15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

Savivaldybei ruošiantis tvarkyti Kauno marių įlanką, buriuotojai jaučiasi stumiami lauk

Kauno savivaldybė planuoja per ateinančius kelerius metus sutvarkyti Kauno marių Neptūno įlanką: čia turėtų atsirasti viešosios erdvės, infrastruktūra buriavimo mokyklai ir profesionaliems buriuotojams.
Regatos akimirkos
Regatos akimirkos / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Tačiau šiuo metu savo prieplauką įlankoje turinti Turistinių burlaivių savininkų asociacija teigia, jog savivaldybės projektas „užlipa“ ant jų infrastruktūros ir neatmeta galimybės teisybės ieškoti teisme.

„Norėtume ir toliau tą laisvą buriuotojų pilietišką iniciatyvą vystyti ir puoselėti, o ne tapti dar vieno UAB'o klientais“, – BNS sakė Turistinių burlaivių savininkų asociacijos vadovas Rokas Aleksiūnas.

Savivaldybė neneigia, kad buriuotojų prieplaukai įlankoje vietos nebeliktų, tačiau tikina, kad naujoji prieplauka bus su geresne infrastruktūra.

„Atidžiai įvertinę, pasižiūrėję, pasitarę su projektuotojais ir norėdami sukurti vientisą, modernią infrastruktūrą, nematome kitos išeities kaip ateityje, kai prasidės projekto įgyvendinimas, paprašyti prieplaukų savininkų jas iš prieplaukos pašalinti“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tadas Metelionis.

Atsiras buriavimo bazė ir parkas

Kauno savivaldybės planuojami įlankos sutvarkymo darbai susideda iš trijų dalių: čia bus įrengta sporto mokyklos „Bangpūtys“ bazė buriuotojams, prieplauka ir sutvarkyta aplinka.

220 buriuoti besimokančių vaikų šiuo metu patalpas nuomojasi iš jachtklubo netoliese, tačiau jų turimos sąlygos yra gana prastos.

„Vaikai turi persirengti lauke, nėra dušų, elingų laivams ir visos iš to kylančios problemos, nėra džiovyklų drabužiams“, – kalbėjo T.Metelionis.

Todėl Neptūno įlankoje norima įrengti bazę, kurioje būtų visos sąlygos treniruotis.

Taip pat planuojama sutvarkyti įlankos krantus: išvalyti brūzgynus ir pritaikyti laisvalaikiui, įrengti parko erdves, pasivaikščiojimo takus, aikšteles turistiniams autobusams ir sportui.

„Tai taptų dar viena laisvalaikio gamtoje praleidimo vieta gyventojams“, – sakė savivaldybės atstovas.

Tai pat planuojama įrengti prieplauką 300 laivų su elektros ir vandens prievadais bei įranga nuotekų išpumpavimui iš laivų.

Ant kranto planuojamos patalpos, kuriose būtų dušai, tualetai, skalbimo patalpos.

Pasak T.Metelionio, šiuo metu įrengtose prieplaukose jokios panašios infrastruktūros nėra, todėl tikėtina, jog yra teršiama aplinka.

Buriuotojai nerimauja dėl augsiančių kainų

Pasak R.Aleksiūno, buriuotojai palaiko idėją sutvarkyti aplinką bei įrengti sporto bazę vaikams.

„Mes suprantame naudą sporto mokyklos ir tikrai palaikome „Bangpūčio“ sporto mokyklos infrastruktūros atnaujinimą. Bet visą kitą infrastruktūrą mes džiaugiamės patys turėdami ir patys eksploatuodami ir patys rinkdami lėšas“, – kalbėjo jis.

R.Aleksiūno teigimu, čia įsikūrusių prieplaukų naudotojai anksčiau yra kreipęsi į savivaldybę, siūlydami sutvarkyti aplinką, tačiau tam leidimų negavo.

Pasak burlaivių savininkų atstovo, savivaldybės atstovai nekalba apie galimas naujosios infrastruktūros kainas, tačiau lygindami su panašiomis prieplaukomis kitur, spėja, jog kaina augs keletą kartų.

„Visos tos prieplaukos yra standartinės, padaromos visos kaip viena ir žinome jų kainas: prie Kuršių marių pigiausi variantai yra 750 eurų sezonui, maksimali kaina – apie 1 tūkst. eurų“, – kalbėjo jis.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Regatos akimirkos
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Regatos akimirkos

Šiuo metu laivų savininkai sumoka tik tiek, kiek reikia sutvarkyti esamai įrangai ir aplinkai, o ši suma siekia apie 150 eurų metams.

T.Metelionis tikina, jog savivaldybės tikslas yra išlaikyti buriuotojus, kad jie norėtų čia laivus laikyti ir toliau, o uždirbti iš šio projekto nesiekiama, todėl kainą sudarys prieplaukos išlaikymo ir administravimo kaštai.

„Mes šią infrastruktūrą kuriame ne kažkam kitam, o būtent jiems ir suprantame, kad jeigu tie įkainiai bus neadekvačiai dideli, nepriimtini, tie buriuotojai bus priversti tuos laivus švartuoti kitur“, – teigė jis.

Gali tekti aiškintis teisme

Pasak Turistinių burlaivių savininkų asociacijos vadovo, pagrindinis ginčas su savivaldybe kyla dėl to, jog naujoji prieplauka projektuojama vietoje tos, kurią yra pasistatę jie.

„Jie mūsų prieplaukos neįtraukė į projektą ir ant mūsų prieplaukos projektuoja savo prieplauką ir trys jų lieptai persidengia su mūsų prieplauka“, – sakė jis.

R.Aleksiūno teigimu, savivaldybės projektą būtų įmanoma koreguoti ir abi prieplaukos įlankoje išsitektų.

„Mums atsakoma, kad mūsų prieplauka moraliai pasenusi, netvarkinga, nors siūlome ir susitvarkyti tuo pat metu, kai jie savo statytų“, – kalbėjo jis.

Pasak buriuotojų atstovo, jų prieplaukos yra suderintos su visomis atsakingomis institucijomis ir nors savivaldybė valdo žemę aplinkui įlanką, vandenyje jos teisės yra lygios su kitais naudotojais.

„Jeigu nerasime bendro sutarimo, jeigu dialogas bus be rezultatų, teisėjas pasakys, kaip čia reikėtų toliau visiems elgtis“, – kalbėjo R.Aleksiūnas.

Savivaldybė techninį įlankos tvarkymo projektą planuoja baigti iki kitų metų pavasario. Tikimasi, kad darbus pavyks pabaigti dar per metus.

„Užbaigimas galėtų būti, taip spėčiau, 2021 metų sezonui“, – sakė T.Metelionis.

Dar nėra nuspręsta, ar prieplauką administruoti bus patikėta „Bangpūčiui“, ar tam bus konkurso būdu ieškoma operatoriaus.

Visi statiniai, pasak savivaldybės atstovo, liks miesto.

Kiek tiksliai kainuos darbai, kol kas nėra aišku, tačiau preliminariai skaičiuojama, jog ši suma galėtų siekti apie 3 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais