„Plieninės dailylentės, kaip produktas, atsirado labai netikėtai. Lietuvoje pradėjome prekiauti medžio imitacijos tvoromis, trapecinio profilio plieniniais lakštais ir daug klientų ėmė klausinėti, ar negalima jų kalti ant sienos vietoj pasenusios fasado dangos. Pabandėme sukurti kelis payvzdžius ir taip gimė „Siding“ linija – natūralios medienos imitacijos plieniniai fasado produktai“, – sako bendrovės „Euro Meta“ vadovas J.Narkevičius.
Pasak J.Narkevičiaus, klientai ieško ilgaamžių, patvarių ir ekologiškų produktų, o plienas – puiki plastiko alternatyva. Plieninės dailylentės yra patvaresnės ir tarnauja daug ilgiau, nes pati medžiaga daug stipresnė. „Kitas svarbus dalykas yra tai, kad plienas nesideformuoja, jį labai paprasta prižiūrėti, prireikus užtenka nuplauti, be to, jis atsparus mikroorganizmams ir pelėsiui. Skirtumų yra daug, bet reikia suprasti, kad plienas visada bus pranašesnis už plastiką ar medį. Mūsų produkcija labai atspari Baltijos regionui ir Skandinavijos šalims būdingiems dideliems temperatūros skirtumams“, – teigia įmonės vadovas.
Griauna skeptikų nusistatymą
J.Narkevičius neslepia, kad pradžioje jų naujovė buvo vertinama skeptiškai: „Žinoma, kad iš pradžių daug kas skeptiškai žiūrėjo į mūsų produkciją, nes tai buvo nežinomas, nematytas dalykas. Bet po truputį vis daugiau lietuvių rinkosi mūsų siūlomą sprendimą ir šiuo metu vien Lietuvoje per sezoną mūsų plienines dailylentes įsigyja daugiau kaip 1000 klientų.“
Pašnekovas pabrėžia, kad šis produktas yra patrauklus ir meistrams ar klientams, kurie ketina montuoti dailylentės patys, nes jos pagamintos taip, kad montavimas būtų kuo panašesnis į plastikinių dailylenčių ir daugelis ypatumų jau būtų žinomi. „Meistrai, daugelį metų montavę plastikines dailylentes, gali lengvai sumontuoti ir plienines, nieko naujo mokytis nereikia, o iškilus klausimų – teikiame išsamias nuolatines konsultacijas. Svarbu paminėti ir tai, kad gaminame visus reikalingus standartinius lankstinius (pradžios elementus, kampus, jungtis, prie angokraščio dydžio prisitaikančius langų ir durų lankstinius, užbaigimo elementus, tinklelius nuo graužikų), o prireikus patarsime ir pagaminsime nestandartinius apdailos elementus“, – sako J.Narkevičius.
Įmonės vadovas paneigia ir dažnai girdimą mitą, neva dailylentės labai įkaista. „Atsakymas paprastas – visos apdailos medžiagos, veikiamos saulės, įkaista, svarbu žinoti, kad įšilusi plieninė skarda taip pat greitai ir atvėsta – šilumos neakumuliuoja. Be to, įkaitimas neturi įtakos nei kitoms namo konstrukcijoms, nei vidaus patalpų temperatūrai, nei pačių dailylenčių fizinei būklei ar dažų sluoksnio kokybei, – teigia pašnekovas.
Kitas dažnas klausimas ieškantiems apdailos yra ilgaamžiškumas. Ir čia, anot J.Narkevičiaus, plienui lygių nėra: „Plienas visada bus patvaresnis už medieną ir plastiką. Taigi tiek mūsų, tiek ir turbūt kitų įmonių užsienyje gaminama produkcija visada bus daug ilgaamžiškesnė už medines ar plastikines dailylentes.“
Klientui renkantis apdailos medžiagą rekonstruojamam fasadui svarbus kriterijus yra dangos svoris. Didelis plieninių dailylenčių „Siding“ pranašumas – mažas svoris, neapkraunantis kitų namo konstrukcijų. Ne visas apdailos medžiagas galima montuoti ant senų, naujam svoriui nepritaikytų pamatų. Kad būtų paprasčiau palyginti – žemiau pateikiamas apytikslis skirtingų montuojamų medžiagų svoris (kg/m²):
- Fibrocementinės (cementinės) dailylentės – 10–19 kg/m²
- Medinės dailylentės – 10–12 kg/m²
- Plieninės dailylentės „Siding“ – 5 kg/m²
Šiuo metu bendrovė „Euro Meta“ gamina trijų tipų „Siding“ modelius – klasikinį (CLASSIC), modernų (MODERN) ir universalų (UNIVERSAL). Universalus profilis gali būti siauras arba platus, montuojamas vertikaliai arba horizontaliai.
„Skirtingi „Siding“ produktai atsirado dėl įvairių klientų skonių ir norų. Pradėjome nuo pirmojo – klasikinio – profilio, nes tokio profilio namų Lietuvoje ir Latvijoje ypač daug. Mūsų tikslas buvo sukurti klientų atpažįstamą, jiems artimą formą ir modelį. Be to, kaip jau minėjome anksčiau, tai svarbu ir dėl to, kad montuotojams nereikėtų papildomai galvoti, kaip šias dailylentes prikalti, todėl, kurdami pirmąjį savo produktą, atsižvelgėme tiek į vartotojų, tiek į montuotojų poreikius“, – sako J. Narkevičius.
Bėgant laikui klientai pradėjo prašyti kitokių modelių, formų, tapo išrankesni, norėjo išsiskirti, montuoti dailylentes kita kryptimi nei įprasta, tad, anot įmonės vadovo, teko grįžti prie braižymo lentos ir galvoti apie naujus modelius. Taip gimė kiti „Siding“ produktai – „Modern“ ir „Universal“.