Liaudies išmintis technologijų kontekste: pagal telefonspynę sutinka, pagal šeimininkus išlydi

„Pagal rūbą sutinka, pagal protą išlydi“ – net liaudies išmintis mums vis dar primena apie pirmojo įspūdžio galią. Tačiau kalbėdami apie pasitikimo kultūrą ir estetinį įspūdį, kurį svečias susidaro stabtelėjęs prie mūsų namo, biurų pastato ar daugiabučio durų architektai dūsauja – lietuviai renkasi pigiausias ir prasčiausios kokybės telefonspynes, kurios vėliau sukelia problemų tiek nuolatiniams pastato gyventojams, tiek svečiams. Architekto Vytauto Gurevičiaus teigimu, prietaisai ir plokštumos, prie kurių liečiamės, privalo būti kokybiški. Beje, šiuolaikinė telefonspynė gerokai skiriasi nuo mums įprasto domofono. Ji – tarsi „durininkas“, kuriam nereikia mokėti atlyginimo.
„Siedle“ telefonspynės ir jų galimybės
„Siedle“ telefonspynės ir jų galimybės / Gamintojo nuotr.

Kokį įspūdį kuria apsitrynusi, prastai veikianti telefonspynė?

Architektas Vytautas Gurevičius teigė, jog dauguma architektų su malonumu į savo projektuojamus pastatus montuotų tik kokybiškas telefonspynes, nes dabar dažnu atveju vaizdas prie įėjimo estetika net nekvepia.

„Priėjęs prie laiptinės dažniausiai matai tokį vaizdą: skaičių nesimato, viskas nutrinta, garsiakalbis ar dar kažkas neveikia..., – konstatavo architektas. – O problema ta, kad tokios telefonspynės yra gaminamos tiesiog iš nekokybiškų medžiagų. Kokią telefonspynę rinktis – galutinį sprendimą priima ne architektas, o namo savininkas, investuotojas.“

V. Gurevičius išskyrė telefonspynes, kurių korpusas gaminamas iš grynų metalų, tokių kaip žalvaris, nerūdijantis plienas ar aliuminis. Atidžiau patyrinėjęs jų funkcijas architektas pastebėjo, jog ir techniniai jų parametrai lenkia kitų gamintojų produkciją.

Vidaus telefonspynę galite pasirinkti vieno iš devynių tipų metalų, jos apdaila gali būti iš medžio, natūralios odos, anglies pluošto.

„Siedle“ telefonspynių funkcijos papildo viena kitą – jos yra komponuojamos pagal kliento poreikius kaip „Lego“ kaladėlės: gali turėti vaizdo transliavimo arba tik balso pokalbio funkcijas, taip pat prie jų gali būti priderinami kiti funkcionalūs elementai. Manau, šios telefonspynės šiuo metu yra bene kokybiškiausios rinkoje“, – įvertino architektas.

„Lietuvoje populiariausios telefonspynės yra žemos kokybės. Mes tiesiog pripratome, kad jos yra pigios. Lietuviai neinvestuoja į pirmąjį įspūdį, nes neturime tam tikros įėjimo kultūros – galbūt todėl neįvertiname, kad telefonspynė turėtų būti tikrai kokybiška. Pavyzdžiui, vokiečiams itin svarbu, kas pasitinka ties namų vartais“, – kalbėjo „Siedle“ produkcijos vadybininkas Lietuvoje V. Bijūnas.

Racionalu įrengti daugiabučiuose

Architekto V. Gurevičiaus nuomone, į „Siedle“ telefonspynes ypač atkreipti dėmesį turėtų daugiabučių gyventojai – nes visi butų šeimininkai gali tarpusavyje pasidalinti telefonspynės kaštus ir turėti ilgaamžį įrenginį. Kokybiškų, prie fasadų derančių telefonspynių ypač reikėtų prestižiniam nekilnojamam turtui, naujiems objektams, statomiems senamiestyje ar arti centro, kur ypatingai daug dėmesio skiriama pastato išorei.

