Vilioja neturinčius pradinio įnašo ar nenorinčius dalyvauti statybų procese
Išperkamoji nuoma padeda lengviau įsigyti būstą neturintiems pradinio įnašo. Siūlančios tokią paslaugą nekilnojamojo turto (NT) bendrovės ar tarpininkai suteikia galimybę pradinio įnašo dalį išskaidyti į mėnesines įmokas, kurios bus mokamos tam tikrą laiką. Sumokėtos įmokos kaupiamos, o kai pasirinktą laikotarpį sukaupiamas pradinis įnašas, pasirašoma buto pirkimo–pardavimo sutartis banke.
Kitas palengvinimas – nenorintiems rūpintis nuosavo namo statybų procesu. Kai kurios įmonės siūlo paslaugą, kuomet prašo joms sumokėti 15 proc. pradinį įnašą – tuomet jos nuperka norimą sklypą ir pasirūpina namo projektavimu bei jo statybomis. Pastarosioms pasibaigus, prašoma sumokėti likusius 85 proc.
„Ne kiekvienas nori nerti į sudėtingą statybų procesą, tad jį perduoda tiems, kurie supranta, kaip tai daroma – verslininkams, tarpininkams“, – 15min sako Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) prezidentas Mindaugas Statulevičius.
Tuo metu kitos paslaugos – išperkamosios nuomos – privalumas, pasak jo, yra tai, kad žmogus iškart gali pradėti gyventi norimame būste, kuris ilgainiui taps jo. Toks variantas patrauklus jaunoms šeimoms, kurios neturi pradinio įnašo.
„Klientas sumoka avansą (nuo 2,5 proc. nuo būsto kainos), kuris yra dalis pradinio įnašo, ir sutarties mokestį. Nuperkame kliento pasirinktą būstą, taip pat, jeigu reikia, jį įrengiame“, – 15min atsiųstame komentare teigia „Numai“ prekės ženklo, siūlančio nuomotis ir pirkti būstą, atstovai.
Klientas kas mėnesį moka nuomą bei kaupia pradiniam įnašui. O kai yra pasiruošęs, būstą iš tarpininkų nusiperka už iš anksto sutartą kainą ir tampa oficialiu savo namų savininku.
„Taip vadinamas išperkamosios nuomos būsto įsigijimo modelis Lietuvoje yra ganėtinai naujas. Pirmieji jį plačiau pradėjo siūlyti būsto plėtotojai prieš daugiau nei penkerius metus“, – 15min sakė Raimondas Reginis, „Ober-Haus“ Rinkos tyrimų vadovas Baltijos šalims.
Tiesa, tokias paslaugas teikiančių įmonių nėra daug, mat įmonės turi prisiimti tam tikrą riziką. Tačiau jų kyla ir pirkėjams.