Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Likurgas“ greičiausią kelią žino geriau už navigaciją ir ugniagesius

Ar žinote, kad patariama įjungti saugos signalizaciją, net jei paliekate namus penkioms ar penkiolikai minučių? Tiek laiko vagims – kartais per akis. Neįjungus signalizacijos, nuostolius vargu ar padengs ir draudimo bendrovė. Juk šeimininkas pats kaltas! Saugos tarnybos „Likurgas“ vadovas iki smulkmenų paaiškina, kokios klaidos yra nedovanotinos ir kodėl jo komanda kai kur lenkia visas navigacijas.
74282795_135637121176642_3528967352001495040_o
74282795_135637121176642_3528967352001495040_o

Bendrovė saugo žmonių turtą nuo vagių, o kartais ir pačius žmones. Ekipažai reaguoja į signalizacijos suveikimus, o kai kuriuos objektus saugo ten budintys apsaugos darbuotojai. Užtikrina ir viešąją tvarką masiniuose bei mažesniuose privačiuose renginiuose. Įrengia signalizacijos sistemas, vaizdo stebėjimo kameras, atlieka techninį aptarnavimą. Taip trumpai prisistato saugos tarnybos „Likurgas“ vadovas Kęstutis Rudžionis.

Žmonės jau po truputį supranta, kad turto apsauga yra bendras abiejų šalių reikalas. Ką jie turi padaryti? Įsirengti kokybiškus seifus, šarvuotas duris, nepalikti atvirų vėdinimui langų, mažinti melagingų suveikimų skaičių, nepalikti neužrakintų durų, nepalikti rakto po kilimėliu, nesigirti pralobus, neskelbti socialiniuose tinkluose apie atostogų išvyką, signalizacijos kodų nesuvedinėti matant pašaliniams asmenims, atsakingai perduoti kodus vaikams bei juos instruktuoti apie kodų svarbumą ir nepamiršti įjungti signalizaciją išvykus iš namų net ir trumpam. Galima vardinti ir daugiau. Sąrašas būtų begalinis.

Faktas – nuo žaibiškų ir gerai suplanuotų kelių minučių vagysčių reagavimo ekipažai apsaugos ne visada. Tačiau, jei turtą vienodai akylai saugos ir savininkas, ir saugos tarnyba, pavojaus tikimybė gerokai sumažėja. Ir kam vagims vogti ir rizikuoti, jeigu aplink pilna namų ar patalpų be signalizacijų?

Didžiausias darbas – pasiruošimas

Tai galėjo būti įprastas pokalbis apie tai, kaip reagavimo ekipažai skubiai reaguoja į suveikusią signalizaciją. Tai deklaruoja praktiškai visi, tačiau kai kurie reaguoja greičiau, nors gatvėje visiems galioja tos pačios taisyklės. Tai galima užtikrinti tik esant pakankamam ekipažų skaičiui ir kiekvienam greitojo reagavimo ekipažui paskaičiavus ir tinkamai parinkus saugomų objektų kiekį. Ypač svarbu ekipažų perdislokavimas esant keliems suveikimams vienu metu. K.Rudžionis vieną po kitos rodo saugomų objektų nuotraukas ir negaili gerų žodžių visų darbuotojų grandžių atliktam darbui.

74383130_129809851759369_1763201675507531776_o
74383130_129809851759369_1763201675507531776_o

– Nejaugi ne visos tarnybos atvyksta per tiek pat minučių prie suveikusios signalizacijos?

– Kiekvienas naujas klientas – tai naujas didelis ir sudėtingas pirminis 7-8 žmonių darbas – surinkti ir suvesti visą informaciją apie saugomą objektą į bendrą sistemą. Kai suveiks signalizacija arba klientas paspaus pagalbos mygtuką, mūsų saugos tarnyboje ekipažas pajudės jau po akimirkos, turėdamas visą informaciją.

Štai saugomas objektas žemėlapyje. O štai geriausio ir greičiausio privažiavimo planas, įbraižytas kelių dienų senumo nuotraukoje. Šalia yra komentarai, aiškiai sužymėtos saugojimo zonos bei visi kita informacija. Nuotraukas ir informaciją tenka atnaujinti nuolat. Jei pasikeičia privažiavimo sąlygos ar saugomas objektas vizualiai pasikeičia, viskas pakeičiama ir mūsų sistemoje. Apie savo saugomus objektus mes žinome viską. Viską tiek, kiek mums priklauso žinoti.

Ar žinojote, kad tikrai ne visų saugos tarnybų reagavimo ekipažai naudojasi racijoms? Mums tai sunkiai suvokiama, norint užtikrinti gerą reagavimo kokybę. O kas, jei nebus ryšio ar išsikraus telefonas? Telefonas turėtų būti tik pagalbinė bendravimo priemonė.

– O ar nebūtų paprasčiau naudotis įprastomis navigacijos programomis, kurias dažnai turi ir išmanieji telefonai?

– Navigacijos neturi tokios šviežios informacijos. Tai ypač aktualu, jei netoliese vyksta statybos, rekonstrukcijos. Mes dažnai turime būti pirmesni, nei google, nes statybos vyksta ir gatvėse, kurių dar net nėra žemėlapiuose. Tokia sistema ir racijos gali sutaupyti daug brangių minučių.

– Knieti paklausti – o ar nebūtų paprasčiau, užuot tiek daug vargus, tiesiog retkarčiais pravažiuoti pro objektus ir savo akimis įsiminti kelią?

– Kadaise, pačioje veiklos pradžioje, taip ir darydavome, tačiau pabandykite atspėti, kiek klientų aptarnaujame dabar? Būna, spėja, kad tik kelis šimtus. Bet mūsų klientų skaičius siekia tūkstančius. Situacija gali kisti kasdien: viešas renginys, kai ribojamas eismas, nauji šviesoforai, rytinis ar vakarinis pikas, kelio remontai, avarijos. Turime būti viskam pasiruošę ir viską žinoti iki smulkmenų. Todėl dažnai važiuojame tam, kad užfiksuotume naujoves, o reaguojantys ekipažai dėl to neturėtų problemų.

72635273_129809805092707_1690463548196519936_o
72635273_129809805092707_1690463548196519936_o

Kokybės sąskaita netaupo

K.Rudžionis ne kartą pabrėžė, kad bendrovė turi aiškų prioritetą – netaupome toje vietoje, kas galėtų pakenkti reagavimo greičiui. Tai reiškia, kad darbuotojų kompetencija, ekipuotė, automobiliai, pulto įranga ir minėta reagavimo į saugomus objektus sistema turi būti aukščiausiame lygyje.

– Gal galite ką nors patarti iš patirties tiems, kurie neatidžiai skaitė apsaugos nuo įsilaužėlių instrukciją?

– Reikėtų reguliariai keisti signalizacijos kodus, jei juos žino ar žinojo svetimi asmenys (meistrai ar nuomininkai). Dar viena svarbi klaida – žmonės mano, jei jie dar negyvena būste, tai vogti nelabai yra ką. Anaiptol – taip vertingi katilai, santechnikos sistemos, statybiniai įrankiai ar medžiagos „įgyja kojas“. Vagys kaip tik dažniau renkasi objektus, kuriuose galės netrukdomai ir ilgai darbuotis.

Faktas yra ir tai, jog didžioji dalis suveikimų yra melagingi, netikri. Tačiau technologijoms tobulėjant, vis daugiau melagingų suveikimų įmanoma suvaldyti įdiegiant kokybišką apsaugos sistemą. Jų įrengimas dabar yra tikrai įkandamas daugeliui. Laiku įrengta signalizacijos sistema padeda taupyti pinigus. Ne veltui sakoma, kad už saugumą reikia mokėti, o už saugumo nebuvimą – susimokėti.

– O kiek laiko vagys turi, jei jūs saugote objektą?

– Mintis, kad vagystei turimos vos kelios minutės iki reagavimo ekipažo darbuotojų atvykimo, gali atgrasyti nuo pačios vagystės. Vagys, nors ir daro negerus dalykus, tačiau nenori būti pagauti, o sėdėti kalėjime – tuo labiau.

– Ar tai reiškia, kad ekipažas atvyksta greičiau už ugniagesius?

– Dažnai juos patys ir iškviečiame ar pasitinkame bei palydime iki reikiamo taško. Tenka atlikti ir pirminius gesinimo darbus, kad ugnies židinys nepasklistų plačiau. Žvilgtelėjus į mūsų feisbuko puslapį galima įsitikinti, jog sakau tiesą.

– Komercinių paslapčių niekas neišduoda, tačiau, kiek kainuoja jūsų paslaugos tradicinio šeimos būsto šeimininkui?

– Čia paslapties nedaug. Panašiai tiek, kiek gali kainuoti vieno iš vaikų telefono mėnesio sąskaita ar gerų salotų porcija restorane. Kone visose saugos tarnybose kainos svyruoja apie keliolika eurų per mėnesį. Kova vyksta dėl kiekvieno kliento.

Mes nesakome, kad esame pigiausi. Ir net nesiekiame tokiais būti. Manome, kad galime klientui pasiūlyti vieną geriausių kainos ir kokybės santykį. Žmogus gali samdyti euru ar dviem ir pigesnę tarnybą. Bet ar nebus taip, kad jo turtą saugos vienas, du, na, gal trys ekipažai. Kažkada ir mes pradėjome nuo tokio skaičiaus. Bet užaugome. Dabar reaguoja net septyni „Likurgas“ ekipažai. Tai reiškia, kad atvyksime keliomis ar keliolika brangių minučių anksčiau.

Reaguojame į kiekvieną signalizacijos suveikimą vienodai greitai ir gerai. Visi mūsų klientai mums yra VIP klientai – ar tai mažas kioskas, ar visas didžiulis pastatas. Dirbame ne tik Kaune, bet ir Kauno regione. Garliavos kraštui skirti net du ekipažai.

Apsaugos organizavimas – gerbiamas verslas

Bendrovės vadovas tvirtina, kad apsaugos darbuotojas daugeliui žmonių jau senokai nekelia asociacijų su agresyvumu.

Jūsų darbuotojai – labai gerai fiziškai parengti asmenys?

Tai ginkluoti, kvalifikuoti asmenys. Dabar visi mokosi valdyti konfliktus žodžiais, o ne kumščiais ar ginklais. Mūsų tikslas konfliktines situacijas spręsti tiek taikiai, kiek tai leidžia aplinkybės. Svarbiausia, kad būtų apsaugota kliento sveikata ir jo turtas. Be abejo labai svarbus ir mūsų darbuotojų saugumas.

Situacijų daugybė. Pavyzdžiui, baruose vartojamas alkoholis, kyla muštynės, kažkas nenori apmokėti savo sąskaitos. Kartais tenka išklausyti tokią keiksmų ir grasinimų tiradą, kokią neseniai visiems žinoma scenos žvaigždė apipylė ringo kovotoją. Bet turime išlikti ramūs, šaltų nervų ir neatsakyti tuo pačiu.

Pyktis gimdo pyktį, o gerumas – gerumą. Jei vis tik nepavyksta išspręsti taikiai, atliekame būtinus veiksmus ir iškviečiame policijos pareigūnus. Reikia pripažinti, kad tokių atvejų mažėja. Jaučiame, kad šalis darosi kultūringesnė, žmonės supratingesni. Tai džiugina. Tikiuosi, kad prie to prisidedame ir mes.

Šiais metais vienas įmonių katalogas jus išrinko „Top įmone“. Dar esate stipriausi šalyje šešerius metus iš eilės. Esate pelnę ir daugiau apdovanojimų. Už ką saugos tarnybai tokia garbė?

Mes ne tik greitai reaguojame, bet ir laiku atsiskaitome su visais tiekėjais. Savalaikis atsiskaitymas padeda ne tik išlaikyti gerus verslo santykius, bet ir sėkmingai plėsti verslą. Kad ir kaip būtų keista, bet vieninteliai iš didesnių saugos tarnybų gavome šiuos abu įvertinimus ! Kol to nematėme, manėme, kad jie dalijami į kairę, į dešinę. Nors dirbame ne dėl laimėjimų ar medalių, tačiau suprantu, kad jie ne už dyką dalijami.

Minėjote, kad per šešerius metus paaugote 120 procentų. Kiek dabar turite darbuotojų?

Taip, skaičiai nemeluoja. Per 6 metus paaugome daugiau negu dvigubai. Klientai neleidžia mums atsipalaiduoti nė minutei. Jiems reikia patikimos apsaugos ir tarnybos, kuri reaguoja iš karto. Reikia profesionalų, kurie žino ką saugoti, kaip apžiūrėti. Jie gauna tai, ką mes išmanome geriausiai. Augantis klientų skaičius ir pasitikėjimas yra mūsų varomoji jėga.

Turime 77 darbuotojus. Reaguojančių į suveikimus – 28. Nuolat atnaujiname automobilių parką. Visada naudojame tik „premium“ kokybės padangas, kad kelyje nebūtų problemų. Rūpinamės darbuotojų kompetencija. Gal už tai ir esame vertinami?

Beje, elektroninės apsaugos kainos nuo euro įvedimo nebrango arba brango simboliškai. Asmeniškai man geriausias mūsų darbo įvertinimas tai konkurentų reakcija. Vieni verčia stiebtis ir augti kartu, o kiti pila ant mūsų purvą. Vienas konkurentų biuro darbuotojas tapo mūsų klientu. Jis sakė – jeigu tai, ką apie mus šnekėjo konkurentai, būtų tiesa, jau seniai turėjome bankrutuoti. Melas ir šmeižtas parodo konkurentų silpnumą, o ne atvirkščiai. Augame ir klientams galime pasiūlyti ypatingai gerą kainą už aukštos kokybės apsaugos paslaugas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos