Bankai pabrėžia, kad susidūrę su nenumatytomis aplinkybėmis gyventojai, turintys būsto ar vartojimo kreditus ar lizingą, turėtų patys kreiptis į banką su prašymu dėl kredito grąžinimo atidėjimo, kiekvienas atvejis bus nagrinėjamas individualiai.
„Luminor“: esame pasirengę padėti tiek privatiems, tiek verslo klientams
„Susiklosčius ypatingai situacijai dėl viruso poveikio verslui bei gyventojams, atkreipiame dėmesį, kad priėmėme sprendimą, jog būsto paskolų mokėjimai gali būti atidedami 6 mėnesių terminui, jeigu klientas iki šiol nebuvo pradelsęs paskolos mokėjimų“, – banko pranešime sakė „Luminor“ banko Lietuvos skyriaus vadovas Andrius Načajus.
Pasak jo, privatūs klientai taip pat turi galimybę atidėti savo lizingo įmokas už automobilį trijų mėnesių laikotarpiui.
Pasak „Luminor“ , su likvidumo problemomis susiduriant verslo klientams, taip pat galimi bendri sprendimai.
„Priklausomai nuo kliento situacijos, galime taikyti keletą scenarijų paskolai restruktūrizuoti su 3-6 mėnesių paskolos grąžinimo atidėjimo laikotarpiu, jeigu klientas atitinka nustatytus rizikos kriterijus“, – rašoma banko pranešime.
„Luminor“ teigia, kad jeigu viruso ekonominis poveikis gilės, bankas svarstys ir kitus galimus sprendimus šiai įtakai amortizuoti.
SEB bankas: būsto paskolos grąžinimas gali būti atidėtas iki vienerių metų
SEB bankas yra patvirtinęs kredito būstui įsigyti teikimo sąlygas, kuriomis numatyta „atostogų“ mokant kreditą galimybė – laikinai atidėti kredito grąžinimą iki 12 mėnesių, nekeičiant galutinio kredito grąžinimo termino.
„Puikiai suprantame, kokią įtampą ir nerimą dėl koronaviruso grėsmės ir jos keliamų ekonominių iššūkių šiuo metu patiria visuomenė ir siekiame padėti gyventojams įveikti šį išbandymą. Savo klientams ir iki šiol siūlėme galimybę ištikus finansiniams sunkumams atidėti būsto ar vartojimo paskolos grąžinimą 3–12 mėnesių laikotarpiui ar net ir dar ilgiau“, – pranešime sakė SEB Baltijos šalių mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė Bubnelienė.
Anot jos, banko klientai gali iki pusmečio atidėti kredito įmokų mokėjimą (mokant tik palūkanas), jeigu jų pajamos sumažėtų 30 proc. ir daugiau. Klientui susirgus ar nutikus nelaimingam atsitikimui, dėl kurio asmuo negalėtų dirbti du mėnesius ar ilgiau, įmokų mokėjimas gali būti atidedamas 12 mėnesių ar ilgesniam laikotarpiui.
Bankas yra numatęs galimybę atidėti paskolos mokėjimą trims mėnesiams klientui netekus darbo ar nutrūkus santuokai, iki 6 mėnesių laikotarpiui – gaisro ir stichinių nelaimių atveju, iki 12 mėnesių – netekus išlaikytojo (sutuoktinio).
„Esame pasiruošę mūsų klientams, turintiems būsto ar vartojimo paskolą ir susiduriantiems su laikinais finansiniais sunkumais, suteikti daugiau nei įstatyme tam tikromis sąlygomis numatytus tris laikinų „atostogų“ mėnesius būsto ar vartojimo paskolos įmokų mokėjimui. Kviečiame klientus, susiduriančius su sunkumais, aptarti susidariusias aplinkybes su banku ir rasti sprendimus“, – tvirtino S.Gutauskaitė-Bubnelienė.
„Swedbank“: sprendimų su klientais ieškome individualiai
„Swedbank“ teigimu, reaguodamas į situaciją dėl koronaviruso ir su tuo susijusį klientų susirūpinimą, bankas yra pasiruošęs padėti savo klientams įveikti iškilusias problemas, tinkamiausio sprendimo su kiekvienu klientu ieškodamas individualia tvarka.
Ir verslo įmonėms, ir gyventojams „Swedbank“ gali pritaikyti paskolų įmokų atidėjimą iki 6 mėnesių laikotarpiui, o būsto paskolas turintiems klientams paskolos įmokas bus galima atidėti iki 12 mėnesių.
„Paskolos įmokų atidėjimas gali būti taikomas įmonėms ir gyventojams, kuriems iškilo laikinų finansinių sunkumų dėl netikėto pandemijos poveikio, pavyzdžiui, prarasta darbo vieta ar laikinai sutrikęs pajamų srautas versle. Labai svarbu, kad klientai dėl tokios galimybės kreiptųsi kol dar nėra susikaupusių vėluojančių mokėjimų“, − pranešime sakė „Swedbank“ Lietuvoje vadovė Dovilė Grigienė.
Pasak jos, mokėjimų atidėjimas nevykdomas automatiškai. Norėdami pasinaudoti paskolos mokėjimo atidėjimu, klientai turi įvertinti savo situaciją ir atsiųsti prašymą „Swedbank“ interneto banko žinute arba bei sulaukti banko sprendimo.
„Atidėjimo laikotarpis bus taikomas paskolos įmokoms, tuo metu paliekant įsipareigojimą mokėti paskolos palūkanas. Per šį laiką susikaupsianti įsipareigojimų dalis vėliau bus išskaidyta likusiam paskolos laikotarpiui. Klientas bet kuriuo metu galės atšaukti paskolos įmokų atidėjimą ir grįžti prie įprasto paskolos mokėjimo grafiko“, − teigė D.Grigienė.
„Swedbank“ netaikys jokių papildomų sąlygų sutartims ir neskaičiuos papildomų mokesčių nei pradėjus, nei nutraukus paskolos įmokų atidėjimo procesą.
Šiaulių bankas: problemų turinčius klientus raginame nedelsti
Šiaulių bankas klientams, susidūrusiems su finansiniais sunkumais, taikome kredito įmokų atidėjimą iki 6 mėnesių pagal būsto, nekilnojamojo kredito ar lizingo sutartis ir iki 3 mėnesių kredito įmokų atidėjimą pagal vartojimo kredito sutartis.
„'Tai reiškia, kad jeigu klientas nebepajėgia mokėti kredito įmokų, šešiems arba trims mėnesiams galime taikyti „kredito atostogas“, kurių metu klientui reikėtų mokėti tik kredito palūkanas“, – BNS nurodė Šiaulių banko komunikacijos specialistė Monika Rožytė.
Anot jos, kokią dalį mėnesinės įmokos sudaro palūkanos, Šiaulių banko klientai gali matyti interneto banke arba mokėjimų grafike, kuris buvo pateiktas pasirašant sutartį.
„Kilus klausimų dėl kredito įmokų atidėjimo ar numatant, kad artimiausiu metu bus reikalingos „kredito atostogos“ – kviečiame klientus neatidėliotinai kreiptis į Šiaulių banką ir padėsime įsivertinti situaciją individualiai“, – tvirtino M. Rožytė.