Gamintojo nuotr. /„Siedle“ telefonspynė
Gamintojo nuotr. /„Siedle“ telefonspynė

„Namai – prestižiniai, o sumontuojami pigūs įrenginiai, tarp jų ir telefonspynės. Taip, mes nekreipiame dėmesio į smulkmenas. Tačiau, mano nuomone, viskas, prie ko mes naudojimo metu liečiamės, turi būti kokybiška, funkcionalu ir estetiškai atrodyti. Tuo metu tai, ką tik apžiūrime – ten gali būti „muliažo“, – svarstė V. Gurevičius. Jis pridūrė, jog telefonspynę įrengti daugiabutyje, kur yra daug šeimininkų bei svarbu kontroliuoti, kas iš gatvės patenka į pusiau privačią erdvę – laiptinę, yra netgi racionaliau, nei ją įrengti privačiame name.

Kas telpa į šiuolaikinę telefonspynę?

Vokiečių bendrovė „Siedle“ veikia jau 270 metų. Pradėję nuo laikrodžių su gegutėmis šią kompaniją įkūrusi šeima perėjo prie telegrafo, telefono gamybos ir galiausiai apsistojo ties telefonspynėmis. Jas vokiečiai gamina tarsi vienetinius darbus – vis dar mažame Vokietijos miestelyje ir šiuo metu savo tėvynėje užima beveik pusę visos telefonspynių rinkos.

Išskirtinė teisė platinti „Siedle“ gaminius Lietuvoje suteikta jungiklių ir protingų namų sistemų centrui „JUNG Vilnius“. Taip atsirado galimybė derinti ne tik telefonspynių vidaus ir išorės stoteles, bet ir šviesos bei kitų pastato funkcijų jungiklius, kištukinius lizdus, protingo namo sistemos valdymo modulius.

Tuo metu turtingi klientai iš Rytų, Dubajaus, užsisako paauksuotas telefonspynes – auksas yra vienas iš metalų, kurio apdaila siūloma telefonspynių korpusams.

Architektas V. Gurevičius sako, jog praktiškiausia būtų rinktis tokį metalą,

Priėjęs prie laiptinės dažniausiai matai tokį vaizdą: skaičių nesimato, viskas nutrinta, garsiakalbis neveikia... O problema ta, kad tokios telefonspynės yra gaminamos tiesiog iš nekokybiškų medžiagų.

kurio spalva būtų artima fasado spalvai arba derėtų su kitais prie įėjimo esančiais elementais, pavyzdžiui, durų rankenomis.

„Universalaus sprendimo nėra – reikėtų atsižvelgti į kontekstą, medžiagas, kurios dominuoja“, – sakė architektas.

„Pagrindinė telefonspynės funkcija ilgus metus išliko ta pati – atvykus svečiui jis paskambina ir šeimininkas, išgirdęs balsą ar pamatęs vaizdą, gali atidaryti vartelius, atrakinti duris“, – sako „Siedle“ produkcijos vadybininkas Lietuvoje Vaidotas Bijūnas. – Pagrindinis skirtumas – kaip ta telefonspynė atrodo ir kokias dar funkcijas atlieka. Ji sukuria pirmąjį įspūdį – nesvarbu, ar svečias ateina į privatų namą, ar į daugiabutį, ar į viešbutį. „Siedle“ išvaizda tiek lauke, tiek viduje labai skiriasi nuo kitų gaminių.“

Eksperto teigimu, į telefonspynę šiandien gali tilpti ne tik namo numeris, šalia mygtuko užrašyta buto ar namo šeimininko pavardė, tačiau ir pašto dėžutė, įeigos kontrolės bei apšvietimo įrenginiai.

Gamintojo nuotr. /„Siedle“ telefonspynė su pašto dėžute
Gamintojo nuotr. /„Siedle“ telefonspynė su pašto dėžute

Džiaugsmas pirštų galiukams – medinė ar odinė telefonspynės apdaila

„Yra galimybė iš telefonspynės paskambinti ir į išmanųjį įrenginį. Taigi, galite įleisti svečius, pavyzdžiui, vaikus, nebūdami namuose“, – sako „Siedle“ atstovas Lietuvoje.

Šiandien telefonspynės gali būti vienodo stiliaus su jungikliais ir kištukiniais lizdais, taip pat papildytos laisvų rankų įrangos technologija, kitaip tariant, nebūtina koridoriuje kabinti gremėzdiško ragelio.

Telefonspynė gali būti įrengta kartu su pašto dėžute. Jums nereikia laukti kurjerio – jis gali gauti tam tikrą laikiną kodą, atsidaryti dėžutę ir palikti siuntinį.

„Vidaus telefonspynę galite pasirinkti vieno iš devynių tipų metalų, jos apdaila gali būti iš medžio, natūralios odos, anglies pluošto“, – sako V. Bijūnas.

Ekspertas priduria, kad telefonspynę pagaminti galima net iš natūralaus akmens, ji gali būti dažyta pasirinkta spalva.

Telefonspynės taip pat būna potinkinės – kaip ir jungikliai ar kištukiniai lizdai. Tai reiškią, jog įrenginys virš sienos paviršiaus iškyla labai nedaug, nes mechanizmai įleidžiami į sieną.

Jei sienų apdaila – iš medžio, galima pagaminti telefonspynę, kurios priekinės plokštės dalis taip pat būtų medinė.

Paklausus apie telefonspynės atsparumą apskritai, V. Bijūnas juokauja: „Jei pamėginsi padaužyti su laužtuvu, taip, sulūš.“ Visais kitais atvejais (pavyzdžiui, jei mygtukus kas nors intensyviai ar nervingai maigo), „Siedle“ telefonspynės yra atsparios – ilgametę gamybos patirtį ir meistrystę turintis gamintojas skaičiuoja, jog jos turėtų veikti 20 metų ir ilgiau.

Elektroninis durininkas – praneš apie paštą ar priims siuntinius

Beje, „Siedle“ telefonspynė kartu gali būti ir asmeninis paštomatas.

„Telefonspynė gali būti įrengta kartu su pašto dėžute. Jums nereikia laukti kurjerio – jis gali gauti laikiną kodą, atsidaryti dėžutę ir palikti siuntinį. Kitas variantas – kurjeris gali paspausti iškvietimo mygtuką ir paskambinti į jūsų išmanųjį telefoną. Tuomet jūs nuotoliniu būdu atrakinate dėžutę“, – dėstė V. Bijūnas.

Jei telefonspynė įrengiama prie biuro įėjimo, jos iškvietimo mygtukas gali skambinti į bet kurį įmonės viduje esantį telefoną.

Gamintojo nuotr. /„Siedle“ telefonspynė su ekranu
Gamintojo nuotr. /„Siedle“ telefonspynė su ekranu

„Lauko stotelė jungia viską, ko reikia: ji gali būti sujungta su pašto dėžute, gali turėti namo numerį, užrašus, kitaip tariant, šeimininko pavardę, apšvietimą – „Siedle“ telefonspynėse visi įkomponuoti elementai dera tarpusavyje ir papildo vienas kitą. Kitais atvejais, galite nusipirkti vienokią pašto dėžutę, kitokį numerį, jei dar kokią nors kamerą – bendras vaizdas atrodys neskoningai“, – sako V. Bijūnas.

Lendant giliau į išmaniąsias funkcijas, telefonspynė gali turėti netgi kortelių ar piršto skaitytuvą (jį pridėjus prie telefonspynės automatiškai atsirakintų durys ar vartai).

„Pašto dėžutės – taip pat „nekvailos“. Gavus laišką, vidinėje stotelėje užsidega dėmesį atkreipianti lemputė. Taip pat jeigu namuose įdiegta protingo namo sistema, per garso sistemą gali nuskambėti pranešimas: „Jūs gavote laišką“. Lygiai taip pat garso sistema prityla, jei klausote muziką tuo metu, kai kažkas nori užeiti į svečius. Telefonspynė, integruota į protingo namo sistemą, irgi tampa jo dalimi“, – sako V. Bijūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis