Šią reklamą sukūrė nekilnojamojo turto agentūra „011”. Įmonės vadovas Mantas Jaruševičius sako, kad idėja apsirengti populiaraus televizijos serialo vaikams herojais kilo patiems darbuotojams. Todėl nufilmuotoje reklamoje matomi ne kokie nors aktoriai, o namų pardavėjai. Tereikėjo pasamdyti operatorius ir vaizdo montuotojus.
„Labai spontaniškai gavosi. Nuvažiavom apžiūrėti objekto, ten pievutė tokia graži, ir netyčia išsprūdo žodžiai: „Čia lyg „Teletabių“ namukai būtų“. Kaip tarėm, taip padarėm. Nutarėm padaryti kažką įdomesnio, netradicine forma. Išsinuomojome kostiumus, pasamdėme operatorių ir padarėme tokį greitą reikalą“, – pasakojo M.Jaruševičius.
Įrašas patalpintas rugpjūčio 11 dieną, ir iki šios dienos jį peržiūrėjo daugiau kaip 16 tūkst. žmonių. Bet ne visi komentarai teigiami. Daugelis šaiposi iš, jų manymu, neskoningos reklamos, kai kurie socialinių tinklų vartotojai atvirai tyčiojasi.
Komunikacijos specialistas Arijus Katauskas, pasidalindamas vaizdu, pridėjo grotažymę „keiksmažodis“, taip parodymas, kad neturi komentarų vaizdo įrašui.
Paklausus NT agentūros vadovo, kaip reaguoja į kritiką, šis džiaugėsi gautu dėmesiu ir sakė nekreipiantis dėmesio į piktdžiugą.
„Protingas žmogus niekuomet nekomentuos piktdžiugiškai. Mes nesiorientuojame į tokį klientą. O mūsų pagrindinis tikslas – kad žmonės pasidalintų. Kam reikia namo, galbūt netyčia užklius akis ir pamatys. O tokių, kurie nusiteikę skeptiškai, yra pilna. Pavyzdžiui, vakar rinktinė laimėjo – dievai, šiandien pralaimėjo – blogi. Lygiai tas pats ir čia. Jeigu nori kažkur išlieti savo tulžį, tam socialiniai tinklai – viena smagiausių priemonių“, – komentavo M.Jaruševičius.
Jis pridūrė, kad džiaugiasi žmonių reakcija, nes mano, kad visa tai išeis agentūrai į naudą.
Turinys pradingta
Ryšių su visuomene specialistas A.Katauskas teigia, kad į šią situaciją galima pažiūrėti iš dviejų pusių. Pirma, jei atsiribotume nuo vertinimo „kaip atrodo“, agentūra pasiekė savo tikslą – įrašu pasidalino tūkstančiai.
„Žiūrint visiškai tiesmukai ir atsiribojant nuo turinio – tikslas pasiektas. Sklaida yra didžiulė. Pakankamai originalus sprendimas, kuris leido greitai ir lengvai išnaudoti socialinių medijų teikiamus privalumus. Šis skelbimas tapo savotišku viral'u (populiariu įrašu – 15min past.). Jeigu būtų prie turinio stipriau padirbėta, net su tais pačiais „Teletabiais“, tik kokybiškiau, manyčiau, kad tai būtų vienas įdomesnių, biudžetinių, bet labai gražių sprendimų“, – teigė jis.
Tiesa, specialisto nuomone, nors idėja ir nebloga, turinys jos prastas. Pirmiausia, vaizdo siužetas skirtas sukelti triukšmą, o ne viešinti objektą. Be to, vaizduojami animaciniai herojai užgožė namus, kurie čia reklamuojami.
„Jo tikslas buvo labiau tam, kad sukeltų kuo didesnį triukšmą. Bet ar sukeltas triukšmas nepaskandino skelbimo? Prisipažinsiu, tie žmonės, kuriems rodžiau šį vaizdo siužetą, nei vienas negalėjo pasakyti apie parduodamą objektą. Čia jau mes matome problemą. Idėja gera, bet visi atsimena, kad yra „Teletabiai“, bet niekas nepamena, o ką gi jie ten pardavinėja“, – sakė A.Katauskas.
Advokatai įžvelgė pažeidimų
Advokatų kontoros „Triniti“ advokatė, partnerė Vilija Viešūnaitė 15min paprašius pakomentuoti, ar ši reklama nepažeidžia autorinių teisių, vaizdo siužetą vertino labai blogai. Ji čia įžvelgė net kelis pažeidimus.
„Pirma dalis, kur saulytė su vaiko veidu rodoma – čia paimta ištrauka iš filmuko. Pirmiausiai pažeistos teisės kūrinio savininko. Rodomas vaiko veidas, tai teisė į atvaizdą, vaikas ten filmavosi. Serialas priklauso BBC, jie turbūt turi sutikimus rodyti mažamečio vaiko atvaizdą, o ši agentūra turbūt ne. Personažų išvaizda, kiek man žinoma, yra saugoma. Galima teigti, kad tai yra pažeidimas“, – komentavo V.Viešūnaitė.
Pasak jos, tokie pažeidimai prieš 10 metų buvo gana įprasti, tačiau dabar – retenybė.
„Prieš 10 metų, tokie pažeidimai buvo gana įprasti, nes įmonės jos tiesiog nesuvokdavo kas yra autorių teisės ir ką su jomis veikti. Bet dabar, man atrodo, pakankamai teisiškai išprusę asmenys. Dabar pasitaiko tokių atvejų rečiau“, – sakė ji.