Naujo būsto pardavimai JAV rugpjūtį paspartėjo, bet augimas greičiausiai nesitęs

Naujo būsto pardavimai JAV rugpjūtį pasiekė didžiausią spartą nuo šių metų pradžios sumenkus kainoms, rodo antradienį paskelbti vyriausybės duomenys, tačiau analitikai perspėjo, kad augimas greičiausiai ilgai nesitęs.
Namai
Namai / 123RF.com nuotr.

Paneigiant analitikų lūkesčius dėl dar vienos būsto pardavimų sulėtėjimo bangos, naujų individualių namų pardavimai, palyginti su liepos mėnesiu, šoktelėjo 28,8 proc., o metinis rodiklis pasiekė 685 tūkst. vienetų, pakoregavus duomenis pagal sezoniškumą, pranešė Prekybos departamentas.

Tai buvo tik šiek tiek mažesnis nei pardavimų tempas, užfiksuotas analogišku laikotarpiu metais anksčiau, vidutinei naujo namo kainai sumažėjus daugiau nei 30 tūkst. JAV dolerių iki 436,8 tūkst. JAV dolerių – žemiausios kainos nuo gruodžio mėnesio.

Pandemijos metu pardavimai išaugo, nes amerikiečiai, turintys santaupų, pasinaudojo pigiomis hipotekų palūkanomis, kad nusipirktų būstą, nors pasiūlą ribojo medžiagų ir darbuotojų trūkumas.

Visgi sektorius vėsta, nes JAV centrinis bankas agresyviai didina paskolų palūkanų normas, siekdamas pažaboti sparčiausiai per 40 metų sparčiai augančią infliaciją.

Centrinis bankas praėjusią savaitę paskelbė apie savo trečią iš eilės itin didelį palūkanų normų padidėjimą ir teigė, kad ateityje jų laukia dar daugiau.

„Oxford Economics“ analitikė Nancy Vanden Houten teigė, kad „vasaros pabaigoje stebėtas naujų namų pardavimų šuolis greičiausiai nepasikartos“.

„Nesitikime, kad rugpjūčio mėn. pardavimų tempas išliks tvarus ateinančiais mėnesiais, nes pastarasis būsto paskolų palūkanų padidinimas dar labiau pablogins būsto pirkimo įperkamumą“, – teigė ji.

„Visgi tolesnis kainų mažėjimas gali pritraukti pirkėjų, kurie išliks aktyvūs“, – pažymėjo analitikė.

Tuo tarpu analitikai perspėja, kad duomenis reikėtų vertinti su didžiule paklaida, o tyrimų bendrovės „Pantheon Macroeconomics“ vyriausiasis ekonomistas Ianas Shepherdsonas pavadino prieaugį „arba neįtikėtinu, <...> arba netvariu“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis