Tiesa, šią mintį pristatančioje reklamoje pažymima, kad nenorintys kartu gauti augintinio, sulauks nuolaidų būstui.
Šunį dovanų kartu su įsigytu būstu siūlo NT vystytojas Klaipėdoje „Danės krantas“.
Socialiniame tinkle „Facebook“ kilus pasipiktinimui dėl šios idėjos, projekto „Danės krantas“ paskyroje skelbimas buvo išimtas. Vis dėlto vystytojas aiškina, kad idėja dovanoti augintinius gimė tik iš meilės jiems.
„Geriau dviejų veršių karvė“
„Dar tokio nuprotėjimo nemačiau… Degradacija 3000… Danės krantas, ką rūkot, kad tiek „veža“?“ – socialiniame tinkle klausimą kėlė viena internautė.
Kita abejojo, kad „Danės krantas“ galės patikrinti, ar žmonės šuns nori ne tik Kalėdoms, o visam laikui.
„Gyvenimu nusivylusiu NT brokeriu“ feisbuke prisistatantis žmogus neslėpė ironijos: „Nu nežinau… Aš tai žmogus ūkiškas. Man geriau kokia dviejų veršių karvė ar desėtkas raibų vištų!“, – rašė jis.
Ukmergės gyvūnų globos namai „Klajūnas“ taip pat socialiniame tinkle neslėpė pasipiktinimo tokia akcija.
Teigia, kad idėją padiktavo meilė gyvūnams
Marketingo ir pardavimo paslaugas teikianti UAB „Kiltio“ vadovė Kristina Karbauskaitė-Kuleckienė 15min paaiškino, kad šis pasiūlymas kilo tik iš didelės meilės gyvūnams.
„Mūsų komandoje dauguma narių patys augina gyvūnus, kuriais atsakingai rūpinasi jau ne pirmą dešimtmetį. Visi augintiniai mūsų namuose atsirado iš sertifikuotų veislynų arba prieglaudų. Be to, esame ilgamečiai įvairių prieglaudų finansiniai rėmėjai.
Ilgametė patirtis NT rinkoje leidžia mums pastebėti, ko trūksta, kad gyventojų kasdienybė būtų dar patogesnė. Todėl numatėme įrengti įvairių laisvalaikio erdvių skirtingo amžiaus grupėms. Tačiau daugelio šeimų kasdienybėje ypatingą vietą užima augintiniai – jie yra tikri šeimos nariai“, – teigė K.Karbauskaitė-Kuleckienė.
Anot jos, atsižvelgiant į šį poreikį, nuspręsta projekto teritorijoje įrengti uždarą ir saugią dresavimo aikštelę.
„Kaip patys įvairių veislių šunų augintojai, į šį klausimą žiūrime labai atsakingai. Norime, kad mūsų projekto gyventojai turėtų ne tik galimybę pasivaikščioti su augintiniais šalia upės, bet ir profesionaliai įrengtą erdvę, kurioje būtų galima juos dresuoti ir prižiūrėti. Šis sprendimas kilo iš mūsų atsakomybės, nes žinome, kad įsigijus naujus namus, šeimas dažnai papildo ir nauji šeimos nariai – augintiniai. Ypač tai natūraliai atsitinka, pasirinkus būstą, kurį supa gamta“, – tvirtino ji.
Pasak pašnekovės, siekiant skatinti atsakingą gyvūnų auginimą, nuspręsta naujakuriams, kuriems tai aktualu, išpildyti svajonę ir padovanoti šuniuką iš sertifikuoto veislyno.
„Klientai galės patys pasirinkti veislę, kuri labiausiai atitinka jų šeimos poreikius. Taip pat, jei pirkėjas neplanuoja įsigyti naujo šeimos nario arba nuspręs suteikti namus prieglaudos augintiniui, bus suteikta speciali nuolaida butui įsigyti.
Mūsų komanda nuoširdžiai tiki, kad vaikai, užaugę su augintiniais, tampa empatiškesni, atsakingesni ir jautresni aplinkai. Moksliniai tyrimai taip pat rodo, jog šunys teigiamai veikia žmonių emocinę būklę, skatina fizinį aktyvumą ir kuria šiltesnius šeimos santykius.
