Renovacijos populiarumui pasiekus piką, vis dažniau dairomasi į atsinaujinančius energijos šaltinius

Apie Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą jau žino daugiau nei 90 proc. Lietuvos gyventojų, be to, vis daugiau nerenovuotų senų daugiabučių gyventojų vertina būsto atnaujinimą palankiai – net 62 proc. tokių namų gyventojų norėtų atnaujinti savo daugiabutį, – šiuos duomenis parodė naujausias reprezentacinis gyventojų nuomonės tyrimas, atliktas Būsto energijos taupymo agentūros (BETA) užsakymu.
Renovuotas daugiabutis
Renovuotas daugiabutis / BETA nuotr.

Dauguma už butą renovuotame name mokėtų daugiau

Lyginat su pastaraisiais keleriais metais gyventojų požiūris į renovaciją reikšmingai pagerėjo. Pavyzdžiui, pernai renovacijos pageidavo 52 proc. apklaustųjų, o šiemet – jau 62 proc. „Tyrimo rezultatai rodo, jog gyventojai pasitiki dabartine daugiabučių namų atnaujinimo programa. Tai, jog norinčių atnaujinti savo daugiabutį skaičius per metus išaugo net 10 proc., yra akivaizdus patvirtinimas, jog judame teisinga kryptimi,“ – sako BETA direktorius Valius Serbenta.

Kaip pastebi tyrimo autoriai, didėjantį renovacijos naudos suvokimą visuomenėje liudija ir tai, kad žmonės vis dažniau teigia, kad už būstą renovuotame name sutiktų mokėti daugiau. Turėti butą renovuotame name norėtų 83 proc., o mokėti daugiau už buto įsigijimą atnaujintame name pasiryžę net 72 proc.

Įdomu tai, kad beveik trečdalis – 31 proc. – apklaustųjų sutiktų mokėti už butą atnaujintame name mokėti 10 proc. daugiau, o 16 proc. galėtų sumokėti net 20 proc. daugiau. Tokios tendencijos labai panašios į tas, kurias diktuoja rinka – skaičiuojama, kad renovacija būsto kainą vidutiniškai padidina apie 15 proc.

Teigiamai vertina kokybę kontroliuojančias institucijas

Atlikta tyrimo analizė leido iš arčiau pažvelgti į renovacijos organizavimo ir jos įgyvendinimo subtilumus. Net 20 proc. žmonių, nenorinčių renovacijos, prisipažino, kad labiausiai bijotų finansinių įsipareigojimų, kurie atkeliauja kartu su atnaujinimu. Panašus procentas apklaustųjų nurodė, kad baiminasi dėl renovacijos darbų kokybės. Nors BETA statistika rodo, kad kasmet galimo broko atvejų ir neatitikimų mažėja, bet gyventojams išlieka itin svarbus renovaciją organizuojančių institucijų darbas. Laimei, kaip parodė tyrimas, dauguma šį darbą vertina palankiai ir pasitikti už atnaujinimą atsakingomis institucijomis.

Daugiausiai – 64 proc. – apklaustųjų renovacijos kokybės kontrolę mieliausiai patikėtų namo bendrijai. Šiek tiek mažesnė dalis rinktųsi BETA bei savivaldybės paskirtą administratorių. Gerai vertinama ir Aplinkos ministerija, Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija bei nepriklausomi ekspertai – techninės priežiūros specialistai, kurie kontroliuoja dirbančių rangovų darbą.

Norėtų saulės kolektorių ir geoterminio šildymo

Nors valstybės parama atsinaujinančių šaltiniui diegimui kol kas pasinaudojo tik apie 5 proc. atsinaujinančių daugiabučių, net 49 proc. apklaustųjų nurodė, kad norėtų įdiegti tokias priemones, kaip saulės kolektoriai, geoterminis šildymas ir t. t.

Nors šiuo metu atsinaujinančius šaltinius naudoja nedidelė dalis renovuotų daugiabučių, tačiau jau įgyvendinti pavyzdžiai visada patraukia gyventojų dėmesį ir sulaukia daug simpatijų. Ne paslaptis, šios priemonės šiek tiek padidina investicinių planų kainą, tačiau tokiu būdu daugiabutis įgauna daugiau lankstumo ir gali sutaupyti ateityje – pavyzdžiui, daugiabučiai su saulės kolektoriais vasaros metu savarankiškai pasigamina karštą vandenį, o žiemą sumažėja perkamos šilumos dalis. Be to, jau yra ir daugiabučių, kurie derina net kelias skirtingas energijos rūšis – pavyzdžiui, pasirenka ne tik geoterminį šildymą, bet ir saulės kolektorius. Tokie namai sutaupo dar daugiau, o investicijos į atsinaujinančius šaltinius atsiperka greičiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis