Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Parduodate būstą? Ko šiuo metu ieško pirkėjai

Planuojate parduoti butą ir norite padaryti tai kuo greičiau? O gal laukiate pirkėjų jau kelis mėnesius, tačiau tesulaukėte 1-2 skambučių? Svarbi pardavimo taisyklė – parduodamas daiktas turi būti patrauklus pirkėjui. Panagrinėkime, koks būstas pirkėjus domina labiausiai.
Administracinėse patalpose įrenginėjami butai
Butai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Paklausiausi – senos statybos dviejų kambarių butai

Nekilnojamojo turto brokeriai pastebi, kad dažniausiai pirkėjai ieško 2

kambarių butų. „Vilniuje pirkėjai labiausiai domisi senos statybos 2 kambarių butais“, – sako Tadas Račkauskas, „RE/MAX Apex“ nekilnojamojo turto brokeris. Tokią pat tendenciją pastebi ir Klaipėdoje dirbantis „Hauslita“ nekilnojamojo turto brokeris Sigitas Benetis: „Daugiausiai žmonės domisi ekonominės klasės 2 kambarių butais”.

Tokie pirkėjai turi iš ko rinktis. Mat nekilnojamojo turto skelbimų portalo Aruodas.lt duomenimis, šių metu balandį trijuose didmiesčiuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje) daugiausiai buvo siūloma būtent dviejų kambarių butų. Vilniuje 2 kambarių butai sudarė 38 proc., Kaune – 36 proc., Klaipėdoje – apie 41 proc. visų butų pasiūlos.

Kokie 2 kambarių butai šiuo metu parduodami, pamatysite, paspaudę šią nuorodą.

Kiek mažesnė yra trijų kambarių butų pasiūla: Vilniuje siekia 32 proc., Kaune – 34 proc., Klaipėdoje – 33 proc. pasiūlos. Trijų kambarių butų skelbimų rasite, paspaudę šią nuorodą.

Norintys įsigyti vieno kambario butą turės mažiau galimybių rinktis, nes jų siūloma gerokai mažiau: Vilniuje ir Kaune 14 proc., Klaipėdoje – 16 proc. Šiuo metu parduodamų vieno kambario butų pasiūlymų rasite pagal šią nuorodą.

4-5 kambarių butų pasiūla visuose miestuose yra gana maža. Tačiau, kaip pastebi S.Benetis, pirkėjai itin retai domisi tokiais dideliais butais. Ypač jeigu butas yra senos statybos name, mat jo išlaikymo išlaidos tampa pernelyg didelės.

Pagrindinis kriterijus – kaina

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Nekilnojamas turtas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Nekilnojamas turtas

Jeigu planuojate parduoti savo butą ir norite padaryti tai greitai, verta atsižvelgti į tai, kokią kainą yra pasiruošę mokėti pirkėjai. Nekilnojamojo turto brokeriai pastebi, kad kaina dažniausiai yra pagrindinis kriterijus, nulemiantis buto pasirinkimą. O rinkos neatitinkanti kaina yra viena esminių priežasčių, dėl kurios butas yra ilgai pardavinėjamas.

„Vilniuje dažniausiai ieškomas senos statybos būstas bus nuo 50 000 iki 69 000 eurų. Jeigu domina tik naujos statybos butas, paklausiausias bus nuo 70 000 iki 120 000 eurų. Populiariausi namai bei kotedžai kainuoja nuo 120 000 iki 200 000 eurų“, – sako T.Račkauskas.

„Paprastai iš pradžių žiūrima į kainą, po to renkamasi vietą“, – pasakoja S.Benetis. – „Klaipėdoje senos statybos buto žmonės ieško už 50 000 eurų. Už tokią sumą galima nusipirkti 2-3 kambarių butą“. Jis pastebi, kad skelbimų portaluose paprastai yra nurodomos kiek aukštesnės kainos, nuo kurių pirkimo metu pavyksta nusiderėti apie 10 proc.

Dainius Musiejus, „NT partneris“ nekilnojamojo turto brokeris, daugiausiai dirba su naujos statybos kotedžais Kauno priemiestyje. Tačiau ir šioje rinkoje tendencijos yra tokios pačios – dažniausiai ieškoma ekonominės klasės nedidelės kvadratūros kotedžo. „Dažniausiai ieškoma 80-90 m² kotedžų su daline apdaila už 50 000-60 000 eurų.“

Kaip ir galima buvo tikėtis, Vilniuje būsto kainos yra didžiausios. Už sumą, kurią prašo už 2-3 kambarių butą senos statybos name Vilniuje, Kaune galima nusipirkti kotedžą. Tiesa, priemiestyje ir su daline apdaila, bet, kaip sako D.Musiejus, „per penkerius metus, kai parduodu kotedžus, dar neteko girdėti nė vieno atvejo, kad pirkėjai pasigailėtų ir norėtų grįžti atgal į miestą“.

Būsto vieta ir įrengimas

Vieta yra antras, o kartais ir pirmas, kriterijus, pagal kurį pirkėjai renkasi būstą. „Jeigu žmonės perka ekonominės klasės butą, jie pirmiausiai žiūri į kainą, o po to į vietą. O jeigu renkasi brangesnį butą, vieta tampa vienu svarbiausiu kriterijumi“, – sako S.Benetis. Jis pastebi, kad vietos pasirinkimas priklauso nuo pirkėjų gyvenimo būdo ir pomėgių – pvz., pirkėjai, mėgstantys miesto pramogas, įvairius renginius, dažniausiai renkasi būstą Klaipėdos centre arba šiauriniuose rajonuose. O Vilniuje, anot T.Račkausko, dažniausiai ieškoma buto viename iš miegamųjų rajonų.

Nors buto įrengimas nėra pagrindinis rinkimosi kriterijus, nekilnojamojo turto brokeriai siūlo jo nepamiršti. „Mano patirtis rodo, kad lengviausiai parduodamas būstas yra neseniai suremontuotas, tvarkingai, skoningai bei šiuolaikiškai įrengtas, – sako T.Račkauskas. – Sunkiausiai sekasi parduoti labai apleistą, netvarkingą būstą“. S.Benetis prisimena, kad dar prieš 10 metų butai neretai buvo įrenginėjami įmantriai, kas vėliau apsunkindavo jų pardavimą. Tačiau pastaruoju metu tokių butų beveik nepasitaiko, ir pirkėjai mieliau renkasi butus su visais baldais ir buitine technika – tokius, kuriuose galima gyventi iškart.

Renkantis naujos statybos būstą, situacija yra kiek kitokia. D.Musiejus sako, kad nors kotedžai su visa apdaila greitai randa savo pirkėjus, dažniausia ieškoma būtent dalinės apdailos. Jis pastebi ir kitą tendenciją: žmonės neskuba pirkti jiems patikusio kotedžo, prieš tai neapžiūrėję ir neįvertinę kitų pasiūlymų. „Dabar pirkėjai iš tikrųjų renkasi. Dažnai apvažiuoja ir apžiūri ne vieną, o kelis kotedžus, pasikviečia išmanančius specialistus, kartu su jais vertina būsto kokybę ir tik tada pasirenka jiems tinkamiausią variantą“, – sako Dainius.

Tarp kitų kriterijų, kurie domina pirkėjus, turto brokeriai mini buto aukštą (vengiama pirmo ir paskutinio aukšto) ir buto išlaikymo išlaidas. Ką daryti, jeigu norimas parduoti būstas pagal daugelį kriterijų yra mažiau patrauklus vidutiniam statistiniam pirkėjui? Nenusiminti. Nekilnojamojo turto brokeriai sako, kad tiek ypač prabangus, tiek labai apleistas butas sulaukia savo pirkėjo, svarbiausia išlaikyti teisingą kainos ir kokybės santykį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos