Pagrindinė erdvė – valgyklos
Danų projektavimo firma „C.F. Møller“ (kartu su „Tredje Nature“) ką tik parengė dar vienos naujoviškos Kopenhagos mokyklos projektą. Kopenhagos krantinėje neseniai realizavusi „elektrinių fasadų“ tarptautinės mokyklos projektą, pačiame Danijos sostinės centre suprojektavo trikampio plano eksperimentinę mokymosi įstaigą, kurią vainikuos eksploatuojamas stogas su sodu bei saulės skydais. Dėl siekio įstaigoje akcentuoti maisto kultūrą, pagrindine mokyklos erdve čia bus ne vestibiulis, bet dviejų aukštų dydžio valgyklos salė – vieta, kurioje mokiniai susitiks, kad ir ką beveiktų.
Kone 10 tūkst. kv. m ploto jaunesnio amžiaus vaikams skirta mokykla ketina propaguoti fizinį, sensorinį bei asmenine patirtimi besiremiantį mokymąsi. Taip pat numatyta vaikus supažindinti su ekologiškos gyvensenos pradžiamoksliu bei energiją taupančiomis šiuolaikiškomis technologijomis.
Galėtų pamokyti suvokimo
Ypatingas dėmesys naujojoje mokykloje bus skiriamas žaidimams bei aktyviai veiklai, todėl architektams buvo iškeltas uždavinys kuo labiau ištrinti įstaigos vidų nuo išorės skiriančią ribą. Pats pastatas tarsi įgavo įspūdį milžiniškos laiptinės, kur kiekviena klasė turi nuosavą patekimą ant pastato eksploatuojamo stogo. Būtent stogas bus pritaikytas fiziniam lavinimui, chemijos užsiėmimui bei gaminti maistą.
Projektuodami inovatyvią mokyklą, firmos „C.F. Møller“ architektai įkvėpimo sėmėsi iš pačios Kopenhagos bei jos uosto, kurie sufleravo spalvas bei apdailos medžiagas.
Be abejo, naujoji Kopenhagos mokykla atitiks 2020-ųjų Danijos energetinius reikalavimus, kurie apima natūralią ventiliaciją, dienos šviesos apšvietimą, energetiškai efektyvų eksterjerą ir pan. Tačiau iš danų labiau reikėtų pasimokyti suvokimo, jog vaikų lavinimui svarbi ne vien programa, bet ir pati aplinka.
Parengta pagal „C.F. Møller“ informaciją.