Kokias pajamas uždirbančiam vartotojui yra prieinami lietuviški baldai?

Dauguma Lietuvos baldų gamintojų sėkmingai savo produkciją parduoda užsienio rinkose. Kai kurie netgi teigia, jog tik 1 proc. gamybos atitenka mūsų rinkai, todėl didelio rūpesčio nėra: „Jeigu neparduosime čia, parduosime svetur“. Kai gamintojas nėra visiškai priklausomas nuo vietos vartotojo, jis gali pretenduoti į tikslinę rinkos dalį – už atitinkamą kokybę norinčią ir linkusią mokėti varotojų grupę. Tačiau kokios vertės prekę jis gali pasiūlyti?
My writing desk. etcetc.lt nuotr.
My writing desk. / etcetc.lt nuotr.

UAB „THC“ pardavimų vadovės Lietuvoje Monikos Noreikienės pastebėjimu, dauguma Lietuvos korpusinių baldų gamintojų orientuojasi į vidutines pajamas uždirbantį vartoją, o prabangias prekes siūlančių gamintojų – nėra daug:

„Galbūt tokie virtuvės baldų gamintojai, kaip „Vokė“, kurie turi ilgametį darbo stažą, šiandien gali pardavinėti produkciją aukštomis kainomis. Tačiau paprastai gamintojai, kurie gamina korpusinius baldus iš medienos ar plokščių, tikrai nesiorientuoja į tokį kainų lygį.“

„Mūsų visas verslas yra Didžiojoje Britanijoje. Ten parduodame didžiausią dalį savo gamybos. O Lietuvoje turime savo nišą – klientus, kurie mėgsta tą tradicinį, konservatyvų, klasikinį stilių“, – teigia M.Noreikienė.

Pašnekovė tikina, jog didelius pinigus už gaminį pasiryžę mokėti lietuviai paprastai keliauja į itališkų baldų saloną, rečiau renkasi lietuvių gamintojo produkciją.

Lietuviai – pigesni?

Tuo tarpu UAB “Kitaip” vadovas Marcelinas Sorkinas atkreipia dėmesį, jog dažnas lietuvis vartotojas vis dar yra įsitikinęs, kad gaminamas pagal užsakymą baldas turėtų būti pigesnis nei perkamas salone: „Jeigu žmogus sau gali leisti įsigyti itališką ar vokišką stalą pakankamai nepigiai, tai jis galvoja, kad gali ateiti pas lietuvius ir pasigaminti baldą žymiai pigiau.“

„Jeigu žmogus sau gali leisti įsigyti itališką ar vokišką stalą pakankamai nepigiai, tai jis galvoja, kad gali ateiti pas lietuvius ir pasigaminti baldą žymiai pigiau.“

Įmonės vadovas teigia, jog šis įsitikinimas yra klaidingas. Masinės produkcijos kaštai yra visuomet mažesni nei vienetinės, kadangi masinėje gamyboje yra pasiekta didesnė automatizacija gamybos procese, be to, perkant medžiagas dideliais kiekiais, sutariama ir žemesnė kaina.

„Jeigu gamini vienetinius gaminius, tai į technologinius procesus turi įdėti daug daugiau rankų darbo, medžiagas pirkdamas panaudoji tik minimalų kiekį medžiagos, todėl automatiškai nestandartinė daikto gamyba kainuoja brangiau. To žmonės dar iš tiesų neįvertina“, – pastebi M.Sorkinas.

Ir pirkėjas, ir gamintojas nori kokybės

M.Sorkinas teigia, jog šiandieninis mūsų rinkos pirkėjas, rinkdamasis baldą tikisi, jog daiktas atliks ne tik estetinę funkciją, bet ir bus ergonomiškas bei patogus naudoti.

„Vidutines ir aukštesnes pajamas uždirbantis vartotojas iš esmės nebežiūri nei į lenkišką, nei į išpopuliarėjusi „ikėjinį“ lygį, nes jam svarbu įsigyti tikrai kokybišką gaminį“, – teigia įmonės vadovas.

Pašnekovas pastebi, jog klientas tapo žymiai išrankesnis, todėl ir pats gamintojas yra suinteresuotas siūlyti kuo aukštesnės „prabos“ gaminį.

Tenka ieškoti alternatyvų

Tačiau gamintojams, kurie siekia išlaikyti aukštą savo produkcijos kokybę, kartais tenka pasukti galvas, kaip pagaminti kokybišką ir kartu įperkamą gaminį.

„Vidutines ir aukštesnes pajamas uždirbantis vartotojas iš esmės nebežiūri nei į lenkišką, nei į išpopuliarėjusi „ikėjinį“ lygį, nes jam svarbu įsigyti tikrai kokybišką gaminį“

„Gaminant pagal specialius užsakymus tenka siųstis brangias medžiagas ir sudėtingus mechanizmus, kurie masiškai į Lietuvą nėra vežami. Kadangi tai būna vienetiniai užsakymai konkrečiam projektui, tų medžiagų kaina yra didelė, ir tik vienas, kitas vartotojas gali sau tai leisti“, – pastebi M.Sorkinas. 

Dėl šios priežasties, taupant kartais gali teikti kažko atsisakyti arba naudoti parankines priemones, maksimaliai panašiam rezultatui pasiekti.

Šią mintį antrina ir UAB „THC“ atstovė: „Savo gamyboje naudojame tik natūralias medžiagas, ąžuolą, tačiau šios žaliavos yra mažai, ir ji brangsta, todėl kartais tenka ąžuolą pakeisti ąžuolo lukštu. Tačiau iš esmės mūsų baldai atitinka vidutinį kainos lygį, kurį stengiamės išlaikyti pastovų.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų