L.Grašytė 15min pasakojo, kad su „Venipak“ bendradarbiauja ne pirmi metai. Nesusipratimų su kurjeriais būdavo ir anksčiau, tačiau viską pavykdavo išspręsti kalbantis, stengiantis palengvinti jų pačių darbą. Tačiau liepos 19-ą, penktadienį, viskas vyko kiek kitaip.
„Tądien kurjeris buvo iškviestas įprastam siuntų paėmimui. Penktadienį kurjerio sulaukėme įeinančio su keiksmažodžiais, šaukiančio. Esame moteriškas kolektyvas, kalbėtis nepavyko“, – kalbėjo ji.
Teko bėgti paskui siuntas
Pašnekovė teigė, kad kurjeris paėmęs siuntas jas sviedė nuo laiptų, rideno, dėl to suplyšo dėžė. Dalį šių veiksmų moters darbuotojos nufilmavo.
„Tai pamačiusios darbuotojos informavo mane, tuomet teko bėgte bėgti prie kurjerio automobilio. Paprašytas išimti siuntas ir užnešti perpakavimui kurjeris žodžius ignoravo ir toliau krovė dėžes į automobilį. Įlipusi į kurjerio automobilį išsiėmiau siuntas, kadangi suvokiau žalą, kuri galėjo būti padaryta“, – sakė L.Grašytė.
Moteris vadovauja tekstilės įmonei ir jei siuntos būtų iškeliavusios suplėšytose dėžėse, ji būtų patyrusi didžiulių nuostolių – ten buvo kelių dešimčių klientų užsakymai. Taip pat L.Grašytė tikina rizikavusi savo reputacija.
„Siuvame pagal užsakymus, todėl viską iš naujo pagaminti būtų užtrukę daug laiko, klientai veikiausiai nebūtų sutikę tiek laukti, taip neabejotinai būtume sulaukę nusiskundimų. Mažai įmonei dešimtis nepatenkintų klientų gali reikšti labai daug. Labai liūdna, kad kurjerių požiūris į siuntinius yra ribotas ir neatsargus, jie veikiausiai nesupranta, kokią žalą tokiu savo elgesiu, jie gali padaryti“, – tikino pašnekovė.
L.Grašytę labiausiai nuvylė įmonės vadybininkė, kuri, kaip tikino moteris, tokioje situacijoje reaguoti neskubėjo. Pasak klaipėdietės, „Venipak“ atstovės buvo paprašyta iškviesti kurjerį toms pačioms siuntoms paimti, tačiau ji pasakė, kad nėra laisvų kurjerių. Taip pat moteris buvo informuota, kad siuntos nebuvo paimtos dėl per didelio svorio.
„Svoris neviršijo įmonės nurodytų reikalavimų vienam kurjeriui nešti. Kadangi vadybininkė šališkai palaikė tik kurjerio poziciją, bandėme ieškoti vadovų kontaktų, tačiau jų neradome. Kokia išeitis moteriai, stovinčiai lauke su sugadintais siuntiniais? Situacija tikrai ne iš maloniųjų“, – pasakojo ji.
Sulaukė atsiprašymo
L.Grašytė teigė, kad pirmadienio rytą ji bendravo su „Venipak“ atstovais, o ir paskambinus žurnalistams įmonė apie situaciją jau žinojo. Feisbuke paskelbtu įrašu socialinio tinklo vartotojai pasidalijo apie 1,5 tūkst. kartų.
Verslininkė tikino sulaukusi įmonės atsiprašymo, ji buvo patikinta, kad sulauks žalos atlyginimo. Tačiau, L.Grašytės nuomone, šiuo atveju žala – tik kiek vėluojančios siuntos ir nuogąstavimai dėl saugaus gaminių pervežimo ateityje.
„Jei nebūtume sureagavę, žala galėjo būti visai kitokia. Vertinant visą mūsų gamybos procesą, išties atrodo, jog lieka tik viena smulkmena – išsiųsti siuntas. Pasirodo, jog labai svarbu ir tai, kam jas patikėsi transportuoti. Siuntų tarnybos darbas gali pakenkti verslui, padaryti nemenkų nuostolių, nukentėti pristatymo terminai. Kadangi siuntas vienaip ar kitaip turėjome išsiųsti, šiandien (pirmadienį, – aut. past.) sulaukėme kito „Venipak“ kurjerio kuris buvo labai malonus, nešė net dvi dėžes vienu metu. Mes labai tikimės, jog ši nemaloni situacija padės „Venipak“ gerinti klientų aptarnavimo kokybę“, – 15min kalbėjo ji.
„Venipak“ atsiprašo ir atlieka vidinį patikrinimą
„Venipak“ atstovė Asta Raudonienė 15min teigė, kad situacija bendrovei yra žinoma ir tikrai nėra maloni.
„Mūsų atstovai susisiekė su nukentėjusia klaipėdiete ir jai, kaip numato mūsų patvirtintos taisyklės, bus padengti patirti nuostoliai“, – atsakė ji.
A.Raudonienė patikino, kad įmonė kasdieniniame darbe kelia aukštus reikalavimus – investuoja į kurjerių mokymus bei visą aptarnavimo kokybės grandinę. Tačiau nemalonių situacijų pasitaiko.
„Nors labai norėtume, tačiau negalime užtikrinti, kad visi kurjeriai elgtųsi atsakingai. Tokios situacijos pasitaiko ypač retai ir mes jų jokių būdu netoleruojame. Šiuo metu įmonėje atliekame vidinį tyrimą ir aiškinamės visas aplinkybes.
Bendrovė „Venipak“ kiekvienais metais aptarnauja dešimtis tūkstančių klientų, daugelis yra patenkinti mūsų paslaugomis ir labai tikimės, kad šis vienetinis atvejis nepakeis mūsų klientų požiūrio į mus“, – komentavo ji.
RRT: šiemet dėl „Venipak“ gauti du skundai
Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) Tinklų reguliavimo departamento vyriausioji patarėja Indrė Jurgelionienė 15min teigė, kad 2019 metais RRT dėl pašto paslaugos teikimo yra išnagrinėjusi 33 skundus, iš kurių 2 skundai gauti dėl „Venipak“ paslaugų. Tačiau, kaip ji aiškina, nė viena iš nagrinėtų situacijų nebuvo susijusi su tokio pobūdžio aplinkybėmis, kurios užfiksuotos vaizdo įraše.
„Pašto įstatymo 12 straipsnyje numatyta pašto paslaugos teikėjo pareiga atlyginti žalą už dėl jo kaltės prarastas ar sugadintas pašto siuntas. Taip pat pašto paslaugos teikėjui keliami didesni atidumo, rūpestingumo reikalavimai, t.y. pašto paslaugos teikėjas turi imtis visų įmanomų ir būtinų priemonių, siekdamas užtikrinti tinkamą pašto siuntų pristatymo gavėjams procesą, kuris apima ir tinkamos būklės pašto siuntų įteikimą gavėjams“, – komentavo ji.
I.Jurgelionienės teigimu, teisės aktai numato, kad tuo atveju, jei dingsta ar yra sugadinama registruotoji pašto siunta, atlyginama suma turi būti lygi dviguboms siuntimo išlaidoms. Jei dingsta (sugadinama) įvertintoji pašto siunta – kompensuojama suma turi būti lygi siuntimo išlaidoms ir įvertinimo sumai.
„Taigi, prieš siunčiant pašto siuntą, visų pirma, svarbu įvertinti jos turinio svarbą ir pasirinkti atitinkamą pašto siuntos rūšį, kuri labiausiai atitiktų pašto paslaugos naudotojo poreikius ir leistų tikėtis žalos atlyginimo, jeigu siunta dingtų ar būtų sugadinta“, – aiškino ji.
I.Jurgelionienė rekomenduoja prieš siunčiant siuntą atkreipti dėmesį į reikalavimus, keliamus siuntų pakavimui, kuriuos skelbia paslaugų teikėjai. Tai svarbu, nes atitinkamų reikalavimų nesilaikymas panaikina pašto paslaugos teikėjo atsakomybę ir tokiu būdu prarandama teisė į žalos atlyginimą.
„Atkreipiame dėmesį, kad dėl žalos atlyginimo į pašto paslaugos teikėją turi teisę kreiptis siuntėjas. Pirkėjas, įsigijęs prekes iš e.parduotuvės, laikytinas gavėju, taigi gavėjas dėl pašto siuntos sugadinimo ar nuostolių atlyginimo turėtų susisiekti su siuntėju, o šis turėtų kreiptis į pašto paslaugos teikėją, kurio paslaugas pasirinko“, – kalbėjo ji.
I.Jurgelionienė taip pat atkreipia dėmesį, kad gavę siuntas, prieš priimdami ir pasirašydami už jas, gavėjai turėtų pasinaudoti teise apžiūrėti siuntas.
„Tokiu atveju pastebėję bet kokius siuntos pakuotės pažeidimus gavėjai turėtų pateikti pastabas pašto paslaugos teikėjui raštu ir/ar atsisakyti priimti siuntą. Tuo atveju, jei gavėjas priėmė pašto siuntą ir pasirašė, kad ją gavo, žalos atlyginimas pagal Pašto įstatymą nenumatytas“, – sakė ji.