Viena pagrindinių administratoriaus funkcijų – gyventojų atstovavimas
Įspūdingiausiu renovuotu daugiabučiu Lietuvoje neseniai išrinktas Marijampolėje esantis penkiaaukštis tokį titulą gavo dėl ant sienos ištapyto Gyvybės medžio. Tačiau tai nėra vienintelis namo privalumas. Jis atnaujintas iš esmės: įgyvendintos visos energinio efektyvumo priemonės. Pakeistos beveik visos inžinerinės sistemos, o ant stogo netgi buvo įrengta pažangi lietaus vandens surinkimo sistema.
Nors kiekvieno namo renovacijai nepaprastai svarbi gyventojų iniciatyva, tačiau čia neabejotinai puikiai savo darbą atliko ir namo renovacijos administratorius Donatas Jankevičius. Pasak jo, projekto įgyvendinimo administratoriaus viena svarbiausių funkcijų yra pagelbėti gyventojams vykdant renovaciją ir juos atstovauti.
„Pagrindinės administratoriaus funkcijos yra organizuoti rangos darbų bei statybų techninės priežiūros paslaugų pirkimus. Žinoma, atstovauti butų savininkų interesus rengiant investicijų planus, vėliau sprendžiant finansinius daugiabučio atnaujinimo klausimus, stebint visų atliekamų darbų kokybės priežiūrą ir t.t. Administratorius turi nuolat derinti savo veiksmus su butų savininkais“, – teigia pašnekovas.
Ne tik inicijuoja, bet ir padeda kontroliuoti procesą
Šios pagrindinės funkcijos atitinkamai numato ir tai, jog renovacijos administratorius yra pagrindinis žmogus į kurį gali ir turėtų kreiptis gyventojai susidūrę su bet kokias neaiškumais renovacijos darbų metu.
„Gyventojai visada gali kreiptis, jei yra klausimų, kurie jiems rūpi. O šiaip administratorius rengia susirinkimus prieš kiekvieną svarbų projekto įgyvendinimo etapą, kad gyventojams paaiškintų visas detales ir neaiškumų kiltų kuo mažiau“, – apie savo pareigas pasakoja D. Jankevičius.
D. Jankevičiui pritaria ir Akmenės, pasiekusios puikių rezultatų renovacijos procese, renovacijos administratorius Vaidas Vanagas. Net du jo administruojami daugiabučiai užėmė prizines vietas įspūdingiausio atnaujinto daugiabučio rinkimuose.
Pašnekovas pabrėžia, kad administratoriaus darbas yra ir kompromisų ieškojimas. „Mes esame tarpininkai ir visada stengiamės visiems pagelbėti. Būna, kad gyventojai neįsileidžia rangovų į butą, nors reikia kažką pakeisti, tai mes bandome ieškoti sprendimo, susitarti“, – teigia V. Vanagas.
Jis taip pat akcentuoja, kad renovacijos administratoriaus darbas yra visapusiška pagalba gyventojams: „Mūsų užsakovai yra gyventojai ir mes turim juos gerbti, mylėti, suprasti ir kartais net paguosti.“
Darbe neišvengia sunkumų
Daugiabučių namų renovacijos administratorius susiduria su problemomis, kurias privalo spręsti, kad būtų užtikrintas tinkamas renovacijos įgyvendinimas. „Dažniausiai tenka susidurti su dviejų tipų problemomis. Tai derinimasis prie besikeičiančios teisinės bazės ir kartais pasitaikantis poreikis griežčiau kontroliuoti rangovų darbus“, – sunkumus įvardija D. Jankevičius.
Jam pritaria ir papildo V. Vanagas. Jo teigimu, kartais iškyla sunkumų ir su statybininkais, ir net su pačiais gyventojais. „Sunkumai su gyventojais yra labai dažni, tenka susidurti su daugybe skirtingų žmonių. Ir jaunų, ir vyresnio amžiaus. Jie visi yra skirtingo charakterio, su skirtingais norais. Mes turime juos išklausyti, priimti bendrą visiems labiausiai tinkamą sprendimą. Taip pat turime problemų ir su rangovais, statybininkais. Būna visokių situacijų, bet mes labai stengiamės užtikrinti, kad jie statybvietėje elgtųsi kultūringai, nebūtų šiukšlinimo ir aišku, svarbiausia, kad visi darbai būtų atlikti tinkamai“, – teigia V. Vanagas.