Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

NT rinkos pokyčiai: daugiau perkama investicijai, jaunimas grįžta prie nuosavų būstų įsigijimo

Jauno amžiaus pirkėjai grįžo prie svajonės įsigyti savo būstą, o rinkos sukrėtimai, atsiradę dėl sudėtingos geopolitinės situacijos, beveik išnyko, pastebi nekilnojamojo turto projektų plėtotojai. Jauni asmenys ar poros perka nedidelius butus, taip pat procentiškai išaugo naujų butų dalis, kai įsigyjama investicijai, rašoma „Centromera“ pranešime spaudai.
Vasariška šiluma Vilniuje
Vasariška šiluma Vilniuje / Skirmanto Lisausko / BNS nuotr.

Renkasi pirkti, o ne nuomoti

2023 m. dėl sudėtingos geopolitinės situacijos išaugus kainoms ir paskolų palūkanoms, rinkoje buvo jaučiamas sąstingis. Tačiau metų pabaigoje jau pastebėtas ženklus pagyvėjimas.

„Dar lapkričio mėnesį pardavėjai fiksavo didesnį susitikimų skaičių su potencialiais pirkėjais. O nuo ankstyvo pavasario klientų susidomėjimas dar labiau išaugo“, – pasakoja bendrovės „Centromera“ direktoriaus pavaduotoja Vaida Šidlauskienė.

Pasak jos, akivaizdu, kad vis daugiau klientų, ypač jauni žmonės, taip pat ir jaunos poros, renkasi būstą pirkti, o ne nuomoti.

„Sulėtėjus pirkimams, vieną iš įrengtų butų nutarėme nuomoti. Tačiau įdėjus nuomos skelbimą, per dvi savaites sulaukėme vos kelių skambučių dėl nuomos, o kur kas daugiau žmonių teiravosi, ar šį butą parduodame“, – akcentuoja pašnekovė.

Dažniausi pirkėjai – jauni vieniši vyrai

Pasak jos, perkamiausia nekilnojamo turto prekė šiuo metu yra 2–3 kambarių, 40–50 kv. m., mažesni butai, kuriems atitinkamai reikalingas ir mažesnis biudžetas tiek pirkimui, tiek įsirengimui. Juos įsigyti dažniausiai renkasi vieniši jauni žmonės bei jaunos poros. Daugelis jų – įsitvirtinę pirmajame darbe, kai kurie – vis dar studentai. Jie į tokio būsto pasirinkimą dažniausiai žiūri kaip į laikiną sprendimą su mintimi, kad po kelių metų keis į didesnį.

Šiuo metu apie 60 proc. pirkėjų būstą perka su paskola, apie 40 proc. – iš nuosavų lėšų.

„Analizuojant plačiau, mūsų įmonės vedamoje statistikoje fiksuojame įdomias tendencijas. Jei prieš 5 metus daugiau nei 30 proc. pirkėjų sudarė vienišos moterys, o tik 15 proc. – vieniši vyrai, dabar statistika visiškai kitokia. Poros ir šeimos sudaro tik 15 proc. pirkėjų, 30 proc. būstą pasirinko įsigyti investicijai, o net 35 proc. pirkėjų sudaro vieniši vyrai“, – vardija V.Šidlauskienė.

Ilgėja sprendimų priėmimo laikas

NT plėtotojų įmonės atstovė pastebi, kad keičiasi ir pirkėjų įpročiai: pardavimo procesas, apsisprendimo laikas ilgėja. „Jei anksčiau sprendimą dėl konkretaus projekto ar buto pirkėjai priimdavo maždaug per savaitę–dvi, dabar prireikia net ir kelių mėnesių. Yra klientų, kurie domėjosi prieš metus, nepriėmė sprendimo, o dabar grįžta“, – pasakoja V.Šidlauskienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos