Ne tik Vilnius: Helsinkio geležinkelio stoties prieigas gvildena 5 komandos

Baltijos regione iš pagrindų atnaujinti geležinkelio stoties aplinkines teritorijas greitu laiku planuoja ne vien Vilnius, neseniai paskelbęs tarptautinį architektūros idėjų konkursą. Jau įsibėgėjo ir Helsinkio centrinės stoties gretimos teritorijos pertvarkymo konkursas „Naujasis Eliel“, kuriame dalyvauja 5 tarptautinės mišrios architektūrinės komandos.
Konkursinis projektas devizu PLATTA
Konkursinis projektas devizu PLATTA

Teritoriją pavers patrauklia

Skirtingai nei Vilnius, Suomijos sostinė idėjų paieškoms pasirinko kviestinio užsakomojo architektūros idėjų konkurso kelią. Čia kviestinių dalyvių teisėmis dalyvauja 5 žinomų architektūros kompanijų vadovaujamos tarpdisciplininės įvairių šalių komandos: MVRDV (su „PES-Architects“, „SLA Copenhagen“ ir „Sweco Finland“), „Snøhetta“ (su „Architects Davidsson Tarkela“ ir „WSP Finland & UK“), „JKMM architects“ (su „Nomaji“, „WSP Finland“ ir „Demos Helsinki“), „Anttinen Oiva architects“ (su „Hellon“, „Retail Flow Finland“, „MASU Planning“, „Sweco Finland“, „Granlund“ ir „WSP Finland“) ir „Cederqvist & Jäntti Architects“ bei „K2S Architects“ ( su „Amerikka Design Office“, „Boxxed“ ir „Ramboll Finland“).

Konkursinis projektas devizu ELIELLINSAARISTO
Konkursinis projektas devizu ELIELLINSAARISTO

Šio konkurso tikslas – Helsinkio centrinės dalies teritoriją su architekto Elielio Saarineno projektuota stotimi, Elielinaukio bei Asema-aukio aikštėmis iš triukšmingo aplinkkelio ir neefektyvaus viešojo transporto mazgo reikia paversti patraukliu verslo centru, kuriame būtų daug dviračiams bei pėstiesiems pritaikytų viešųjų erdvių.

Konkursinis projektas devizu ALBERO
Konkursinis projektas devizu ALBERO

Svarbu tarptautinės ir vietinės patirties pusiausvyra

Surengtąjį konkursą laimėjęs projektas taps didesnio Helsinkio centrinės geležinkelio stoties aplinkos atnaujinimo dalimi, miesto centre sukuriant naują miesto teritoriją, kurioje bus siūlomos įvairios paslaugos tiek gyventojams, tiek turistams, taip pat – daugybė darbo vietų tranzitinių srautų aptarnavimui. Suomių nuomone, būtent kviestinis anonimiškas idėjų konkursas – tiesiausias kelias gauti aukštos architektūrinės kokybės projektinius sprendimus. Vienas svarbiausių atrankos etapo kriterijų čia buvo architektūrinių komandų tarptautinės ir vietinės patirties pusiausvyra.

Konkursinis projektas devizu KLYYGA.
Konkursinis projektas devizu KLYYGA.

Su 5 konkursiniais projektais susipažinti galima interneto svetainėje „Ussi Eliel“. Iki balandžio 4 dienos visi norintys joje galėjo pareikšti ir savo nuomonę. 4 iš jų surinko daugiau nei po 1.000. Į konstruktyvias nuomones žada atsižvelgti savo darbą jau pradedanti konkurso vertinimo komisija, kuri taip pat nuspręs, ar nugalėtoją paskelbti iš karto, ar dar surengti 2-ąjį konkurso etapą. Pastarasis yra numatytas šią vasarą. Konkurso 2-ojo etapo dalyviai turėtų patikslinti savo architektūrinius sprendinius, o pagal laimėjusį projektą vėliau bus rengiamas nagrinėjamos teritorijos detalusis planas.

Konkursinis projektas devizu ELlEL
Konkursinis projektas devizu ELlEL

Vilnius surengė atvirą konkursą

O Vilniaus pasirinko atvirojo tarptautinio architektūros idėjų konkurso kelią. Kaip jau skelbė PILOTAS.LT, Vilniaus geležinkelio stoties komplekso, stoties aikštės ir viešojo transporto terminalo architektūrinio projekto konkurso data – gegužės 31-oji. Pasiūlymus vertins tarptautinė 11-kos narių komisija, vadovaujama Vilniaus vyriausiojo architekto Mindaugo Pakalnio.

Parengta pagal „New Eliel“ ir PILOTAS.LT informaciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų