Konkursas „Už darnią plėtrą“: šurmuliuojantis prekybos miestas mieste

Konkurse „Už darnią plėtrą“ dalyvauja atsinaujinantis prekybos miestelis – „Ogmios miestas“. Į besiplečiančią teritoriją plėtotojas ketina investuoti iš viso 25 mln. eurų, o galutinį rezultatą lankytojai turėtų išvysti kitais metais.
„Ogmios miesto“ pokyčiai
„Ogmios miesto“ pokyčiai / „DO architects“ nuotr.

Projektas pretenduota tapti geriausiu metų konversijos projektu.

Anot bendrovės „Ogmios centras“ marketingo vadovo Edgaro Valicko, ilgai buvo svarstoma, kurią kryptį pasirinkti vystant teritoriją Žirmūnuose, kad investicijų ir sukuriamos pridėtinės vertės požiūriu būtų racionaliausia bei būtų jaučiami didžiausi pokyčiai. Galop nuspręsta teritoriją tvarkyti mažais etapais.

Impulsą teritorijos pokyčiams davė prieš keletą metų sutvarkytas vaikų skveras. E.Valicko teigimu, atnaujinus tą vietą, žmonės pamatė, kad būti atviroje erdvėje labai smagu.

„Vėliau stengėmės sutvarkyti viską taip, kad kuo daugiau erdvių būtų atiduota pėstiesiems, kad mamoms su mažais vaikais ar visai šeimai būtų kuo patogiau pasiekti prekybos centrus, laisvalaikio praleidimo vietas, kad būtų kuo daugiau žaliųjų zonų“, – pasakojo „Ogmios centro“ marketingo vadovas.

„Ogmios miestas“
„Ogmios miestas“

Teritorijai projektuoti „Ogmios centras“ pasitelkė studijos „Do Architects“ komandą: Vaivą Šimoliūnaitę, Andrę Baldišiūtę ir Algimantą Neniškį. Viena iš jiems suformuotų užduočių – neslėpti teritorijos istorijos ir rasti detalių jai pabrėžti. Šiaurės miestelis dar žinomas kaip buvusi karinė teritorija, tačiau ir tuomet čia būta žaliųjų zonų, kurios vėliau primirštos, liko nesutvarkytos.

Projektuojant pastatus stengtasi išsaugoti istoriją, todėl nuspręsta atidengti masyvias gelžbetonio sijas.

„Anksčiau jas kažkodėl buvo mėginama paslėpti gipso kartono konstrukcijomis, savotiškai neigiant tą istoriją. Bet tai – mūsų istorijos dalis ir jos nederėtų slėpti“, – įsitikinusi architektė V.Šimoliūnaitė.

Plėtotojų nuomone, „Ogmios miestui“ geriausiai tinka apibūdinimas „miestas mieste“.

„DO architects“ nuotr. /„Ogmios miesto“ pokyčiai
„DO architects“ nuotr. /„Ogmios miesto“ pokyčiai

„Prieš imdamiesi pertvarkos, ilgai analizavome, kur miestiečiai leidžia laiką. Prieita prie išvados, kad žmones traukia teritorijos, kuriose yra daug veiklų ir jos yra viena šalia kitos, papildančios viena kitą. Tokios teritorijos daugiausia būna senamiesčiuose, todėl stengėmės pabrėžti gerąją senamiesčio praktiką“, – aiškino E.Valickas.

Bemaž 20 ha teritorijoje yra įsikūręs išparduotuvių prekybos centras „Outlet Park“. Čia taip pat veikia 28 restoranai, specializuotos maisto ir vaikiškų prekių parduotuvės, yra bendradarbystės erdvė „Alt Space“, batutų parkas, daugiau nei 20 laisvalaikio būrelių vaikams. „Ogmios mieste“ įrengta daugiau nei 1,2 tūkst. automobilių stovėjimo vietų, virš 100 vietų dviračiams, 4 vieši parkai su žaidimų aikštelėmis.

Projektą konkursui teikia projekto plėtotojas bendrovė „Ogmios centras“. Projektuotojas – įmonė „Do Architects“. Architektai – Andrė Baldišiūtė, Algimantas Neniškis, Vaiva Šimoliūnaitė. Generalinis rangovas – „Sintervalas“.

Statybos darbai projekte pradėti 2016 metais, o visą teritorijos atnaujinimo projektą visiškai užbaigti planuojama 2019 metais.

Bendros investicijos į projektą siekia 25 mln. eurų.

„DO architects“ nuotr. /„Ogmios miesto“ pokyčiai
„DO architects“ nuotr. /„Ogmios miesto“ pokyčiai

Plėtra – tik darni!

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija kartu su Darnios plėtros akademija 11-ąjį kartą rengia tradicinį konkursą „Už darnią plėtrą“, kuris atviras visiems nekilnojamojo turto plėtotojams. Tai vienintelis nekomercinis visiems atviras nekilnojamojo turto plėtotojų konkursas Lietuvoje.

Pagrindiniai konkurso tikslai – puoselėti darnios plėtros idėjas, atkreipti dėmesį ir pristatyti visuomenei geriausius nekilnojamojo turto plėtotojų projektus, skatinti bendradarbiavimą tarp verslo, mokslo, valstybinių ir nevyriausybinių organizacijų.

Svarbiausias vertinimo kriterijus – objekto pritaikymas darnios plėtros principams. Atskirai vertinami urbanistiniai sprendimai, padedantys pastatui ar jų kompleksui įsilieti į aplinką, prisidėti prie miestiečio komforto didinimo, intuityvaus judėjimo mieste. Konkurse pagrindiniu prizu gali būti apdovanoti tik bent vieną žiemą išgyvenę pastatai, tai daroma siekiant įvertinti realias energines pastato sąnaudas ir įvairių technologinių sprendimų efektyvumą. Taip pat vertinamas projekto ekonominis efektyvumas.

LNTPA nuotr./Konkurso „Už darnią plėtrą“ apdovanojimas
LNTPA nuotr./Konkurso „Už darnią plėtrą“ apdovanojimas

Iki šiol išdalintą 41 ekspertų įvertinimą žyminti statulėlė. Jos buvo suteikiamos geriausio gyvenamojo namo, geriausios konversijos, geriausio visuomeninio projekto, biurų pastato, taip pat ateities projekto ir kitose kategorijose. Šiemet konkurse laukiama per 20 dalyvių.

Šiais metais dalyvių vertinimo komisijoje: komisijos pirmininkas, Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos direktorius Mindaugas Statulevičius, Lietuvos architektų rūmų tarybos narys Tauras Paulauskas, architektas Linas Naujokaitis, Statybininkų asociacijos atstovas Alvydas Kvedaravičius, Vilniaus miesto mero patarėja architektė Dalia Bardauskienė, Vilniaus Gedimino technikos universiteto profesorius Vytautas Martinaitis, Aplinkos ministerijos Statybų ir teritorijų planavimo departamento direktorius Marius Narmontas, „Swedbank“ NT klientų skyriaus vadovas Martynas Trimonis bei žiniasklaidos atstovai – naujienų agentūros BNS Plius redaktorė Evelina Povilaitytė ir žurnalo IQ priedo „Statyk PRO“ redaktorius Darius Babickas.

15min yra šio konkurso informacinis partneris, todėl skaitytojams pristatysime konkursui „Už darnią plėtrą“ pateiktus projektus. Portalo skaitytojai taip pat turės galimybę prisidėti prie geriausiųjų rinkimų bei rinks savo favoritą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis