Anot tarptautinės nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Newsec“ tyrimų ir analitikos grupės vadovo Mindaugo Kulboko, renkantis naujas biuro patalpas, nuomos kaina lemia apie 30 proc. sprendimo, dar po 5 proc. priimant sprendimą tenka apdailos lygiui ir išlaikymo mokesčiams. Taip pat papildomai vertinama, kokius techninius parametrus atitinka biuras: ar pakankamos investicijos į pastato valdymo sistemas: šildymą, ventiliaciją, kondicionavimą, vėdinimą ir kitas energiją taupančias sistemas.
Likusius 60 proc. sprendimo, M.Kulboko teigimu, sudaro „minkštieji“ faktoriai, iš kurių svarbiausias – vieta. Vieta suprantama ne tik kaip fizinė biuro lokacija – vertinama privataus ir visuomeninio transporto infrastruktūra, pasiekiamumas, socialinė infrastruktūra.
Pernai Lietuvoje ėmė formuotis išankstinių sandorių praktika, todėl, norint išsirinkti individualius poreikius atitinkantį variantą, naujų patalpų reikėtų pradėti žvalgytis likus 1–1,5 metų iki einamosios nuomos sutarties pabaigos.
Svarbu įvertinti plėtrą
M.Kulbokas tikina, kad ieškant tinkamo biuro įmonėms yra svarbi galimybė plėstis.
„Persikraustymas iš vieno pastato į kitą kainuoja ne tik pinigus, bet ir laiką sprendžiant organizacinius, IT klausimus, todėl svarbu numatyti, ar naujajame pastate bus vietos, kur plėstis, augti“, – pastebi NT ekspertas.
„Newsec“ atstovas atkreipia dėmesį, kad daugėja atvejų, kai nuomininkai atsižvelgia ir į galimybę reklamuotis. M.Kulboko žiniomis, kai kurios įstaigos Vilniuje verslo centrų savininkams už galimybę iškabinti savo pavadinimą ant pastato atseikėja daugiau nei 100 tūkst. eurų.
„Aplink biurų pastatus yra intensyvus eismas, todėl natūralu, kad įmonės mato tai, kaip galimybę būti pastebėtoms. Nors tai atrodo milžiniška investicija, bet ji atsiperka – sumokėta suma vėliau sutaupo išlaidų reklamai, padeda kelti žinomumą, daugiau parduoti, uždirbti“, – sako M.Kulbokas.
Darbuotojų apklausos – idėjų lobynai
Neretai šiandien teigiama, kad biuras tampa darbuotojų motyvacine priemone, todėl, renkantis naują biurą ir jo vietą, vis dažniau siekiama atsižvelgti į darbuotojų nuomonę. Darbuotojų apklausos kartais tampa idėjų lobynais tobulinant organizacijų darbo aplinką. Šiose, ypač užsienio kompanijų pamėgtose apklausose, paprastai teiraujamasi, koks biuras motyvuotų darbuotoją, kokiame mikrorajone darbuotojas planuoja gyventi, kokia transporto priemone vyksta į darbą, kokių pokyčių įmonėje tikisi ir t. t.
„Jeigu darbuotojui malonu dirbti su kolegomis ir jei jam patinka pats biuras – mažiau šansų, kad dėl 50 eurų didesnės algos pereis į kitą įmonę. Darbuotojams patinka, kai biure jie mato savas, per biuro koncepcijos kūrimo sesijas pateiktas ir darbdavių įgyvendintas idėjas. Įmonės vadovų veiksmai įgyvendinant pasiūlymus ir pats biuras neabejotinai motyvuoja darbuotojus ir prisideda kuriant lojalumo sistemas“, – pastebi M.Kulbokas.