Į 15min redakciją besikreipusi Lina tikino įkliuvusi į savotiškas NT agentų pinkles. Moteris savo istorija siekia perspėti kitus, kurie šiuo metu ieško buto nuomai Kaune. Pasak jos, skelbimuose visuomet viskas pateikiama nepriekaištingai, tad reikia būti itin atidiems – gyvenant galima susidurti su ne vienu būsto trūkumu, kurio nebus skubama išspręsti, ypač jei neturima tiesioginio kontakto su buto savininku (nuomos reikalais užsiima samdyta įmonė).
„Nuo 2020 metų vasaros iki žiemos vidurio už 200 eurų mėnesiui nuomojausi vienai moteriai priklausantį 1 kambario butą Šiaurės prospekto daugiabutyje (redakcijai nurodytas konkretus adresas – aut. past.). Šio buto nuomos skelbimą atradau „AirBnb“ platformoje. Butas nuotraukoje atrodė geros būklės, suremontuotas. Nuomą reikėjo mokėti per tinklalapį maxrent.lt.
Vasarą pasirašant ilgalaikę sutartį su NT brokeriu Mantu ir pasiimant raktus, inventoriaus įvertinimo lape šildytuvas nebuvo identifikuotas kaip sugedęs. Taip pat nebuvo galima aptikti dėl galimai prastai atliktų montavimo darbų sienose esančių plyšių, pro kuriuos skverbėsi šaltis“, – istoriją ėmė pasakoti Lina.
Bute – vos 11 laipsnių
Pradėjus vėsti orams, anot jos, patalpose tapo šalta kaip lauke. Rudenį dėl to buvo susisiekta su „Maxrent“ administratoriumi Gelminu, prašyta suteikti buto savininkės telefono numerį, kad galima būtų pasiderėti dėl nuomos kainos, pasikalbėti apie buto problemas tiesiogiai, tačiau kontaktų Lina taip ir negavo. Vėliau parašė būsto savininkei laišką, išsiuntė jį į Vilnių turėtu adresu, prašė grąžinti sumokėtą 300 eurų depozitą, o paskutinio mėnesio nuomos neskaičiuoti, sumokant tik už komunalines paslaugas, tačiau jokio atsako nesulaukė.
„Po to teko patiems įsigyti šildytuvą ir kęsti šaltį. Situacija nesikeitė ir įjungus šildymą. Grindų temperatūra sausį siekė tik 6 laipsnius, o kambario – 11. Susisiekus su NT brokeriu Mantu ir papasakojus, kad šalta ir patalpos neatitinka gyvenamųjų patalpų reikalavimų, buvo atsakyta, kad tai jau nebe jo, o administratoriaus Gelmino reikalas. Trumpai tariant vienas nuo kito nuomininką siuntinėja ir tiek“, – teigė Lina.
Iš buto ji išsikraustė praėjus 8 mėnesiams, tris paskutinius mėnesius teko, anot Linos, šildyti patalpas el. šildytuvu ir kęsti šaltį. Išsikrausčiusi ji sulaukė iš administratoriaus laiško, kad gedimai esą jau pataisyti.
Linos teigimu, gali būti, kad prieš išnuomojant butą, gedimai neįvardijami, o vėliau jie neišvengiamai tampa išsikraustymo anksčiau sutartyje numatyto laiko priežastimi. O tai reiškia, kad sumokėtas depozitas nebus grąžintas.
„Dalinuosi istorija, kad kiti Lietuvos gyventojai, o ypač jauni žmonės, iš atokių miestų atvykę į Kauną, būtų atidūs, būtinai pasitikrintų prieš pasirašydami sutartį, ar turės tiesioginį kontaktą su nuomojamo būsto savininku, ir nesinuomotų šio būsto Šiaurės prospekte, nes bus kvailinami iki pat išsikraustymo, į nuomininkų prašymus nebus atsižvelgiama. Greitu metu Kauno miesto savivaldybės teritorijoje už medinę vėjo perpučiamą lūšną su kabančiu varvekliu prašys 200 eurų“, – niršo Lina, nesiekianti atgauti pinigų iš „Maxrent“.
Tai jau antrasis butas, kurį ji nuomojosi Eiguliuose ir iš kurio teko išsikelti dėl nežmoniško šalto rudens-žiemos laikotarpiu. Anksčiau išsikraustyta iš būsto, esančio Sukilėlių prospekte. Depozito tuomet moteris taip pat neatgavo.
„Tai jau tampa šabloniniu verslu, kurio absoliučiai niekas nekontroliuoja ir nesirūpina, kad vartotojas būtų apgintas“, – patikino Lina.
Butas šiuo metu nuomojamas
15min išsiuntė užklausą „Maxrent“ įmonei, bandė susisiekti ir su Linos minimu administratoriumi Gelminu, tačiau nesėkmingai. Atsiliepusi įmonės atstovė patikino, kad 15min užklausa yra gauta, vis dar sprendžiama, ką daryti su ja, nes „negalima atskleisti jokios konfidencialios informacijos“. „Maxrent“ atstovė žadėjo susisiekti vėliau, kai žinos įmonės poziciją.
O štai atsiliepęs Linos minimas NT brokeris Mantas patikino, kad žurnalistei reiktų dėl šios situacijos bendrauti su „Maxrent“ administratoriumi, kuris atstovauja būsto savininkui.
15min patikrinus, vasario 2 dieną 18 kv. m butas Šiaurės prospekte, kurį nuomojosi Lina, vis dar buvo siūlomas išsinuomoti. Nurodyta kaina – 190 eurų mėnesiui, apie jokias šildymo problemas skelbime neužsiminta (šildymas nurodytas centrinis). Potencialūs nuomininkai įspėjami ir apie 420 eurų papildomą mokėtiną sumą (užstatas ir vienkartis tarpininkavimo mokestis) sutarties pasirašymo metu.
„Neveikiantis buvo termostatas ar pats šildytuvas. Nusprendė administratorius sutvarkyti šildytuvą, kuris buvo sugedęs, ir vėl įdėti (skelbimą – aut. past.) nuomai“, – 15min žurnalistei vasario 2 dieną teigė brokeris Mantas, kurio telefono numeris ir nurodytas buto nuomos skelbime.
Pasak jo, samdyto „Maxrent“ brokerio pareigoms, minimame bute Šiaurės prospekte yra įmontuotas minirekuperatorius.
Paklaustas, ar buvo jam žinomos šildymo bute problemos, brokeris atsakė: „Iš kur man žinoti, kokia bus situacija ten žiemą. Butas kaip ir visi butai. Nežinau, kada problema atsirado, pamatėme ją jau po visko.“
Jis patikino, kad šį butą praėjusią vasarą asmeniškai išnuomojo pirmą kartą – būtent Linai, tad nežinojo, kokia situacija buvo praėjusią žiemą.
„Maxrent“: nuomininkė bando gudrauti
Galiausiai 15min sulaukė ir „Maxrent“ administracijos išsamaus komentaro.
„Išanalizavę situaciją matome, kad jūsų minėta nuomininkė Lina galimai nėra itin sąžininga ir bando gudrauti. Peržiūrėjome nuomininkės siųstus laiškus el. paštu, išklausėme skambučių įrašus ir matome, kad iki pat pretenzijos nuomininkė niekur nemini, kad gyventi yra per šalta, kad yra sugedęs papildomas šildytuvas ir pan.
Nors į nuomininkų pranešimus reaguojame greitai ir meistras vyksta į vietą per 36 valandas, visgi, nuomininkui nepranešus apie tai, kad sugedo šildytuvas, to diagnozuoti negalėjome.
Norime pastebėti, kad nuomininkė prieš kelis mėnesius skambino ir prašė jai sumažinti kainą, dėl esamos pandemijos. Galbūt tai turėjo įtakos jos nepasitenkinimui“, – poziciją išdėstė „Maxrent“ administracija.
Po iškraustymo nuvykęs meistras nustatė, kad yra sugedęs termostatas ir jį pakeitė.
Pasak jos, namas, kuriame yra šis butas, – senos statybos, blokinis, o namo bendrija, tikėtina, taupo kaip ir daugelis kitų bendrijų, sumažindama centrinį šildymą, tad gyventojai, jei nėra pasistatę papildomų šildytuvų, iš tiesų kenčia šaltį.
„Todėl papildomai pastatėme šildytuvus. Ir, žinoma, jei jis sugedo, galėjo būti vėsiau, ypač per didžiuosius šalčius. Po iškraustymo nuvykęs meistras nustatė, kad yra sugedęs termostatas ir jį pakeitė.
Galbūt paminėtina ir tai, kad minėtu atveju sugedo papildomas šildytuvas, kuris buvo pastatytas nuomininkų komfortui, nes šiame name bendrija matomai taupo centrinį šildymą ir kaimynai, jei nėra pasistatę papildomų šildytuvų, iš tiesų kenčia šaltį“, – komentavo „Maxrent“ atstovai.