Šis pasiūlymas yra ne tik iš meilės gyvūnams, bet ir dėl to, kad rūpinamės mūsų projekto gyventojų gerove ir gyvenimo kokybe“, – tikino K.Karbauskaitė-Kuleckienė.
Formuojama nuostata, kad šuo – tiesiog priedas prie naujo buto
Idėją įvertino ir laisvai samdomas prekių ženklų strategas Vaidotas Valantiejus. Jis 15min teigė, kad kiekvienais metais gyvūnų globa besirūpinančios organizacijos prieš didžiąsias metų šventes informuoja visuomenę, kodėl gyvūnas nėra tinkama dovana.
„Kaip visuomenė, judame sąmoningo gyvūnų veisimo ir auginimo linkme. Tuo tarpu ši reklama pozicionuoja šunį, kaip tinkamą ar net geidžiamą dovaną. Net jei šiuo atveju vystytojas imtųsi visų įmanomų priemonių, kad užtikrintų šuns gerovę, tokiais veiksmais vis tiek yra formuojama nuostata, kad šuo – ne atsakingas įsipareigojimas, o tiesiog priedas prie naujo buto, parkavimo vietos ir sandėliuko. Tai yra mažų mažiausiai socialiai neatsakinga“, – mano V.Valantiejus.
Pasak jo, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), matyt, turėtų ką pakomentuoti ir apie tokios akcijos legalumą.
VMVT: tai visiškai netoleruotina
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) pozicija šiuo atveju labai griežta – gyvūnai neturi ir negali būti taip atsainiai dovanojami, nes tai didžiulė atsakomybė ir ilgalaikis įsipareigojimas. Ypač artėjant šventiniam Kalėdų periodui ši reklaminė kampanija labai neatsakinga, mano VMVT atstovai.
„Tai labai blogos reklamos pavyzdys ir visiškai netoleruotinas dalykas. Juolab, kad šiuo atveju būsto pirkėjui tokia „dovana“ būtų primetama. Galbūt jis apskritai neturi noro ar nėra pilnai įsivertinęs savo ir šeimos narių galimybių laikyti, rūpintis augintiniu ir ilgam laikui priimti į savo namus. Augintinis negali būti lyg koks priedas prie pagrindinio „prizo“, net jeigu ir komunikuojama apie jo dovanojimą tik atsakingiems šeimininkams. Išties apmaudu, kad šios reklamos kūrėjai nuėjo labai neatsakingu keliu bei paskleidė neapgalvotą žinutę. Raginame tokių kampanijų daugiau neorganizuoti, nes tai prieštarauja gyvūnų gerovės principams“, – komentuoja VMVT Gyvūnų gerovės skyriaus vedėja Gintarė Mockevičienė.
Pasak VMVT atstovės, gyvūnų dovanojimo pasekmės labai akivaizdžios matant bauginančius skaičius prieglaudose paliktų, pamestų, apleistų šunų ir kačių. Savo ruožtu VMVT prevenciškai jau daugelį metų visuomenei skelbia priešingą žinutę – kad augintinis jokiais būdais negali būti kažkam dovana. Impulsyvus sprendimas dovanoti negali būti siejamas su gyvūnais, nes šie yra gyvos, kvėpuojančios ir jaučiančios būtybės.
PAsak VMVT, gyvūno įsigijimas turi būti tik paties žmogaus asmeniškai labai gerai pasvertas ir atsakingai priimtas sprendimas, o ne spontaniškų nuotaikų vedinas poelgis. Prieš išsirenkant sau geriausią draugą ir kompanioną ilgiems metams ypač svarbu teisingai įsivertinti lūkesčius, poreikius ir savo galimybes pasirūpinti augintiniu ir jo priežiūra, pabrėžia VMVT.
VMVT ragina pagautiems šventinės euforijos nepamiršti, kad gyvūnas – ne daiktas ir ne šventinė dovana po eglute ir apie tai dar kartą primena šiame vaizdo įraše: