Paskelbtas Signatarų namų dalies patalpų, skirtų kavinei, nuomos konkursas

Lietuvos nacionalinis muziejus šeštadienį pranešė paskelbęs dalies Signatarų namų patalpų nuomos konkursą, kurio laimėtojui bus suteikta galimybė atkurti istorinės kavinės-cukrainės „Baltasis Štralis“ dvasią.
Signatarų namai
Signatarų namai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Muziejaus teigimu, beveik prieš šimtą metų veikusi kavinė buvo populiari tarp sostinės inteligentų.

Konkurso dalyviams nėra keliamas reikalavimas visiškai atkurti buvusios kavinės interjerą, meniu ir kitus elementus, tačiau jų stilistinė visuma turės būti pakankama lankytojui atpažinti ir pajusti „Baltojo Štralio“ motyvą.

Tikimasi, kad istorinius motyvus atkartojanti kavinė pratęstų muziejaus lankytojo patirtį ir taptų papildomu Signatarų namų lankytojų traukos objektu.

Numatoma, jog atkartojant čia veikusios cukrainės asortimentą, konkurso laimėtojas galėtų tiekti gaiviuosius ir karštuosius gėrimus, kavą, arbatą, šokoladą, taip pat vaišinti įvairiais konditerijos gaminiais.

Beveik 85 kvadratinius metrus užimančias patalpas numatyta išnuomoti ne daugiau nei 10 metų laikotarpiui.

Paraiškų pateikimo terminas baigiasi birželio 29 dieną, pasirašius sutartį kavinė turėtų būti įrengta per pusę metų.

XIX-XX amžiais Vilniuje veikė keletas Štralių giminės atstovų įkurtų kavinių, kurioms pavadinimai prigijo pagal interjere naudotas spalvas – „Baltasis Štralis“, „Raudonasis Štralis“ ir „Žaliasis Štralis“.

Cukrainė „Baltasis Štralis“ buvo įkurta 1852 metais, kai pastatą įsigijo pirklys Kazimiežas Karolis Štralis. Ši cukrainė buvo populiari inteligentijos susibūrimo vieta, laiką čia leisdavo universiteto profesoriai, poetai ir kunigai.

Jos lankytojai galėjo išgerti kavos, arbatos, šokolado, suvalgyti pyragaičių, taip pat cukrainėje būdavo galima skaityti vietinę bei užsienio spaudą.

Kavinė šioje vietoje veikė iki 1945 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis