„Esame užsibrėžę tikslą nuosekliai stiprinti Panevėžio, kaip strateginio logistikos centro poziciją, kadangi čia susikerta svarbiausios Lietuvą su kitomis šalimis sujungiančios automagistralės, būsima „Rail Baltica“ vėžė. Šiuolaikiška autobusų stotis bus dar vienas keliaujantiems patrauklus miesto susisiekimo infrastruktūros objektas. Matome, kad statybos darbai vyksta sklandžiai, todėl neabejojame, kad rezultatas bus džiuginantis“, – sako Panevėžio miesto meras Rytis Račkauskas.
Autobusų stoties rekonstrukcijos darbus įgyvendinanti bendrovė „Kriautė“ iki žiemos planuoja atlikti visus perono aplinkotvarkos darbus – įstiklinti laukimo salę, įrengti perono stoginę, sumontuoti lietaus nuvedimo sistemas, išvedžioti elektros instaliaciją, pakloti trinkeles, asfalto dangą, įrengti įvažiavimą į požeminį garažą, sutvarkyti aplinką, numatytam gėlynui supilti juodžemį. Žiemą bus vykdomi vidaus apdailos darbai.
46,45 arų sklype statomoje autobusų stotyje bus įrengtas 421,89 kv. m plotą užimsiantis pastatas bei 1865 kv. m keleivių išlaipinimo, įlaipinimo ir prastovų vietos keleiviniam transportui peronas. Pastatas bus padalintas į dvi dalis: keleivių erdves – kavinę, viešąjį tualetą, laukimo salę bei uždaresnę zoną, susidedančią iš keleivių aptarnavimo patalpų – bagažo saugyklos, mažųjų siuntų tarnybos patalpos, bilietų kasų, vairuotojų poilsio patalpų ir stoties administracinių patalpų, t. y. kabinetų, dispečerinės.
Po perono teritorija ir stoties pastatu bus įrengta 2669,27 kv. m ploto užimanti požeminė automobilių aikštelė bei techninės ir pagalbinės patalpos. Joje projektuojamos 88 stovėjimo vietos, iš kurių 4 esančios arčiausiai lifto – pritaikytos žmonėms su negalia, dvipusė įvažiavimo rampa, trys evakuaciniai išėjimai bei liftas, pritaikytas žmonėms su negalia, 17 vietų elektromobiliams. Taip pat požeminiame aukšte numatoma įrengti skubioms siuntoms skirtas patalpas.
Keleiviams bus įrengti informaciniai ekranai, kurių dėka bus galima sužinoti aktualią ir realiu laiku pateikiamą informaciją apie maršrutus. Be įprastų bilietų pardavimo kasų stotyje veiks ir savitarnos terminalas.
Projektuojant autobusų stotį daug dėmesio buvo skiriama ir šios miesto dalies saugumui bei tvarkos palaikymui. Numatyta, kad autobusai į stotį įvažiuos iš Savanorių aikštės pusės, taip bus saugiausiai apsprendžiamas pėsčiųjų, neįgaliųjų, dviračių, autotransporto judėjimas, vengiant srautų susikirtimo. Techniniame projekte numatytos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stoties bei pėsčiųjų takų apšvietimui, šviestuvai su pritemdymo funkcija, vaizdo stebėjimo kameros ir kt., bus įrengti mažosios architektūros objektai.