2030 metų daugiau nei milijardą žmonių įkvėpti tausoti gamtą. Taip kompanija siekia sumažinti įtaką klimatui. „Inter Ikea Group“ generalinis direktorius Torbjornas Loofas 15min teigė, kad visi tiekėjai, tiek esami, tiek būsimi, turės atitikti jų viziją. Be to, kalbėdamas apie Lietuvos rinką, jis neslėpė susižavėjimo lietuviais.
„Klaipėdos baldų“ gamykloje gimsta populiariausios „Ikea“ komodos.
„Klaipėdos baldų“ gamykloje gimsta populiariausios „Ikea“ komodos. / A.Jašinskienės/15min.lt nuotr.
Temos: 2 Baldai IKEA

„Siekiame iki 2030 metų tapti atskaitingesni gamtai, tuo pačiu auginti verslą. Dėl savo mastelio ir pasiekiamumo turime galimybę įkvėpti ir įgalinti daugiau nei vieną milijardą žmonių gyventi geresnį gyvenimą, neeikvojant gamtos resursų“, – pristatydamas strategiją sakė „Inter Ikea Group“, kuri valdo „Ikea“ franšizės sistemą, tiekimo grandį ir gamybos įmones, vadovas ir prezidentas T.Loofas.

Jo teigimu, „Ikea“ per artimiausius dešimt metų sieks, kad visi jų baldai būtų gaminami naudojant tik atsinaujinančias ir perdirbtas medžiagas, taip pat nori pasiūlyti pirkėjams paprastesnes baldų pristatymo į namus paslaugas. Iki 2020 metų „Ikea“ parduotuvėse neturėtų likti vienkartinių plastikinių indų. Kompanija siekia 70 proc. sumažinti savo pėdsaką klimate, o iki 2025 pasiekti, kad pristatymai į namus visiškai neterštų gamtos.

Kartu bendrovė, bendradarbiaudama su startuoliu „Altered“, pasiūlė ir sprendimą, kaip būtų galima sumažinti vandens sunaudojimą namuose bene 90 proc. Nuo kitų metų balandžio parduotuvėse turėtų atsirasti krano antgalis pavadinimu „Misteln“, kuris turėtų prisidėti prie šio tikslo. Skaičiuojama, kad įprasti čiaupai išleidžia apie 8 litrus vandens per minutę, o naujasis antgalis, per kurį vanduo yra purškiamas, šį rodiklį sumažina iki 0,25 litro per minutę.

„Ikea“ nuotr./Krano antragalis „Misteln“
„Ikea“ nuotr./Krano antragalis „Misteln“

Tiekėjai turi atitikti kompanijos viziją

Lietuviai kompanijai tiekia beveik penkis procentus visos kompanijos produkcijos ir yra ketvirti po tokių šalių kaip Kinija, Lenkija ir Italija. T.Loofas 15min sakė, kad visi baldų gamintojai, iš kurių jie perka produkciją, turi būti pasišventę kompanijos vizijai.

„Turime puikių tiekėjų ir su jais dirbame labai ilgai. Visi tiekėjai Lietuvoje, apie kuriuos žinau, turi atitikti „Ikea“ viziją sukurti daugeliui žmonių geresnį gyvenimą. Lietuvoje dirbame su medinių baldų gamyba, o medis yra atsinaujinanti ir perdirbama medžiaga“, – kalbėjo jis.

„Ikea“ nuotr./Torbjornas Loofas
„Ikea“ nuotr./Torbjornas Loofas

Paklaustas apie kompanijos atsakomybę prieš tiekėjus, kurie didžiąją dalį savo produkcijos gamina ir parduoda būtent „Ikea“, T.Loofas tikino, kad būdami pagrindiniu pirkėju, jie turi būti atskaitingesni prieš juos.

„Kai kurie tiekėjai su mumis dirba daugiau nei 40 metų ir jie mums gamina 100 proc. savo produkcijos, jie investuoja ir kartu su mumis auga. Yra daug tiekėjų, kurie tiekia mums didžiąją dalį savo produkcijos. Tačiau tai mums suteikia daug daugiau atsakomybės turėti ilgalaikius santykius ir kartu vystytis, nei būti vieniems iš daugelio pirkėjų“, – sakė pašnekovas.

Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr./Nauja „Ikea“ kolekcija
Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr./Nauja „Ikea“ kolekcija

Atlieka rinkos „ledlaužio“ darbą

Pernai 15min kalbintas danų baldų prekės ženklo „BoConcept“ generalinis direktorius Torbenas Paulinas sakė, kad jie „Ikea“ laiko rinkos ledlaužiu, o ne konkurentu. Šiai minčiai pritarė ir T.Loofas.

„Ką pastebime, kai ateiname į naujas rinkas, tas pats galioja ir Lietuvai, kad paruošiame baldų rinką ne tik sau, bet ir kitiems. Mes keliame susidomėjimą baldais, žmonėms tai tampa svarbu, jie pradeda domėtis jų stiliais, interjeru. Žinoma, susidomėjimas baldų rinka yra naudingas ne tik „Ikea“, bet visai pramonei“, – kalbėjo jis.

Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr./Nauja „Ikea“ kolekcija
Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr./Nauja „Ikea“ kolekcija

Be to, prieš pradėdamas kalbėti apie baldų rinką, T.Loofas neslėpė susižavėjimo Lietuvos visuomene.

„Su „Ikea“ dirbu apie 40 metų ir pirmą kartą Lietuvoje buvau prieš 30 metų, todėl turiu privilegiją stebėti jūsų visuomenės vystymąsi. Tikrai labai įkvepia matyti, kaip Lietuvos visuomenė pakito. Pas jus vyrauja labai stiprus optimizmas dėl ateities“, – 15min sakė jis.

Kelionę į Švediją apmokėjo „Ikea“. Straipsniui įtakos tai neturėjo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis