Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Valdžia nusitaikė į aikšteles šalia parduotuvių, bet kėslai neaiškūs

Vyriausybė trečiadienį priėmė beprecedenčiu vadinamą priemonių paketą, kuriuo siekiama mažinti prekybos tinklų taikomas maisto kainas. O kartu ėmėsi ir valstybinės žemės, esančios prie parduotuvių, „inventorizacijos“. Prekybininkų atstovai ir ekspertai nežino, ką Vyriausybė iš tiesų sumanė.
Prekybos centro "Mega" stovėjimo aikštelė
Prekybos centro "Mega" stovėjimo aikštelė / Mariaus Vizbaro / 15min nuotr.

Žemės ūkio ministerijai kartu su Nacionaline žemės tarnyba (NŽT) pavesta išanalizuoti valstybinės žemės, esančios prie prekybos tinklų, panaudojimo efektyvumą ir pateikti pasiūlymus, kaip efektyviau ją panaudoti.

„Yra įvairiausių problemų dėl to, kad ten buvo pastatyti įvairūs statiniai, kad buvo suformuoti žemės sklypai – gerokai didesni nei įsigijo ar išnuomojo pastatus. Norėtume persižiūrėti, ar ta valstybės žemė tikrai pagrįstai yra naudojama ir tokiu būdu padaryti tam tikrą darbą“, – po Vyriausybės posėdžio susirinkusiems žurnalistams trečiadienį sakė premjeras Saulius Skvernelis. Jis šią iniciatyvą pavadino inventorizacija.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Saulius Skvernelis
Luko Balandžio / 15min nuotr./Saulius Skvernelis

15min paprašius patikslinti, ar yra kalbama apie konkrečius atvejus, S.Skvernelis teigė, kad dalis problemų valdant valstybės žemę jau buvo viešai įvardytos. Tačiau dabar valdžia, pasak jo, gauna daugiau informacijos ir ją nori patikrinti.

„Jei piktnaudžiavimo atvejai pasitvirtintų, atsakomybė turėtų būti adekvati pažeidimui, o valstybės patirta žala kompensuota“, – 15min tikino ministras pirmininkas S.Skvernelis.

Rugpjūčio pabaigoje BNS skelbė, kad „Senukų prekybos centro“ akcininkų Rakauskų šeimos netiesiogiai valdomam Kauno prekybos centrui „Mega“ per teismus bandant stabdyti Islandijos plento rekonstrukcijos projektą, Lietuvos automobilių kelių direkcija bando aiškintis, kas įrengė automobilių stovėjimo aikštelę šalia magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda, greta „Megos“. Kelių direkcijos laikinasis vadovas tuomet sakė, jog aikštelė yra neteisėta, nes automobilių vietos įrengtos valstybinio kelio žemėje.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Prekybos centro „Mega“ stovėjimo aikštelė
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Prekybos centro „Mega“ stovėjimo aikštelė

Kelių direkcijos direktoriaus vyriausiasis patarėjas Vitalijus Andrejevas BNS patvirtino, kad direkcija dėl to kreipėsi į Valstybinę statybos inspekciją ir NŽT.

„Kadangi nustatyta, jog vyko aikštelės praplėtimas valstybinės žemės sąskaita, kreipėmės į institucijas, kad nustatytų aplinkybes ir kas tai padarė. Aikštelė yra valstybinės reikšmės kelio juostoje, o juo gali disponuoti tik Kelių direkcija, kiti jokios veiklos negali vykdyti“, – BNS sakė V.Andrejevas.

Plačiau apie tai – čia.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas Laurynas Vilimas nuogąstavo, kad kol kas neaiškus šios priemonės tikslas. Esą, jei bus siekiama žemę atimti, tai gali sukelti didelių problemų.

„Bet jeigu svarstytų sutvarkyti arba kaip efektyviau panaudoti, tiems patiems nuomotojams suteikiant galimybes išnaudoti tą plotą, kodėl gi ne“, – Vyriausybėje kalbėjo jis.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) direktorius Mindaugas Statulevičius 15min sakė manantis, kad tokie pažeidimai yra vienetiniai. Be to, jo nuomone, šiuo metu valdžia, atsispirdama nuo vieno atvejo, nori įvertinti „didesnį mastelį“.

„Viena vertus, valstybė peržiūrės ir įvertins turtą, kurį nuomojasi ar kitu pagrindu naudoja prekybos centrai. Tiems, kurie turi nuosavybę, nelabai ką galima padaryti. Bet ten, kur yra valstybinė žemė, galima ir įsivertinti. Dėl šių dalykų nelabai matau prie ko galima būtų prisikabinti, nes prekybos centrams nėra tikslinga uzurpuoti daugiau žemės nei jiems reikia.

Automobilių statymo aikštelių negalima statyti mažiau, nei numatyta pagal normatyvą. <...> Bet man iki galo nėra aiškus tikslas, ką šiuo sprendimu norima padaryti“, – aiškino jis.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Mindaugas Statulevičius
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Mindaugas Statulevičius

Be to, pašnekovas teigia, kad kai kurie prekybos centrai ar parduotuvės, esančios miesto centre, norėtų įrengti mažiau automobilių statymo vietų, nes kai kur nėra tokio poreikio. Vietoje jų galėtų būti įrengtos viešosios erdvės arba žaliosios zonos, tačiau dėl reikalavimų, to padaryti negalima.

„Žmonės atvažiuoja viešuoju transportu, su dviračiais, ateina pėsčiomis, ypač prie gyvenamųjų rajonų, ir nėra poreikio asfaltuoti didžiulio ploto. O valstybės politika vis dar likusi „ne mažiau kaip įrengti“. Tikrai nemanau, kad verslas linkęs daugiau lieti asfalto ant žemės nei jiems reikia, nes tą plotą reikia ir prižiūrėti, valyti, saugoti“, – kalbėjo M.Statulevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais