Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kuo svarbi renovacijos projekto sėkmei aktyvi statybininkų priežiūra?

Atidus ir atsakingas renovacijos darbų prižiūrėtojas yra sėkmingo ir sklandaus daugiabučio namo modernizavimo projekto įgyvendinimo garantas. Visgi, vienas ar keli žmonės dažniausiai nėra pajėgūs pamatyti visų defektų ar trūkumų, tad gerai atlikta renovacija suinteresuoti gyventojai ir patys turėtų likti neabejingi bei aktyviai pranešti techniniam prižiūrėtojui apie pastebėtus ar įtariamus defektus.
Renovuotas daugiabutis, Statybininkų g. 15
Renovuotas daugiabutis, Statybininkų g. 15 / BETA

Gyventojų nusiskundimams – speciali komisija

„Gyventojai gali kreiptis įvairiais būdais: žodžiu, raštu ar skambindami, nes jiems yra pateikiami telefonų numeriai. Pastebėję defektą taip jie gali pranešti, kad jų nuomone darbas yra atliktas nesilaikant technologinių ir darbų reikalavimų. Gyventojui nereikia kreiptis į bendrijos pirmininką, jis gali kreiptis tiesiai į techninį prižiūrėtoją“ – paprastai procesą nupasakojo techninis statybos darbų prižiūrėtojas Vytautas Kurlys.

Jei tiesiogiai kreiptųsi kiekvienas iš šešiasdešimties butų gyventojų, kiltų chaosas, kiekvieno gyventojo matomos problemos kartotųsi su kitų išsakytomis.

Specialisto teigimu, daugiabutyje yra išsirenkami keturi ar penki atsakingi žmonės, kurie sudaro komisiją, priimančią gyventojų skundus dėl renovacijos proceso. Gyventojui informavus komisiją, ji kreipiasi į techninį prižiūrėtoją bei darbų vadovą.

„Jei tiesiogiai kreiptųsi kiekvienas iš šešiasdešimties butų gyventojų, kiltų chaosas, kiekvieno gyventojo matomos problemos kartotųsi su kitų išsakytomis. Yra tam tikri žmonės, kurie atrenka gyventojų pastebėtus trūkumus ir perduoda juos atsakingiems asmenims“ – principą paaiškino statybų priežiūrą vykdantis ponas Vytautas.

Dauguma jaučiasi ekspertais

Anot specialisto, situacija su gyventojų nusiskundimais dėl renovacijos neretai primena krepšinio varžybas – kaip jose, kur dauguma mano žinantys teisingesnius sprendimus už komandos trenerį, taip ir statybose gyventojai įsivaizduoja puikiai išmanantys visų atliekamų darbų peripetijas. Būtent dėl to specialios komisijos vaidmuo ir yra labai svarbus.

Kiekvienam žmogui situacija atrodo skirtingai – daug gyventojų mano puikiai suprantantys statybų procesą, tad nevengia ieškoti priekabių ir aiškinti, kaip turėtų būti atliekami darbai. 

„Kiekvienam žmogui situacija atrodo skirtingai – daug gyventojų mano puikiai suprantantys statybų procesą, tad nevengia ieškoti priekabių ir aiškinti, kaip turėtų būti atliekami darbai. Kartais žmogus iš tiesų paskambina tiesiogiai, kai yra akivaizdi problema, tačiau dažniausiai yra kreipiamasi į komisiją, kuri perduoda nusiskundimus techninės priežiūros įmonei ir darbų vadovui, o tada yra derinima ar tai iš tiesų yra pažeidimas ar tik žmogaus nuomonė“ – patirtimi dalijosi techninis prižiūrėtojas Vytautas Kurlys.

Pasibaigus namo renovacijai ir gyventojams pastebėjus defektus bei apie juos pranešus, trūkumai turi būti taisomi per penkerius ir dešimt metų, atitinkamai, matomiems ir paslėptiems darbams.

BETA-mazas
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos