Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Vilniaus Konstitucijos prospektas virs skruzdėlynu: automobilius teks pamiršti

Konstitucijos prospekte ir aplink jį dygsta verslo centrai, netrukus jų, taigi ir automobilių, bus dar daugiau. Prospektas jau ir taip yra sunkiai pravažiuojamas, o automobilio parkavimas tapęs didžiuliu galvos skausmu. Panašu, kad vienintelis šių problemų sprendimo būdas – automobilį palikti namuose.
Konstitucijos prospektas virs skruzdėlynu: automobilius teks pamiršti
Konstitucijos prospektas virs skruzdėlynu: automobilius teks pamiršti / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Sostinės Konstitucijos prospektas ir greta esančios gatvės netrukus taps tikru skruzdėlynu – statomi didžiuliai verslo centrai sutrauks gausius žmonių ir automobilių srautus.

Parkavimo vietų vargiai pakaks tų centrų darbuotojams, ką jau kalbėti apie verslo reikalais čia užsuksiančius klientus. Šiai problemai savivaldybė atsakymą turi vienintelį – žmonėms teks pamiršti automobilius.

Nepakaks stovėjimo vietų

Konstitucijos prospekte stovės du „Lords LB Asset Management“ verslo centrų pastatai. Viename jų – k29 – jau įsikūrė įvairios įmonės.

Kitas – k18B – turėtų iškilti tarp Vilniaus centrinės universalinės parduotuvės (VCUP) ir viešbučio „Radisson Blu“. Priešais Baltąjį tiltą statyti buvo pasirinktas prieštaringai vertinamas Danielio Libeskindo projektas.

„Studio Libeskind“ nuotr./I vieta – „Studio Libeskind“
„Studio Libeskind“ nuotr./I vieta – „Studio Libeskind“

K18B plotas turėtų siekti 19 tūkst. kvadratinių metrų, jame planuojama įkurti 1000 darbo vietų ir 300 vietų viešbutį. Kiek automobilių stovėjimo vietų bus įrengta, dar nėra aišku.

TAIP PAT SKAITYKITE: Biurų grūstis Vilniaus Šnipiškėse: ar netaps tai amžinų eismo spūsčių priežastimi

K29 verslo centre, kurio plotas siekia 15,3 tūkst. kvadratinių metrų, jau įrengtos 1253 darbo vietos ir 580 automobilių stovėjimo vietų.

Luko Balandžio / 15min nuotr./k29
Luko Balandžio / 15min nuotr./k29

Greta k29 augantis norvegų „Quadrum“ – 46 tūkst. kvadratinių metrų ploto ir su 900 automobilių stovėjimo vietų.

Jau nebe Konstitucijos pr., bet visai šalia – Šeimyniškių gatvėje, vietoje Žalgirio stadiono, – A.Avulio „Hanner“ planuoja statyti net 110 tūkst. kvadratinių metrų ploto biurų pastatą su 2000 automobilių stovėjimo vietų.

Reikia, kad būtų kuo nepatogiau važiuoti privačiu transportu. Vis tiek tapsime panašūs į skandinaviškus miestus, vis tiek prie to prieisime, – sakė vyriausiasis Vilniaus architektas Mindaugas Pakalnis.

Priešais prekybos centrą „Panorama“, kuriame taip pat yra biurų, kyla verslo centras „Narbuto 5“ su daugiau nei 5 tūkst. kv. m nuomojamo ploto. Jis išdygs prie pat žiedinės sankryžos, vedančios tiesiai į Konstitucijos prospektą.

Įstatymai numato, kad 25 kv. m biuro ploto turi būti skirta viena vieta automobiliui. Ne visi centrai šį reikalavimą vykdo.

Pavyzdžiui, „Hanner“ planuoja perpus mažiau parkavimo vietų, nei priklausytų (turėtų būti puspenkto tūkstančio).

Per mažai vietų bus ir „Quadrum“ – 900 vietoj 1840 (arba 944, skaičiuojant tik antžeminės dalies plotą ir pritaikius atitinkamą koeficientą).

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kylantis verslo centras „Quadrum“ Vilniuje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kylantis verslo centras „Quadrum“ Vilniuje

Savivaldybė beveik neinvestuoja

Vilniaus miesto taryba 2012 m. priėmė sprendimą, kuriuo skirtingose miesto zonose leido statytojams sumažinti privalomų įrengti automobilių stovėjimo vietų skaičių ir kompensuoti už neįrengtas vietas – nustatytas 4344,3 Eur mokestis už vieną neįrengtą stovėjimo vietą.

Per pastaruosius trejus metus Vilniaus miesto savivaldybė įrengė 225 stovėjimo vietas Gelvonų, Vasario 16-osios ir Klinikų gatvėse.

„Sprendimo tikslas buvo skatinti darnią centrinės miesto dalies urbanistinę plėtrą bei užtikrinti kelionių viešuoju transportu pirmenybę prieš keliones automobiliais centrinėje Vilniaus dalyje“, – 15min sakė Rūta Matonienė, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto plėtros departamento Plėtros planavimo skyriaus vedėja.

Taigi verslo centrai tiesiog turės susimokėti už neįrengtas stovėjimo vietas. Lėšas savivaldybė skirs naujų stovėjimo vietų įrengimui. Tokių, tiesa, per pastaruosius metus įrengta labai nedaug – per pastaruosius trejus metus Vilniaus miesto savivaldybė įrengė 225 stovėjimo vietas Gelvonų, Vasario 16-osios ir Klinikų gatvėse. Kol kas savivaldybė nėra gavusi nė cento mokesčio už neįrengtas stovėjimo vietas.

Teks riboti automobilių patekimą į prospektą

R.Matonienė sakė, kad Vilniaus savivaldybė šiuo metu rengia Vilniaus miesto darnaus judumo planą, kuriame įvertins Vilniaus centro plėtros poreikius.

Konstitucijos prospektas yra labai plati gatvė, beveik užmiesčio gatvė. Net ne gatvė, o magistralė. Tos teritorijos užstatymas yra labai retas, – sakė A.Ambrasas.

„Atsižvelgiant į ribotą gatvių eismo laidumą, bus numatytos automobilių eismo ribojimo priemonės, automobilių stovėjimo vietų įrengimo galimybės ir nustatyti strateginiai prioritetai viešojo transporto reorganizavimui, dviračių eismui, numatytos vietos miesto ir centro prieigose kombinuotoms kelionių aikštelėms įrengti, sudarant galimybę gyventojams ir darbuotojams naudotis visomis alternatyviomis transporto rūšimis“, – aiškino savivaldybės specialistė.

Konstitucijos prospekto užstatymas yra labai retas, 15min sakė jame „Swedbank“ dangoraižį suprojektavęs architektas Audrius Ambrasas.

„Konstitucijos prospektas yra šešių eismo juostų, dar centre vietos palikta tramvajui. Tai yra labai plati gatvė, beveik užmiesčio gatvė. Net ne gatvė, o magistralė. Tos teritorijos užstatymas yra labai retas“, – kalbėjo jis.

Jo manymu, Konstitucijos prospekto net negalima pavadinti miesto dalimi, mat pastatai yra labai nutolę vienas nuo kito.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Šv. Kristoforo statulėlę gavo Audrius Ambrasas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Šv. Kristoforo statulėlę gavo Audrius Ambrasas

„Čia yra mentaliteto klausimas, kad nuo kiekvieno namo prie namo turi atvažiuoti su automobiliu. Vilnius tikrai nėra tankus miestas. Vietos statybai yra. Kai atsiranda kritinė masė pastatų, atsiranda ir kritinė masė žmonių, atsiranda miesto gyvenimas. Judėjimas tarp pastatų jau vyksta pėsčiomis, į tą rajoną atvažiuojama nebūtinai savo automobiliu, o, pavyzdžiui, viešuoju transportu“, – aiškino A.Ambrasas.

Pasak jo, vilniečiams trūksta miesto kultūros, o prie jos prisidėtų viešojo transporto gerinimas, plėtimas.

„Viena iš parkavimo problemos sprendimo būdų yra patekimo į miestą apsunkinimas. Turi būti alternatyvos. Be viešojo transporto neišsiversime. Tik dykrose gali statyti miestus, kur visi automobiliai tilptų“, – kalbėjo architektas.

Tikslas – išguiti automobilius iš centro

„Jeigu nieko nedarysim, tai bus problema“, – apie augantį biurų skaičių 15min sakė Vilniaus vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis.

Konstitucijos prospektas, pasak jo, ir buvo planuojamas taip, kad būtų savivaldybės, biurų, įvairios prekybos koncentracijos vieta.

„Tam ten ir aukštybiniai pastatai leidžiami, kad tai būtų koncentracijos vieta. Dėl to pro prospektą nukreipti greitųjų autobusų maršrutai. Nieko nelaukto nėra. Koks miestui iššūkis? Kaip padaryti, kad į šią vietą kuo mažiau žmonių atvyktų automobiliu ir kuo daugiau – viešuoju transportu“, – kalbėjo architektas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Mindaugas Pakalnis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Mindaugas Pakalnis

Jis šią savaitę lankėsi Aplinkos ministerijoje, kur buvo deramasi dėl automobilių stovėjimo vietų įrengimo tvarkos pakeitimo. Pagal dabartinę tvarką kiekvienas objektas turi užtikrinti minimalų automobilių parkavimo vietų skaičių.

„Dabar kalbame su Aplinkos ministerija, kad būtų galima nustatyti tokią tvarką, kuri yra daugelyje pasaulio miestų, pavyzdžiui, Varšuvoje – jeigu yra statoma tam tikroje miesto zonoje biuras, tai yra ribojamas automobilių stovėjimo vietų skaičius“, – sakė M.Pakalnis.

Jo teigimu, su ministerija pavyko sutarti, kad Vilniuje žmones reikia pratinti prie naudojimosi viešuoju transportu: „O ne važiuoti į centrą automobiliu ir būtinai turėti stovėjimo vietą tiek prie darbo, tiek prie namų. Tai labai brangiai mums visiems kainuoja.“

Negana to, Konstitucijos prospekte galėtų brangti automobilių stovėjimo mokestis.

„Kad būtų kuo nepatogiau važiuoti privačiu transportu. Vis tiek tapsime panašūs į skandinaviškus miestus, vis tiek prie to prieisime“, – sakė architektas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos