Pirmas slankiojantis tiltas: grakšti Kopenhagos viešoji erdvė

Šiuolaikišką Kopenhagos operos teatrą pėstute ar dviračiu nuo šiol pasiekti daug patogiau – ką tik specialiai tam atidarytas naujas 180 m ilgio tiltas. Šis architektūrinės firmos „Studio Bednarski“ inžinerinis kūrinys yra ne vien funkcionalus ar elegantiškas, bet ir pasižymi originalia technologija, kuri plečia tilto tipologiją ir net savotiškai pratęsia Danijos sostinės uostų tradicijas.
Slankiojamas tiltas Kopenhagoje
Slankiojamas tiltas Kopenhagoje / „Studio Bednarski“, C. M Bednarski nuotr.
Temos: 2 Tiltas Kopenhaga

Prieš kelerius metus netikėtai nurungusi garsius architektus bei architektūrinės firmas – Zaha Hadid, „Arup“, „3XN“, „Henning Larsen“ ir kt. – naujo Kopenhagos tilto konkursą gana netikėtai laimėjo palyginti mažai žinoma firma „Studio Bednarski“. Laimėti jai padėjo iki tol tiltų statyboje nenaudotos slankiojančios technologijos idėja, kuri tilto veikimą paverstų originalia patirtimi. Architektai statinį projektavo it naują Kopenhagos viešąją erdvę.

„Studio Bednarski“, C. M Bednarski nuotr. /Slankiojamas tiltas Kopenhagoje
„Studio Bednarski“, C. M Bednarski nuotr. /Slankiojamas tiltas Kopenhagoje

Kartu su firmos „Flint & Neill“ konstruktoriais suprojektuotas Kopenhagos naujasis tiltas yra 180 m ilgio ir 50 m pločio. Kai jis atidarytas navigacijai, pėstieji gali mėgautis kanalo bei laivų vaizdais ar stebėti tilto veikimą nuo įrengtų specialių skulptūriškų platformų.

Itin subtiliai sklandžiai veikiančio mechanizmo dėka atrodo, tarsi tilto slankiojanti dalis sklęstų erdvėje. Beje, tilto plieniniai segmentai buvo pagaminti Lenkijoje ir atplukdyti į Daniją.

„Studio Bednarski“, C. M Bednarski nuotr. /Slankiojamas tiltas Kopenhagoje
„Studio Bednarski“, C. M Bednarski nuotr. /Slankiojamas tiltas Kopenhagoje

Kopenhagos naujasis tiltas iš karto tapo ne vien svarbus pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimui, bet ir populiaria susitikimų vieta. Architektai sukūrė naujas viešąsias vietas tiek kanalo pakrantėse, tiek ir ant paties tilto.

Jie taip pat pasistengė, kad šis statinys kuo mažiau paveiktų istorinį vietos kraštovaizdį bei neužstotų panoramų su Operos teatru. Toks miesto kūrimo pobūdis Kopenhagoje turi gilias tradicijas. Gal todėl šis tiltas yra greičiau nauja miesto urbanistinė erdvė nei tiesiog infrastruktūros objektas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„Lidl Lietuva“ septintus metus iš eilės pripažinta geriausiu darbdaviu Lietuvoje ir Europoje
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai