„Vienas pagrindinių notaro įrankių – Registrų centro valdoma Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė paslauga (NETSVEP) – dirba visiškai nestabiliai, nuolat stringa, dėl to notarinių veiksmų atlikimas užsitęsia, gaištamas tiek klientų, tiek notarų ir jų darbuotojų laikas“, – ketvirtadienį išplatintame pranešime teigė Lietuvos notarų rūmų prezidentas Marius Stračkaitis.
Anot jo, minėtą sistemą nuolat ištinka trumpalaikiai sutrikimai, ji nuolat „lūžta“, dažnai nepavyksta išsaugoti sutarties duomenų, o Registrų centras į Notarų rūmų raštiškus užklausimus nereaguoja.
Pasak notarų, kiti naudojami valstybiniai registrai veikia, bet lėčiau.
„Nuo pat liepos 20 dieną Registrų centrą ištikusios krizės, kai liūtis užliejo duomenų centrą, neveikia notarų darbinės aplinkos – sistemos eNotaras – sąsajos su Nekilnojamojo turto registru“, – teigiama pranešime.
Savo ruožtu Registrų centro atstovas Mindaugas Samkus pranešime teigia, kad notarų naudojama Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė paslauga šią savaitę veikia įprastiniu režimu.
„Pastaruoju metu jokie incidentai iš išorės ar vidaus vartotojų nebuvo registruoti.
Antradienį notarai, pasinaudodami NETSVEP, iš viso įregistravo 829 NT sandorius, trečiadienį – 960, ketvirtadienį iki 10 val. – 138. Kitas notarų veiklos įrankis „E. notaras“ sėkmingai siunčia užklausas į Nekilnojamojo turto registrą – vien per šią savaitę jų sulaukėme 4284.
Šią savaitę Registrų centras sulaukė Notarų rūmų užklausos dėl sistemų naudojimo. Nedelsdami ėmėmės veiksmų ir patikrinome visas notarų naudojamas sistemas ir jiems teikiamas paslaugas, jokių trikdžių nenustatyta“, – komentavo M.Samkus.
Po liepos 20 dienos liūties Vilniuje, užliejus Registrų centro serverines, sutriko šios valstybės įmonės teikiamos paslaugos. Jos, centro teigimu, buvo atkurtos per kelias dienas, ilgiausiai, t.y. daugiau nei savaitę užtruko e.sveikatos sistemos atstatymas.