Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trakų nacionaliniam parkui nepavyko užginčyti sprendimų dėl autobusų stoties projekto

Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijai nepavyko užginčyti Trakų rajono savivaldybės sprendimo leisti keisti vieno sklypo paskirtį, kad būtų galima plėtoti naujos autobusų stoties ir parduotuvės projektą.
Trakuose planuojama rekonstruoti autobusų stotį
Trakuose planuojama rekonstruoti autobusų stotį / „Puikus Būstas"

Vilniaus apygardos administracinis teismas atsisakė atnaujinti terminą direkcijai pateikti prašymą.

„Direkcijai informacija apie sklypo naudojimo būdą buvo pateikta 2016 metų gruodį projektinių pasiūlymų aiškinamajame rašte. Teismas priėjo išvados, jog direkcija apie įsakymą sužinojo ne vėliau kaip 2016 metų gruodį, todėl, kreipdamasi į teismą tik 2017 metų balandį, praleido numatytą 1 mėnesio skundo padavimo terminą. Pareiškėjos prašyme nėra nurodytos jokios objektyvios ir nuo jos valios nepriklausiusios priežastys, sukliudžiusios jai per vieną mėnesį pateikti teismui prašymą“, – rašoma teismo nutartyje.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Vilniaus apygardos administracinis teismas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Vilniaus apygardos administracinis teismas

Ją dar galima skųsti per 7 dienas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

Teisme Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija siekė, kad būtų panaikintas praėjusių metų birželį Trakų rajono savivaldybės administracijos priimtas sprendimas pakeisti sklypo Vytauto g. 88 naudojimo būdą iš vienbučių bei dvibučių pastatų į susisiekimo ir inžinerinių komunikacijų aptarnavimo objektų teritorijas.

Anot direkcijos, sklypas patenka į valstybės saugomą Trakų istorinio nacionalinio parko ir teritoriją, yra Trakų senamiesčio urbanistiniame draustinyje, todėl keičiant paskirtį savivaldybė privalėjo vadovautis teritorijos specialiuoju planu, kuriame galimybė keisti teritorijos naudojimo būdą nėra numatyta.

Asmeninio archyvo nuotr./Gintaras Abaravičius
Asmeninio archyvo nuotr./Gintaras Abaravičius

Kovą Trakų istorinio nacionalinio parko direktorius Gintaras Abaravičius BNS Plius teigė, jog direkcija priešinasi plėtrai sklype Vytauto g. 88, nes pagal specialiuosius planus numatytas sodybinis užstatymas, tačiau čia planuojama autobusų stovėjimo aikštelė.

Birželio pabaigoje teismas panaikino prokurorų prašymu taikytas laikinąsias apsaugos priemones – apribojimus Kultūros paveldo departamento (KPD), Trakų rajono savivaldybės bei Nacionalinės žemės tarnybos (NŽT) sprendimams, svarbiems Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektui.

Teisme prokurorai siekia panaikinti KPD sprendimą, kuriuo sumažintos Trakų senamiesčio ribos, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą pakeisti stoties rekonstrukcijai ketinamo naudoti žemės sklypo naudojimo būdą, savivaldybės tarybos spendimus dėl bendrojo ir detaliojo plano korektūrų, taip pat su šiais sprendimais susijusį NŽT sprendimą.

Į prokurorus, prašydamas ginti viešąją interesą, kreipėsi G.Abaravičius. Tuo metu projektą įgyvendinti siekiantis verslininkas Darius Nedzinskas tvirtina, kad prokurorų ginčijami sprendimai buvo suderinti su visomis institucijomis.

Birželį Vilniaus apygardos teismas apribojo verslininko D.Nedzinsko teises perleisti pernai įsigytą Trakų autobusų stoties pastatą. Tokį sprendimą teismas priėmė, tenkinęs Vilniaus apygardos prokuratūros prašymą.

Pagal sutartį, „Traukų autobusai“ perdavė D.Nedzinsko bendrovei „Trastas“ dalį Vytauto gatvėje esančio Trakų autobusų stoties pastato mainais į toje pačioje gatvėje esantį „Trasto“ turimą 0,2 ha ploto sklypą. Sutarčiai tuomet pritarė Trakų rajono savivaldybės taryba.

Prokurorai Vilniaus apygardos teisme siekia, kad negaliojančia būtų pripažinta „Trasto“ ir Trakų autobusų stoties sudaryta mainų sutartis.

Savo ruožtu D.Nedzinskas buvo kreipęsis į prokuratūrą dėl galimo piktnaudžiavimo tarnybine padėtimi derinant stoties rekonstrukcijos investicinį projektą, prokurorai ikiteisminį tyrimą nutraukė – tokį sprendimą vėl apskundė D.Nedzinskas, prašymą šiuo metu nagrinėja aukštesnysis prokuroras.

D.Nedzinskas siekia atnaujinti seną Trakų autobusų stotį drauge įrengiant parduotuvę. „Trastas“ į naujos Trakų autobusų stoties ir „Rimi“ parduotuvės projektą žada investuoti 3 mln. eurų. Teritorijoje esančius 1987 metais statytus pastatus planuojama griauti ir vietoje jų iki 2018 metų pastatyti stoties ir 2 tūkst. kv. m ploto parduotuvės kompleksą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai