NT vystymo bendrovės „Bonava Lietuva” vadovas Remigijus Pleteras sako, jog prasidėjus diskusijoms, o vėliau Vilniaus miesto tarybai priėmus sprendimą didinti įkainius už automobilių stovėjimą mieste, bendrovė sulaukia vis daugiau užklausų dėl galimybės įsigyti vieną ar daugiau privačių parkavimo vietų šalia statomų daugiabučių.
„Suprantame tai kaip norą investuoti, nes toliau kylant parkavimo kainoms mieste, privačių parkavimo vietų kaina Vilniuje tik augs“, – sako R.Pleteras.
Jo teigimu, šiuo metu sostinės miegamuosiuose rajonuose privačią parkavimo vietą galima vis dar galima įsigyti už maždaug 8 tūkst. eurų, o po kelių metų kaina gali siekti 15 tūkst. ir daugiau, priklausomai nuo aplinkybių – ar ta vieta po stogu, ar šildoma, kaip patogu į ją įvažiuoti, ar yra papildomos vietos, pavyzdžiui, motociklui ar tiesiog daiktams.
Visgi, „Bonava Lietuva“ vadovo teigimu, bendrovė laikosi pozicijos, jog parkavimo vietos parduodamos tik perkant butą, išskyrus tuos atvejus, kai pardavus visus butus lieka laisvų parkavimo vietų. „Tačiau tai itin retas reiškinys, nes įprastai daugiau nei 90 proc. pirkėjų perkant butą įsigyja ir parkavimo vietą“, – sako R.Pleteras.
Vystytojo teigimu, jei perkamas vieno ar dviejų kambarių butas, įprastai perkama viena parkingo vieta, o perkantys 3 ar 4 kambarių butus, dažnai reikalauja dviejų automobilio stovėjimo vietų. „Tai didesnės šeimos, su keliais vaikais, kurie turi du automobilius kasdieniniams poreikiams, todėl įprastai tokį poreikį atliepiame ir galime pasiūlyti dvi automobilio parkavimo vietas“, – aiškina R. Pleteras.
„Bonava Lietuva“ vadovas pabrėžia, jog per pastaruosius metus privačių parkavimo vietų naujai statomuose daugiabučiuose kainos nekilo, tačiau padidėjusi paklausa veikiausiai šią tendencija pakeis ir kainos augs, nes atsiranda norinčių greitai uždirbti.
„Jau dabar pastebime, kad privačių parkavimo vietų kainos antrinėje rinkoje yra didesnės nei pirminėje. Kitaip sakant, fizinis pardavėjas parduoda brangiau nei juridinis, tai yra vystytojas. Taip yra todėl, kad pirminėje rinkoje parkavimo vietą be buto sunku įsigyti, tačiau įsigijus butą su parkavimo vieta investicijai, butas gali likti nuomojamas, o parkingo vieta parduodama siekiant greitai uždirbti“, – aiškina R. Pleteras.
Jis priduria, kad perkant pirmąjį būstą, dažnai žmonės pataupo ir parkingo vietos neperka. Tačiau padidėjus šeimai ar pavargus kaskart ieškoti vietos automobiliui pastatyti, greitai atsiranda privačios parkavimo vietos poreikis ir tuomet ieškoma, kas tame daugiabutyje parduoda ar bent nuomoja vietą automobiliui statyti.
„Kai paklausa didesnė nei pasiūla, kainos greitai pučiasi“, – priduria R.Pleteras ir atkreipia dėmesį, kad įprastai fiziniai pardavėjai dalį kainos prašo sumokėti grynais ir jo nedeklaruoti sutartyje, siekiant išvengti pelno mokesčio, neišlaikius turto daugiau nei 10 metų.
„Bonava Lietuva“ vadovas sako, įvedamas ko ne visuotinis parkavimo mokestis Vilniuje šiandien yra galimybė pasipelnyti, todėl artimiausiu metu planuojančius pirkti būstą ragina būti atidžius ir domėtis, kiek daugiabučiui priklauso parkavimo vietų, kur jos numatytos ir kokios galimybės jas įsigyti, adekvačiai įvertinant kainą.