Registrų centro generalinis direktorius Saulius Urbanavičius, pakvietęs žurnalistus į spaudos konferenciją, kalbėjo apie tai, kokių pokyčių ėmėsi.
Sumažėjo vadovaujančių žmonių
„Pirmą kartą įmonėje vyko darbuotojų atrankos – anksčiau nebūdavo konkursų, taip pat įdiegtas etikos kodeksas. Dabar dirbame ties nauja darbuotojų atlygio, veiklos politika, kuri bus susisieta su veiklos rezultatais“, – ketvirtadienį kalbėjo Registrų centro vadovas.
Jo duomenimis, po pertvarkos trečdaliu sumažinta vadovaujančių darbuotojų, administracijos, atsisakyta dalies filialų.
Skelbiama, kad Registrų centro pajamos buvo 0,3 mln. eurų didesnės nei ankstesniais metais ir siekė 39,5 mln. eurų. Pelno uždirbta 1,9 mln. eurų – tai 1,1 mln. eurų daugiau nei užpernai. Šiemet grąža valstybei siekė 1,46 mln. eurų – tai didžiausia suma, kurią į biudžetą kada nors yra pervedęs Registrų centras.
„Didžiąją dalimi tai pavyko dėl veiklos optimizavimo, dėl taupymo“, – sakė S.Urbanavičius bei pridūrė, kad pernai sąnaudos sumažintos 1,2 mln. eurų.
Tarp svarbiausių įgyvendinamų projektų – Gyventojų registro modernizavimas, Išankstinės pacientų registravimo sistemos diegimas, Įgaliojimų registro, e.sąskaitos tobulinimas ir kt.
„Pokyčiai vyksta ne vienerius metus“, – aiškino S.Urbanavičius.
Svarsto kai kuriuos duomenis atverti nemokamai
Taip pat šiemet planuojama verslui ir ir gyventojams pristatyti daugiau kaip dešimtmetį nekeistą naują įmonės paslaugų kainodarą. Pasak Registrų centro strateginio vystymo direktoriaus Adrijaus Juso, siekiama paslaugų kainas taikyti pagal patiriamas sąnaudas. Tai reiškia, kad jei paslaugai atlikti reikia daug žmogiškųjų išteklių – už ją teks susimokėti daugiau.
„Tos paslaugos, kurias brangiau parengti, jos ir bus brangesnės. Elektroninių paslaugų kainos turėtų būti mažesnės nuo 10 iki 50 proc“, – pristatė naują kainodarą jis.
Tiesa, jis pažymėjo, kad tai yra preliminarūs vertinimai. Šiuo metu kainodarą vertina audito kompanija ir tikimasi, kad tikimasi, kad rudenį Vyriausybė ją patvirtins.
Dar vienas pokytis – duomenų atvėrimas. Registrų centras dar šiemet planuoja viešai paskelbti nekilnojamojo turto duomenų rinkinius.
„Mąstome apie 150 duomenų rinkinius, kurie galėtų būti atviri. Tikimės paleisti nekilnojamojo turto rinkinius – apie registruotus objektus, kainų indeksus. Manome, kad 3 ketvirčio pirmoje pusėje pradėsime daryti pirmuosius atvėrimus“, – tikino A.Jusas.
Pasak klientų aptarnavimo direktorės Daivos Karaliūnienės, planuojama netolimoje ateityje diegti savitarnos erdves Registrų centro filialuose bei eilių reguliavimo sistemas.
„Svarbu, kad visoje Letuvoje užtikrintume tokį patį paslaugų teikimą“, – kalbėjo ji.